Τα
δύο αυτοκίνητα της συγκριτικής μας δοκιμής θέλγουν το νεανικό κοινό
στο οποίο απευθύνονται χάρη στην ύπαρξη δύο ισχυρών μηχανικών συνόλων
που προσφέρουν σε όσους τα επιλέξουν "ζωντάνια" και ταχύτητα. Αναφορικά
με τη μέγιστη απόδοση, το προβάδισμα των 7 ίππων του Ignis είναι αδιαμφισβήτητο,
καθώς στο δυναμόμετρο ο 16βάλβιδος αυτός κινητήρας αποδίδει 88 ίππους
έναντι 81 ίππων του κινητήρα του Yaris 1,3. Σε τεχνολογικό επίπεδο,
όμως, η "καρδιά" του Yaris πλεονεκτεί αφού, εκτός από τη 16βάλβιδη
κεφαλή και τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, διαθέτει το γνωστό
-πλέον- σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-i.
Η "ψαλίδα" των 7 αυτών ίππων υπέρ του Suzuki Ignis δεν βρίσκει αντίκρισμα,
αφού οι επιδόσεις των δύο αυτοκινήτων αναφορικά με την τιμή της επιτάχυνσης
0-100 χλμ./ώρα είναι πρακτικά ταυτόσημες (11,5 δλ. για το Yaris, 11,8
δλ. για το Ignis). Σε ό,τι όμως αφορά τις επιταχύνσεις από στάση και
-κατ' επέκταση- την απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, το
Yaris 1,3 παίρνει βραχεία κεφαλή, χάρη στην υψηλότερη τιμή της μέγιστης
ροπής (124 Nm έναντι 116 Nm του Ignis), στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού
των βαλβίδων αλλά και στην πιο "πυκνή" διάταξη των σχέσεων μετάδοσης
του κιβωτίου. Προβάδισμα του Yaris παρατηρείται και σχετικά με την
πολιτισμένη λειτουργία, αλλά στον πολύ σημαντικό τομέα της κατανάλωσης
το Ignis προηγείται.
O κινητήρας του Suzuki Ignis 1,3 αποδεικνύεται περισσότερο δυνατός
αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ του (88 πραγματικοί ίπποι). Ωστόσο, το
προβάδισμα αυτό "χάνεται" εξαιτίας της κλιμάκωσης των σχέσεων του
κιβωτίου.
Το μηχανικό σύνολο του Yaris 1,3 αποδίδει 81 πραγματικούς ίππους
και προσφέρει σε σχέση με το Ignis, παραπλήσιες επιδόσεις από στάση.
Ωστόσο, διαθέτει καλύτερη ελαστικότητα και πιο πολιτισμένη λειτουργία
στις υψηλές στροφές.
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ: Suzuki Ignis 1,3 - Toyota Yaris 1,3 Διαμάχη... ισχύος