H πρώτη επαφή στο δρόμο και με τα δύο αυτοκίνητα αφήνει θετικές εντυπώσεις στον οδηγό, καθώς αυτός εξοικειώνεται γρήγορα με τα χειριστήρια στο εσωτερικό τους, τα οποία προσφέρουν πολύ καλή αίσθηση. Ο συμπλέκτης στο Mazda 6 όπως και στο Mondeo παρουσιάζεται προοδευτικός, ενώ είναι σχετικά ελαφρύς και δε θα κουράσει το πόδι σε συνεχής αλλαγές των ταχυτήτων κατά την κίνηση στην πόλη. Εκτός αστικού περιβάλλοντος, ο οδηγός των μεσαίων Ford και Mazda είναι σε θέση να κινηθεί σβέλτα σε κάθε είδους διαδρομή εκμεταλλευόμενος τη δύναμη των μηχανικών τους συνόλων. Στην ευθεία τα αμαξώματά τους είναι σταθερά σε υψηλές ταχύτητες κίνησης, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι. Σε έναν επαρχιακό δρόμο με στροφές και καλής ποιότητας άσφαλτο, οι τροχοί και των δύο αυτοκινήτων παρουσιάζουν πολύ καλά περιθώρια πρόσφυσης. Όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς θα ικανοποιηθεί περισσότερο με την οδική συμπεριφορά του Mondeo αλλά και με την αίσθηση που προσφέρει το σύστημα διεύθυνσής του. Το τελευταίο μεταφέρει στα χέρια του οδηγού καλύτερη πληροφόρηση για τη θέση των τροχών, ενώ παράλληλα είναι πιο βαρύ στις υψηλές ταχύτητες από αυτό του Mazda 6. Παράλληλα η ανάρτηση του Mondeo έχει πιο σφιχτή ρύθμιση από την αντίστοιχη του Mazda 6, του οποίου παρουσιάζεται πιο "ενδοτική" στην απότομη αλλαγή φορτίου. Ωστόσο η ανάρτηση του Ιαπωνικού μοντέλου αμβλύνει καλύτερα ορισμένες ανωμαλίες του δρόμου. Τα φρένα και των δύο αυτοκινήτων (τα οποία αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω και συνδυάζονται με ABS και EBD) είναι αποτελεσματικά σε ένα απότομο φρενάρισμα, ενώ το σχετικό ποδωστήριο του Mazda έχει καλύτερη αίσθηση από το αντίστοιχο του Mondeo.
Οι τροχοί του Mazda 6 θα αρχίσουν προοδευτικά να γλιστρούν όταν ο οδηγός επιμείνει στο γκάζι μέσα στη στροφή. Παράλληλα με τους ανάλογους χειρισμούς το αυτοκίνητο θα "κλείσει" προοδευτικά την τροχιά του.
Το Mondeo παρουσιάζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ η υποστροφή θα κάνει την εμφάνισή της με ομαλό τρόπο. Το τιμόνι του μεσαίου Ford παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Ford Mondeo 1,8 4d VS Mazda 6 1,8 4d Επενδύσεις στη μεσαία κατηγορία