To
πολύ επιτυχημένο "μικρό" της γαλλικής φίρμας συμπλήρωσε
αισίως 10 χρόνια στην παραγωγή, αφού το πρώτο μοντέλο παρουσιάστηκε
στα τέλη του 1991. Το face-lift που υπέστη το 1996, κατάφερε
να τονώσει την αισθητική του και να το διατηρήσει για ακόμη
πέντε χρόνια στην παραγωγή, με αρκετά καλές πωλήσεις. Η
αισθητική του μοντέλου, αν και άφησε εποχή με τις κομψές
γραμμές του αμαξώματος και το μοντέρνο χαρακτήρα, δείχνει
πλέον ξεπερασμένη. Ειδικά στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο δείχνει
ξεπερασμένο και φτωχό, όμως, ας μην ξεχνάμε πότε σχεδιάστηκε.
Βασικά χαρακτηριστικά του Peugeot 106 είναι η απλότητα της
κατασκευής του, η ευχρηστία και ευκολία οδήγησης και κυρίως
η πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται
στην υιοθέτηση της κλασικής γαλλικής σχεδίασης με γόνατα
Μακ Φέρσον εμπρός και υστερούντες βραχίονες πίσω. Ευθύνη
για την παροιμιώδη οδική συμπεριφορά του μοντέλου, φέρουν
κυρίως οι εκδόσεις Rallye (με σχεδόν αγωνιστικό στήσιμο
και ισχυρούς κινητήρες), χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και
οι υπόλοιπες εκδόσεις υστερούσαν.
Το 106 αποτελεί λόγω της χαμηλής τιμής του, μια πρώτης τάξεως
αγορά και ως εκ τούτου μπορεί κανείς να παραβλέψει τη μέτρια
ποιότητα υλικών που υπάρχουν στο εσωτερικό, καθώς και τις
ελλείψεις σε ευκολίες που παρέχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Οι κινητήρες που κίνησαν τα 106 πρώτης γενιάς ξεκινούν από
1.000 κ.εκ. και 50 ίππους, ενώ επίσης υπάρχουν 1.100 κ.εκ.
με 60 ίππους και η 1.400 κ.εκ. με 75 ίππους στην απλή έκδοση
και 98 στην έκδοση XSI. Βέβαια, στα πρώτα 106 θα πρέπει
να αναφέρουμε και την 1.300άρα έκδοση των 100 ίππων με τη
θρυλική πλέον ονομασία Rallye. Στα 106 δεύτερης γενιάς υπάρχουν
εκτός από τις εκδόσεις των 1.000, 1.100 και 1.400 κ.εκ.
και η έκδοση Rallye με 1.600 κ.εκ. και 105 και 122 ίππους,
καθώς και η έκδοση GTI με 1.600 κ.εκ. και 122 ίππους επίσης.
Πιο εμπορική από τις "γρήγορες" εκδόσεις είναι η έκδοση
Rallye, γιατί καταφέρνει να συνδυάζει τη μινιμαλιστική αντίληψη
όσον αφορά τον εξοπλισμό με κορυφαίο κράτημα και επιδόσεις.
Αυτό που θα πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος αγοραστής του
106, είναι χτυπήματα κάθε λογής στο αμάξωμα, προβλήματα
στη λειτουργία των εκκεντροφόρων, φθαρμένος δίσκος συμπλέκτη,
διαρροές λαδιών και προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα
λόγω επεμβάσεων κάθε είδους, ιδιαίτερα στα σπορ μοντέλα.
Στα τελευταία, ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να προσέξει
τυχόν ένδειξη από κτυπήματα, αφού αρκετά από τα αυτοκίνητα
του είδους που κυκλοφορούν έχουν υποστεί μεγάλης έκτασης
ζημιές, από "υπερβάλλοντα ζήλο" των οδηγών τους.
Ανταγωνιστικά μοντέλα του 106 είναι τα Nissan Micra, Fiat
Punto και VW Polo.