Το καλοκαίρι του 1995, η Peugeot προέβη στην αντικατάσταση του μεσαίου μοντέλου της, του 405. Ο διάδοχός του, το 406, ξεκίνησε την εμπορική του πορεία με τους καλύτερους οιωνούς. Με αμάξωμα τριών όγκων, εξαιρετικούς διαθέσιμους χώρους, άριστη οδική συμπεριφορά, άνετο και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, το Peugeot 406 διέθετε όλα εκείνα που χρειάζεται ένα οικογενειακό μοντέλο για να επιτύχει εμπορικά.Αν και πρόκειται για κλασικό τετράθυρο αμάξωμα, ωστόσο το αυτοκίνητο δείχνει σύγχρονο σχεδιαστικά. Χαμηλό και πλατύ, με τα χαρακτηριστικά αμυγδαλωτά εμπρός φωτιστικά σώματα της Peugeot, το 406 δείχνει αρκετά επιθετικό. Χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες, το εσωτερικό του γαλλικού μεσαίου είναι σύγχρονο, διαθέτει πολύ καλή εργονομία και εξίσου καλή ποιότητα.Τα μηχανικά σύνολα των 1.580, 1.761 και 1.998 κ.εκ., τα οποία αποδίδουν αντίστοιχα 90, 112 και 135 ονομαστικούς ίππους, κινούν το 406 από την αρχή της "ζωής" του. Σε γενικές γραμμές, οι κινητήρες αυτοί είναι ιδιαίτερα ελαστικοί και εκδηλώνουν μια ιδιαίτερη "προτίμηση" στις μεσαίες στροφές. Ο δίλιτρος προσφέρει στο γαλλικό αμάξωμα πολύ καλές επιδόσεις.Το 406 αποδεικνύεται απόλυτα ασφαλές στο δρόμο, όντας σταθερό στις ευθείες και πρακτικά ουδέτερο στην καλή άσφαλτο. Σε οριακές καταστάσεις, εμφανίζει ήπιες τάσεις υπερστροφής, οι οποίες ελέγχονται εύκολα.Το φθινόπωρο του 1996, η γκάμα του μοντέλου εξοπλίστηκε και με τη στέισον βάγκον έκδοση, η οποία καλείται να καλύψει ακόμα περισσότερες μεταφορικές ανάγκες. Λίγο αργότερα, έκανε την εμφάνιση της και η σπορτίφ κουπέ έκδοση, η οποία είχε σχεδιαστεί δια χειρός Pininfarina. Το 406 Coupe θεωρείται από τα ομορφότερα αυτοκίνητα παραγωγής και εκείνη την περίοδο διέθετε μόνο το δίλιτρο κινητήρα.Τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά του, το 406 υποβλήθηκε σε μια μικρής έκτασης αισθητική ανανέωση. Σκοπός της γαλλικής εταιρείας ήταν η ενίσχυση του φινετσάτου χαρακτήρα του μεσαίου οικογενειακού μοντέλου της. Τον κύριο "λόγο" είχε -για μια ακόμα φορά- ο Pininfarina. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα απόκτησαν μεγαλύτερο μήκος, η μάσκα άλλαξε και το πίσω μέρος "τονίστηκε", γεγονός που οφείλεται στον ανασχεδιασμό του καλύμματος του χώρου αποσκευών και του καμπυλόγραμμου προφυλακτήρα. Τα λοιπά χαρακτηριστικά του μοντέλου παρέμειναν ως είχαν.Η αξιοπιστία του μοντέλου κυμαίνεται γενικά σε πολύ καλά επίπεδα, είναι όμως απαραίτητος ο έλεγχος του υποψήφιου αγοραστή για το αν έχουν τηρηθεί οι προκαθορισμένοι έλεγχοι (σέρβις). Κατά τ' άλλα, το 406 έχει παρουσιάσει μόνο ελάχιστες μικρές βλάβες ηλεκτρολογικής φύσεως.Τα κυριότερα ανταγωνιστικά μοντέλα του Peugeot 406 στην αγορά του μεταχειρισμένου είναι το Ford Mondeo, το Nissan Primera (96 - 99) και το Toyota Avensis.