Το Peugeot 306, ο αντικαταστάτης του 309, παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1993 αρχικά σε τρίθυρη και πεντάθυρη έκδοση. Το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς, η γαλλική εταιρεία λανσάρισε την ανοιχτή εκδοχή του, ενώ στις αρχές του 1995 παρουσιάστηκε το τριών όγκων σεντάν αμάξωμα. Το μοντέλο της γενιάς αυτής διακρίνεται για την ευχάριστη αισθητική του, τους καλούς του χώρους και τα υψηλά επίπεδα προσφερόμενης άνεσης. Οι κινητήρες με τους οποίους η Peugeot εφοδίαζε το μικρομεσαίο μοντέλο της ήταν τέσσερις: ο 1,4 λίτρων με απόδοση 75 ίππους, ο 1.587 κ.εκ. ονομαστικής ισχύος 90 ίππων, ο 1,8 λίτρων μέγιστης ισχύος 103 ίππων (κινεί μόνο την ανοικτή έκδοση) και ο δίλιτρος, ο οποίος είχε απόδοση 155 ίππους και "ζούσε" κάτω από το καπό της έκδοσης S16. Οι μικρότερου κυβισμού κινητήρες είχαν καλή ελαστικότητα αλλά μέτρια απόδοση και ήταν σχετικά θορυβώδεις. Ο κορυφαίος της γκάμας προσέδιδε στο γαλλικό μικρομεσαίο πολύ καλές επιδόσεις.Η οδική συμπεριφορά της πρώτης γενιάς του 306 είναι απόλυτα ασφαλής με προβλέψιμες αντιδράσεις λή ευστάθεια στην ευθεία και ελαφρά υποστροφική συμπεριφορά στο όριο.Τον Ιούλιο του 1996, η έκδοση S16 αντικαταστάθηκε από την GTi. Το μηχανικό σύνολο βελτιώθηκε σε πολλά σημεία, εμφανίζοντας κορυφαία ονομαστική απόδοση (167 ίππους) και προσδίδοντας ανάλογες επιδόσεις στο τρίθυρο αμάξωμα. Επιπλέον, το 306 GTi εξοπλίστηκε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων μετάδοσης, εξαιρετικής αίσθησης.Το 1997, το Peugeot 306 υπέστη μικρές αισθητικές βελτιώσεις. Κύρια χαρακτηριστικά της γενιάς αυτής του μοντέλου είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα με το καμπύλο σχήμα, που στενεύει έντονα κοντά στη μάσκα. Επίσης, έχει μεγαλύτερο μήκος, γεγονός που οφείλεται στην τροποποίηση της δομής του πλαισίου, με σκοπό τη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας. Οι εσωτερικοί χώροι παρέμειναν ίδιοι. Τα μηχανικά σύνολα παρέμειναν ως είχαν, με μόνη διαφορά τη βελτίωση του συνόλου των 1,8 λίτρων, του οποίου η ονομαστική ισχύς αυξήθηκε κατά 9 ίππους. Την ίδια περίοδο, η γκάμα του μοντέλου συμπληρώθηκε με τη στέισον βάγκον έκδοση.Η ενεργητική ασφάλεια της γενιάς αυτής είναι άριστη. Το σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης βοηθά το αμάξωμα να παραμείνει σταθερό στις απότομες αλλαγές πορείας. Τέλος, το σύστημα πέδησης είναι πολύ καλό.Ο δείκτης αξιοπιστίας του Peugeot 306 βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς οι μόνες βλάβες που έχουν αναφερθεί αφορούν τα ηλεκτρικά παράθυρα. Πάντως, ο εν δυνάμει αγοραστής θα πρέπει να ελέγξει την κατάσταση των αμορτισέρ, ειδικά αν πρόκειται για κάποια κορυφαία έκδοση.Οσον αφορά την τρίθυρη έκδοση του 306, τα κυριότερα ανταγωνιστικά μοντέλα είναι το VW Golf, το Citroen ZX και το Rover 200. Οι κυριότεροι ανταγωνιστές της τετράθυρης έκδοσης είναι το Renault Megane Classic και το Opel Astra. Τέλος, απέναντι στην πεντάθυρη έκδοση αντιπαραθέτονται τα αντίστοιχα αμαξώματα του VW Golf, του Opel Astra και η Citroen Xsara.