Παρά τα 1.529 κιλά του αμαξώματος, η X-Type είναι αρκετά ευχάριστη και μπορεί να κινηθεί γρήγορα. Ο οδηγός χρειάζεται να εξοικειωθεί με τη μέτρια αίσθηση του έντονα υποβοηθούμενου τιμονιού και τα ανάλογα φρένα. Οταν αυτό συντελεστεί, η σταθερή κατανομή της ροπής ανά άξονα σε ποσοστό 60% πίσω - 40% μπροστά κάνει τη συμπεριφορά του Βρετανικού μοντέλου ουδέτερη μέχρι το όριο. Η ισχύς του κινητήρα είναι αρκετή και χάρη σε αυτή ο οδηγός θα μπορέσει να υπερβεί τα όρια της πρόσφυσης και η X-Type σε σχετικά ολισθηρό οδόστρωμα θα διαγράψει ακόμα και τροχιές με τα τέσσερα, αρκεί ο χειριστής να διαθέτει και την απαραίτητη εμπειρία. Το στιβαρό πλαίσιο (έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του στο Ford Mondeo) και η σφιχτή ανάρτηση - που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με αντιστρεπτική δοκό και στις δύο περιπτώσεις - συνεπικουρούν και όλα εξελίσσονται με τον καλύτερο τρόπο. Στις στροφές ακόμα και υπό έντονη πίεση, η X-Type εμφανίζει "συγκρατημένες" κλίσεις. Η μεταφορά φορτίων που συντελείται ελάχιστα επηρεάζει την πορεία του αυτοκινήτου το οποίο προοδευτικά θα ανοίξει την τροχιά του σε καλής ποιότητας άσφαλτο. Στις ευθείες η "μικρή" Jaguar ενθουσιάζει με τον πολιτισμένο της χαρακτήρα, ο οποίος τονίζεται από την εξαιρετική ηχομόνωση και την έλλειψη ιδιαίτερων αεροδυναμικών θορύβων.
Η πορεία στις στροφές τηρείται με ευλάβεια. Οταν τα όρια ξεπεραστούν, σε καλή άσφαλτο η X-Type θα ανοίξει προοδευτικά την τροχιά της. Σε "Ελληνικής ποιότητας" οδόστρωμα, η υπερστροφή είναι ορατό ενδεχόμενο.
Στις ευθείες, η άνεση των επιβατών διατηρείται σε υψηλά επίπεδα χάρη στην εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης. Η κίνηση με... απαγορευτική ταχύτητα, είναι απλή και αθόρυβη διαδικασία.
ΔΟΚΙΜΗ Jaguar X-Type 2,5 V6 Κλασική αξία σε ελληνικό "καμβά"