Το κάθε ένα από τα τέσσερα μοντέλα δείχνει την προέλευσή του μέσω της σχεδίασης. Το εσωτερικό του Maverick είναι το πλέον "άχρωμο" μεταξύ των τεσσάρων. Η σχεδίαση του ταμπλό αλλά και του υπόλοιπου εσωτερικού γενικότερα απέχει από τα καλά σε εργονομία ευρωπαϊκά και ιαπωνικά πρότυπα. Η ανθρωποκεντρική σχεδίαση της καμπίνας έχει ως επίπτωση την έλλειψη ευρηματικότητας και ως ένα βαθμό της καλαισθησίας. Τα διάφορα χειριστήρια είναι τοποθετημένα σε λογική απόσταση για τα χέρια του οδηγού και δε θα προβληματίσουν σε επίπεδο εξοικείωσης, εκτός από το χειρόφρενο και το σταχτοδοχείο που είναι αρκετά χαμηλά σε σχέση με τον οδηγό. Από την άλλη μεριά, το Freelander διαθέτει ένα από τα πλέον καλαίσθητα εσωτερικά της κατηγορίας. Καλά υλικά και ανάλογη συναρμολόγηση συνθέτουν την αξιόλογη εικόνα του εσωτερικού. Η διχρωμία στο ταμπλό εντείνει την αίσθηση της ποιοτικής κατασκευής, ενώ και η θέση οδήγησης παραπέμπει άμεσα σε συμβατικά επιβατικά μοντέλα. Το RAV4 επιδεικνύει καλή εργονομία και "φρέσκια" σχεδίαση. Το ταμπλό με την τμηματική επένδυση απομίμησης αλουμινίου, εντείνει τη σπορτίφ υπόσταση της σχεδίασης, καθιστώντας την εικόνα του μοντέλου αρκετά ευχάριστη και σύγχρονη. Ο οδηγός κάθεται σχετικά χαμηλά και έχει όλα τα χειριστήρια άμεσα προσβάσιμα, ενώ απαιτείται ελάχιστος χρόνος εξοικείωσης. Στην περίπτωση του Honda CR-V, το εσωτερικό προδίδει την ηλικία αλλά και τη μετριοπάθεια του σχεδιαστικού τμήματος της Ιαπωνικής εταιρείας. Σαφώς επηρεασμένο από τα υπόλοιπα μοντέλα της Honda, το ταμπλό στερείται φαντασίας αλλά παραμένει λειτουργικό και αισθητικά αποδεικτό. Η εργονομία σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει στα όρια του παράδοξου, όπως συμβαίνει με την τοποθέτηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα (στο ταμπλό αριστερά από το τιμόνι).
Ποιοτικά υλικά και άρτια συναρμολόγηση, στα οποία οφείλεται η ολοκληρωτική έλλειψη τριγμών. Χωρίς πρωτοτυπίες αλλά και σημαντικά εργονομικά λάθη η σχεδίαση του ταμπλό του Maverick.
Το Honda CR-V με τη σχεδίαση του παραπέμπει στα αμιγώς επιβατικά μοντέλα της εταιρείας. Τα πλαστικά από τα οποία αποτελείται είναι καλά αν και προδίδουν την ηλικία του μοντέλου.
Στο ταμπλό του Freelander η διχρωμία εντείνει το πρεστίζ της κατασκευής και αποπνέει ποιότητα. Κανένας τριγμός δε θα απασχολήσει τους επιβάτες ακόμα και σε δύσβατο χωματόδρομο.
Το RAV4 προβάλλει την καλή κατασκευή και τα ποιοτικά πλαστικά, μέσω της σύγχρονης σχεδίασης. Οι δύο μετωπικοί αερόσακοι ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα.
Ο νέος είναι ωραίος...
Το συμπέρασμα που προκύπτει από τη σύγκριση του καινούργιου μοντέλου της Ford με την κραταιά τάξη των S.U.V. είναι καθ' όλα ενθαρρυντικό. Η πρώτη απόπειρα της πολυεθνικής Ford στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου της Ευρωπαϊκής αγοράς στέφεται με επιτυχία, καθώς το Maverick είναι άμεσα ανταγωνιστικό σε δυνατότητες "απέναντι" σε καταξιωμένες προτάσεις όπως είναι τα μοντέλα που αντιπαραθέσαμε στο συγκριτικό μας, ενώ προσφέρεται και σε άκρως δελεαστική τιμή. Βέβαια οι "αντίπαλοι" δεν εκμηδενίζονται, καθώς αν μη τι άλλο προσφέρουν πολλά και αποτελούν πάντα υπολογίσιμη δύναμη. Το Freelander διαθέτει εκτός των άλλων και μακρά παράδοση καθώς είναι "απόγονος" ιδιαίτερα ικανών προτάσεων, ενώ αμφότερες οι Ιαπωνικές προτάσεις προάγουν την αξιοπιστία και τους τεχνολογικά προηγμένους -με υψηλή απόδοση- κινητήρες. Το πόσο "κοστολογούνται" τα πλεονεκτήματα αυτά έναντι του σημαντικά φθηνότερου Maverick, είναι καθαρά προσωπικό ζήτημα.
Με άνεση και χωρίς συμπλέγματα μπορεί το νεοεισαχθέν Maverick να "κοιτά" τον ανταγωνισμό της κατηγορίας. Αυτό όμως δε μειώνει την αξία των υπολοίπων και κυρίως δε σημαίνει πως ο leader -λέγε με CR-V- χάνει το στέμμα του...