Το νέο Astra 1,4 διαθέτει πολύ καλή σταθερότητα και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης.
Το νέο Astra 1,4 Twinport κοιτάζει αφ' υψηλού πολλά μικρομεσαία μοντέλα με τον "αέρα" ενός νέου και σύγχρονου αυτοκινήτου, έχοντας παράλληλα πολύ καλή εικόνα στους περισσότερους επιμέρους τομείς και κυρίως ανταγωνιστική τιμή.
Το Astra έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1991, ακολούθησε το 1998 το δεύτερο, ενώ πρόσφατα λανσαρίστηκε στην Ελλάδα η τρίτη γενιά του μικρομεσαίου μοντέλου της Opel. Το προγενέστερο μοντέλο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές καθώς το 1999 και το 2001 βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων των επιβατικών αυτοκινήτων, ενώ το 2000 ήταν δεύτερο, με συνολικές πωλήσεις από το 1999 έως το 2003, οι οποίες έφτασαν τα 54.100 οχήματα. Η νέα γενιά του δημοφιλούς Opel έχει όλα τα προσόντα για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προγενέστερου μοντέλου, καθώς είναι ικανό να σταθεί στο "ύψος" του απέναντι σε έναν ανταγωνισμό που είναι ισχυρός όσο ποτέ άλλοτε. Ένα από τα πρωταγωνιστικά στοιχεία του νέου Astra είναι η σχεδίασή του, η οποία συνδυάζει σπορτίφ χαρακτηριστικά, αποπνέοντας παράλληλα μία συμπαγή αίσθηση. Ανάλογη εικόνα αποκομίζει ο παρατηρητής και για το εσωτερικό το οποίο παρουσιάζεται από τα πιο μοντέρνα στην κατηγορία του, ενώ παράλληλα είναι από τα καλύτερα σε ποιότητα κατασκευής. Επίσης όσον αφορά τους χώρους των επιβατών είναι άνετο για 4 ενήλικα άτομα, βρισκόμενο ένα "κλικ" χαμηλότερα από τα πιο άνετα μικρομεσαία.
Η στιβαρότητα είναι το πρωταρχικό στοιχείο που "περνάει" σε οδηγό και επιβάτες κατά την κίνησή του, λόγω του πολύ καλού πλαισίου και της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης, που υπερκαλύπτουν τις δυνατότητες του κινητήρα των 1,4 λίτρων. Στην πολύ καλή συνολικά εικόνα του αυτοκινήτου προστίθεται ένα επιπλέον πλεονέκτημα, η τιμή διάθεσής του. Συγκεκριμένα η βασική έκδοση 1,4 Twinport Essentia, η οποία κοστίζει 14.257 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας, είναι φθηνότερη (ακόμα και παραπάνω από 2.000 ευρώ) από βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα.
Οι βασικότεροι ανταγωνιστές του Astra 1,4
Fiat Stilo 1,4 5d από: 13.880 ευρώ (+): Ποιότητα υλικών, άνεση, διαθέσιμοι χώροι, σχέση τιμής - αξίας, πολυχρηστικά στοιχεία
(-): Οδηγική αίσθηση, ατέλειες στο φινίρισμα
Η στιβαρότητα του πλαισίου και η ουδέτερη οδική συμπεριφορά.
Δε μας άρεσε
Το τράβηγμα του κινητήρα κυρίως στις χαμηλές στροφές.
Η έλλειψη δείκτη θερμοκρασίας του νερού του κινητήρα.
Κινητήρας
Η βασική έκδοση του Astra εφοδιάζεται με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων τεχνολογίας Twinport, o οποίος απέδωσε στο δυναμόμετρο 92 ίππους στις 5.570 σ.α.λ. και 124 Nm ροπής στις 4.680 σ.α.λ. (έναντι 98 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 134 Nm ροπής στις 4.240 σ.α.λ. του προγενέστερου Astra). Σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο βάρος του αμαξώματος το νέο Astra είναι πιο αργό έναντι της προηγούμενης γενιάς κατά 0,8 δλ. στα 0-100 χλμ./ώρα, 0,6 δλ. στα 60-100 χλμ./ώρα και κατά 3,2 δλ. στα 80-120 χλμ./ώρα, επιδόσεις που το τοποθετούν στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Το μεγαλύτερο όφελος του νέου κινητήρα είναι η χαμηλότερη κατανάλωση, η οποία έχει "πέσει" κατά 1,1 λίτρα έναντι του παλαιότερου κινητήρα με τον ίδιο σχεδόν κυβισμό, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Το Twinport μηχανικό σύνολο των 1,4 λίτρων παρουσιάζει μέτριο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, λόγω κυρίως της απόδοσης της ροπής σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Η σωστή διάταξη των ταχυτήτων ωφελεί εν μέρει τις επιδόσεις εν κινήσει, ωστόσο ο επιλογέας των ταχυτήτων "κομπιάζει" στις γρήγορες αλλαγές.