Το έχουμε γράψει επανειλημμένα και για το -απλό- Octavia, ότι το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με χαρακτηριστική άνεση εντός "ασφάλτου" ενώ παράλληλα να εκπληρώνει και τις εκτός δρόμου (αλλά εντός λογικής) απαιτήσεις του ιδιοκτήτη του. Το νέο Octavia5 δεν θα μπορούσε να μην έχει ως βάση το Octavia και από εκεί και πέρα να πάει πολλά σκαλιά πιο πάνω. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 16,3 εκατοστά (13,8 είναι της απλής δικίνητης έκδοσης) τοποθετώντας το Octavia5 κοντά στα "καθαρόαιμα" SUV. Το ύψος αυτό μπορεί να μην εξασφαλίζει κορυφαίες γωνίες στη δοκιμασία της ράμπας (μεταξόνιο: 2.578 χιλιοστά) αλλά επιτρέπει στον οδηγό να περνάει με ευκολία τις όποιες (λογικές) ανωμαλίες βρίσκει στο δρόμο του. Σε σχέση όμως με τις δικίνητες εκδόσεις η τετρακίνητη έχει επίσης υποστεί μετατροπές στα ελατήρια και τα αμορτισέρ της ανάρτησης καθώς και στις αντιστρεπτικές δοκούς. Επίσης το ρεζερβουάρ και τα σωληνάκια των φρένων έχουν ειδικά προστατευτικά καλύμματα. Στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι ευθύβολο, σταθερό και με σαφές σύστημα διεύθυνσης. Σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής το Octavia5 μπορεί να μεταμορφωθεί στο απόλυτο "παιχνίδι" χάρη στο πολύ καλό στήσιμό του. Πάντως στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης θελήσει να κινείται και σε εκτός ασφάλτου διαδρομές προτείνουμε ανεπιφύλακτα τη χρήση ενός πιο "χωμάτινου" ελαστικού.
Σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής το Octavia5 μπορείς να το δέσεις "κόμπο"!