Από τον Νοέμβριο θα διατίθεται στην Ελλάδα το νέο Seat Leon.
H νέα γενιά του Leon, ενός εκ των πιο σπορτίφ μικρομεσαίων είναι έτοιμη να εισέλθει στις διεθνείς αγορές. Με το νέο όχημά της η Seat δίνει μια νέα ερμηνεία στον όρο σπορ ή "αθλητικό" μικρομεσαίο.
Eξι χρόνια έχουν περάσει από το λανσάρισμα του πρώτης γενιάς του Leon, ενός οχήματος το οποίο μαζί με το Ibiza υπογράμμισε την νέα, δυναμική και σπορ ταυτότητα της Seat. Σε ρυθμό salsa Δύο αυτοκίνητα της Seat έχουν μέχρι στιγμής υιοθετήσει ένα μεγάλο μέρος των αισθητικών στοιχείων που είχε λανσάρει παλαιότερα η εταιρεία με το πρωτότυπο Salsa. Πρόκειται για το Altea και το νέο Toledo τα οποία έχουν εξελιχθεί μετά την είσοδο της Seat στο Audi Brand Group το 2002. Κάτι ανάλογο γίνεται τώρα και με το Leon με την διαφορά ότι το νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ είναι η πραγματική και πλήρης μετουσίωση της σχεδιαστικής ιδέας του Salsa σε ένα όχημα παραγωγής. Ενώ λοιπόν το Altea και κατ' έπέκταση και το Toledo διαθέτουν ένα εμπρόσθιο τμήμα επηρεασμένο σαφώς από το Salsa (όπως και το πλαϊνό καμπύλο νεύρο), το Leon δείχνει ότι προέρχεται εξ'ολοκλήρου από εκείνο το concept. Xαρακτηριστικό δείγμα της κοντινής συγγένειας του Leon με το Salsa αποτελεί φυσικά το εμπρός, αρκετά χαμηλό και πλατύ εμπρός μέρος με τα "αμυγδαλωτά" και πολύ δυναμικά από πλευράς ύφους φωτιστικά σώματα. Η βαθιά αυλάκωση σε σχήμα "U" είναι ένα γνώριμο στοιχείο σε όλα τα πρόσφατα Seat όπως και οι υαλοκαθαριστήρες οι οποίοι βρίσκονται σε εσοχές στις εμπρός κολόνες και όχι στην βάση του παρμπρίζ. Η πλαϊνή όψη αποκαλύπτει έναν ακόμη δεσμό με το Salsa ο οποίος δεν είναι άλλος από την ελαφρά καμπυλότητα της οροφής και το πολύ έντονο κόψιμό της προς το πίσω μέρος. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα καμπυλόγραμμο και δείχνει πολύ στιβαρό και μυώδες. Το πίσω παρμπρίζ είναι σχετικά μικρό ενώ τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα κατά τον οριζόντιο άξονα και έχουν ένα "τοξοειδές" σχήμα. Ένα διαφορετικό πεντάθυρο Το πρώτης γενιάς Leon είναι αποκλειστικά πεντάθυρο κάτι που ισχύει και για την νέα γενιά του μοντέλου. Αν και στην πράξη το πεντάθυρο αμάξωμα δεν φάνηκε να εμποδίζει σημαντικά την δημιουργία ενός σπορτίφ χαρακτήρα, κατά πολλούς θεωρήθηκε τροχοπέδη για το όχημα προς την κατεύθυνση αυτή. Για την νέα γενιά λοιπόν επιλέχθηκε ένα τρικ. Οι πίσω πλαϊνές πόρτες δεν διαθέτουν χειρολαβή με την κλασσική έννοια του όρου καθώς ανοίγουν από ένα μηχανισμό μέσα σε μια κοιλότητα στην τρίτη πλευρική διάφανη επιφάνεια η οποία δεν είναι γυάλινη αλλά από ένα είδος πλαστικού (πολυκαρβονικού για την ακρίβεια) υλικού από το οποίο προέρχονται και τα καλύμματα των εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο το οποίο άπτεται και των σχεδιαστικών επιλογών της Seat αφορά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων η οποία είναι αρκετά μεγάλη αλλά κρύβεται έντεχνα κάτω από ένα σαφώς πιο συμπαγές αμάξωμα. Τεχνικά Από τεχνική σκοπιά το νέο Leon βασίζεται σε εντελώς νέο δάπεδο και φέρει μεγάλες αλλαγές σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις αλλά και τους κινητήρες. Το αποτέλεσμα πάντως έδειξε να είναι απόλυτα θετικό συνδυάζοντας σημαντικά καλύτερο επίπεδο άνεσης και ακόμη πιο "σίγουρη" οδική συμπεριφορά. Το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στην Ελλάδα από τον Νοέμβριο σε όλες τις εκδόσεις του και με ανταγωνιστική τιμή. Από πλευράς μελλοντικών σχεδίων οι άνθρωποι της εταιρείας αποκάλυψαν ότι σε μερικούς μήνες θα παρουσιαστούν εκδόσεις FR και Cupra με ισχύ 200+ ίππων στην πρώτη περίπτωση και 240 ίππων περίπου στην δεύτερη (τετρακίνητη έκδοση πάντως δεν θα υπάρξει όπως και τρίθυρη ενώ έκδοση στα 1,4 λίτρα εξετάζεται για πολύ αργότερα). Από πλευράς σχεδίων της εταιρείας συνολικά έγινε γνωστό ότι πολύ μακροπρόθεσμα εξετάζονται σχέδια όπως η παραγωγή ενός μεγάλου Seat, έπειτα ίσως κάποιο sportwagon και αργότερα εξετάζεται και η είσοδος στην αγορά των Η.Π.Α..
To νέο αυτοκίνητο εντυπωσιάζει με την εξωτερική του εμφάνιση ενώ είναι και πολύ ευχάριστο κατά την οδήγησή του.
Στον τομέα της παθητικής ασφάλειας το νέο Leon αναμένεται να είναι σημαντικά καλύτερο από το τωρινό αυτοκίνητο. Κι'αυτό γιατί η πλατφόρμα που διαθέτει πλέον, έχει "βοηθήσει" πολλά οχήματα στα οποία έχει τοποθετηθεί να κερδίσουν την ανώτερη διάκριση στις δοκιμές του Euro NCAP. Πέρα από την ισχυρή δομή του πλαισίου, τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και τις μεγάλες πλευρικές μπάρες το νέο Leon εφοδιάζεται με αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, πλευρικούς στις εμπρός θέσεις και οροφής τύπου κουρτίνας. Οι εν λόγω έξι αερόσακοι αναμένεται να είναι στάνταρ ενώ ως έξτρα θα τοποθετούνται και πλευρικοί στις πίσω ακραίες θέσεις.