Τo Peugeot 205 έχει γράψει τη δική του ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης
και έκλεψε καρδιές όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1983. Ο κόσμος αμέσως συμπάθησε τις πρωτοπόρες -για την εποχή- γραμμές του, που "έδιναν" ένα αρμονικό αλλά ταυτόχρονα μοντέρνο αμάξωμα. Οι εξωτερικές διαστάσεις του 205 δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες, χωρίς όμως να φτάνουν τα όρια της κατηγορίας "μίνι". Στο εσωτερικό, παρ' ότι η εκμετάλλευση των χώρων δεν είναι ιδανική, τέσσερις επιβάτες θα ταξιδέψουν σχετικά άνετα, αρκεί οι πίσω να μην ξεπερνούν σε ύψος το 1,80 μ. Η εργονομία είναι επίσης καλή και δεν προβληματίζει τον οδηγό. Η ποιότητα κατασκευής είναι κάπως ξεπερασμένη με βάση τα σημερινά πρότυπα, όπως και η ποιότητα των υλικών. Τα καθίσματα είναι άνετα, τα εμπρός όμως δεν προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Η σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία είναι υποδειγματική, ενώ στις στροφές τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε συνδυασμό με την κορυφαία άνεση που παρέχει. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι από το 1988, τα 205 κινούνται με κινητήρες γενιάς ΤU, που διαθέτουν για την τροφοδοσία τους σύστημα ψεκασμού αντί για καρμπιρατέρ. Το αμάξωμα διατίθεται με 3 ή 5 πόρτες, ενώ αρκετά μεγάλη είναι η γκάμα των κινητήρων του, οι κυβισμοί των οποίων είναι 954, 1.124 και 1.360 κ.εκ., αποδίδοντας 45, 60 και 75 ίππους αντίστοιχα. Για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης υπάρχουν τα ειδικά 205, όπως το Rallye και τα Gti 1.6 και 1.9, με 113 και 120 ίππους αντίστοιχα. Στο Rallye με τον κινητήρα 1.3 έχει παρατηρηθεί αστάθεια στο ρελαντί , ενώ στο Gti πρόβλημα παρουσιάζει η τρόμπα βενζίνης. Γενικότερα, ο αγοραστής πρέπει να γνωρίζει ότι στο 205 παρουσιάζονται τυπικές φθορές στο σύστημα διεύθυνσης, καθώς και τζόγος στο τιμόνι, χαλασμένα ρουλεμάν, διαρροές λιπαντικού από τον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, όπως και προβλήματα στα φρένα (κραδασμοί από ανομοιόμορφη φθορά των δίσκων και επίσης ανομοιόμορφη λειτουργία του χειρόφρενου). Ανησυχίες για σκουριές δεν υπάρχουν, αλλά εκεί που χρειάζεται μεγάλη προσοχή είναι κατά την επιλογή της πρώτης σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, το βαρύ τιμόνι ίσως να δυσαρεστήσει τον οδηγό στους επιτόπιους ελιγμούς. Αν και οι βλάβες που παρουσιάζει το Peugeot 205 είναι πολλές, ο αγοραστής που επιθυμεί να βρει ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο, σίγουρα δε θα νιώσει απογοητευμένος από τη συγκεκριμένη επιλογή. Μοντέλα ανταγωνιστικά είναι το Renault Clio, το Toyota Starlet και το VW Polo. Η παραγωγή του σταμάτησε στα μέσα της δεκαετίας του ΄90, όποτε και αντικαταστάθηκε από το Peugeot 206.