Δύο μοντέλα από "τζάκι" με περγαμηνές κύρους που εκτός από παράδοση έχουν και ουσία, η οποία αντικατοπτρίζεται στη γενικότερη ποιότητα των υλικών αλλά και της κατασκευής τους. "Συναντώνται" στην ίδια κατηγορία και παρά τις διαφορές τους, αποτελούν δύο προτάσεις που μπορεί να διχάσουν και να προβληματίσουν τους επίδοξους αγοραστές.
Το κύρος και η ποιότητα σε όλα τα επίπεδα είναι δύο από τα ζητούμενα στην κατηγορία των πολυτελών coupe, για την απόκτηση των οποίων απαιτείται η εκταμίευση σημαντικών χρηματικών ποσών. Τα... "συστατικά" αυτά συναντώνται και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες και στα δύο μοντέλα της συγκριτικής μας δοκιμής. Εύλογα, σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δε χρειάζονται ιδιαίτερες "συστάσεις", καθώς είναι αμφότερες γνωστές για τις καταβολές τους σε επίπεδο κύρους και ποιότητας, αφού προέρχονται από εταιρείες που παραδοσιακά εμβαθύνουν σε θέματα που άπτονται του πρεστίζ και της γενικότερης εικόνας προς το κοινό. Σχεδιαστικά, το να ξεχωρίσει κανείς το ομορφότερο από τα δύο είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Και τα δύο μοντέλα διακρίνονται για την κομψότητά τους. Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που η ομοιότητα με τις προηγούμενες εκδόσεις των μοντέλων είναι μεγάλη, τόσο στην περίπτωση της 3άρας Coupe, όσο και στο 9-3 Coupe. Ωστόσο, οι σύγχρονες εκδόσεις δείχνουν να περιλαμβάνουν τα καλύτερα εμφανισιακά στοιχεία από το παρελθόν, συνδυασμένα με σύγχρονες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που τονίζουν το σπορτίφ χαρακτήρα τους. Ενα ακόμα στοιχείο το οποίο αποτελεί δέλεαρ για τους αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι και οι επιδόσεις. Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο διακρίνεται το Saab 9-3 Aero το οποίο με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2,0 λίτρων νικά "κατά κράτος" τον ατμοσφαιρικό 6κύλινδρο της BMW, με ανάλογη επίπτωση όμως σε επίπεδο κατανάλωσης (14,2 λίτρα/100 χλμ. για τη BMW, 15,5 για το Saab). Τέλος, ο εξοπλισμός και των δύο μοντέλων είναι πλήρης καθώς περιλαμβάνει τα πάντα (το ότι η BMW διαθέτει και ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, καθώς και το ότι οι δερμάτινες επενδύσεις είναι στάνταρ στο Saab, δεν μπορεί να χαρίσει την υπεροχή σε κάποιο από τα δύο μοντέλα). Κάτι τέτοιο βέβαια είναι σχεδόν επιβεβλημένο, καθώς για την απόκτηση των δύο αυτών μοντέλων απαιτείται η καταβολή σημαντικού χρηματικού ποσού. Συγκεκριμένα η τιμή της BMW 323 Ci είναι 17.750.000 δρχ., ενώ του Saab 9-3 Aero είναι 14.400.000 δραχμές. Η επιλογή φυσικά είναι θέμα καθαρά υποκειμενικής κρίσης, καθώς "μικροοικονομικοί" υπολογισμοί -διαφορά τιμής και τεκμηρίου...- σε αυτά τα μεγέθη είναι μάλλον ελάσσονος σημασίας.
Χαρακτηριστικά στοιχεία δύο εταιρειών που ορίζουν μια ταυτότητα στα μοντέλα τους τόσο ξεχωριστή όσο και άμεσα αναγνωρίσιμη. Δύο σχεδιαστικές "σχολές" που συναντώνται στα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα και το νίκελ στους αεραγωγούς της μάσκας στο εμπρόσθιο καπό.
BMW 323 Ci - Saab 9-3 Aero Διαμάχη κύρους στα Coupe