ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/6/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/6/2001

Ασφαλές και άνετο με υψηλή ποιότητα κύλισης

Στο δρόμο η Laguna II επιδεικνύει "περήφανα" την προέλευσή της, καθώς ακολουθεί πιστά την παράδοση που θέλει τα μοντέλα του συγκεκριμένου Γάλλου κατασκευαστή να συνδυάζουν με μοναδικό τρόπο την εξαιρετική οδική συμπεριφορά με την ανάλογη άνεση των επιβατών. Η ανάρτηση της Laguna II αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και άξονα σχήματος "Η" πίσω, με χαρακτηριστικά προγραμματισμένης κατευθυντικότητας. Η ακρίβεια που προσφέρει η διάταξη αυτή στο τιμόνι και κατ' επέκταση στα χέρια του οδηγού είναι πολύ καλή, ενώ ανάλογα σταθερό αποδεικνύεται το Γαλλικό μοντέλο στις ευθείες με υψηλές ταχύτητες κίνησης. Σε δρόμους με στροφές, οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε λογικά επίπεδα, ενώ η τροχιά που προαποφασίζεται από τον οδηγό τηρείται εύκολα και με ευλάβεια. Σε κακής ποιότητας άσφαλτο, ο οδηγός θα κληθεί να αντιμετωπίσει την προοδευτικά εμφανιζόμενη υποστροφή, ενώ και ελαφρά υπερστροφικά φαινόμενα κάνουν ενίοτε την εμφάνισή τους, ανάλογα και με τη γραμμή που επιλέγει ο χειριστής στο δρόμο. Τα φρένα της Laguna II είναι σε αίσθηση πολύ καλά, στοιχείο που ως ένα βαθμό προκύπτει και από το σύστημα υποβοήθησης έκτακτου φρεναρίσματος (AFU), ενώ οι αποστάσεις ακινητοποίησης κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας. 
Αυτά είναι οδικά χαρακτηριστικά που συναντώνται και στην πρόταση της Citroen, τη C5, μόνο που ο τρόπος με τον οποίο εμφανίζονται είναι ελαφρώς πιο προοδευτικός αλλά η ένταση των φαινομένων είναι μεγαλύτερη. Η αίσθηση του τιμονιού του μοντέλου της Citroen υπολείπεται αρκετά έναντι αυτής της Laguna II κάτι που συμβαίνει και στο ποδωστήριο των φρένων. 
Ο οδηγός του Ford Mondeo θα πρέπει να ξεπεράσει κατά πολύ τα -ιδιαίτερα υψηλά- όρια της πρόσφυσης του αυτοκινήτου, προκειμένου να βρεθεί "αντιμέτωπος" με τέτοιου είδους καταστάσεις. Ωστόσο έχει στη διάθεσή του, εν είδει "συμμάχου", το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης εκ των τριών.


Χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα, η οδική συμπεριφορά της Laguna II είναι πολύ καλή και δύσκολα ο οδηγός της θα βρεθεί σε δύσκολη θέση. Η κατευθυντικότητα είναι εξαιρετική και η σταθερότητα του μοντέλου είναι πολύ καλή.


Αυξημένες είναι οι κλίσεις του αμαξώματος της Citroen C5 ένεκα της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης, που όμως ουδόλως επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του μοντέλου.


Οι περιορισμένες κλίσεις είναι απόρροια της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ μεγάλα και δύσκολα ξεπερνιούνται ακόμα και αν το επιδιώξει ο οδηγός.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Renault Laguna ΙΙ 1,6-Citroen C5 1,8-Ford Mondeo 1,8
 
Με το βλέμμα του αλλού...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Καλή απόδοση για τα δεδομένα των 1,6 λίτρων
Λιτό και καλαίσθητο το εσωτερικό της Laguna
Ασφαλές και άνετο με υψηλή ποιότητα κύλισης
Με διάκριση από το Euro NCAP η Laguna II