ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/1/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/1/2006
Test mtx
Νέο Toyota RAV4
Κανόνας… απαRAVατος
Tο νέο RAV4 είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο όχημα το οποίο τοποθετείται στην κορυφή της αξιολόγησης της κατηγορίας του.
Το Toyota RAV4 θεωρήθηκε ως το SUV, το οποίο όρισε τα χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας, όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Έγινε, δηλαδή, o κανόνας της κλάσης. Κυρίες και κύριοι, ιδού η τρίτη… αναθεώρηση του κανόνα!
Το τρίτης γενιάς RAV4 βρίσκεται πλέον στην Ελλάδα και αναμένεται να ρίξει κι άλλο… λάδι στην ήδη φουντωμένη φωτιά των compact SUV, των μεσαίων δηλαδή οχημάτων ελευθέρου χρόνου για τα ελληνικά δεδομένα.
… σαν τα χιόνια
Το μεσοδιάστημα των έξι ετών τηρήθηκε και για την τρίτη γενιά του οχήματος της Toyota, όπως και για τη διαδοχή της πρώτης από τη δεύτερη. Το αυτοκίνητο έχει αλλάξει ολόκληρο, με προφανείς βέβαια τις επεμβάσεις στο εξωτερικό τμήμα, αλλά και σημαντικά νέα στοιχεία σε τεχνικό επίπεδο (νέα πλατφόρμα, νέες αναρτήσεις, νέα τετρακίνηση και μεγαλύτερες διαστάσεις), με αποτέλεσμα, το φυσιολογικά μεγάλο ενδιαφέρον για ένα νέο RAV4, να αυξάνεται ακόμη περισσότερο.
Εν λευκώ;
Το ζήτημα είναι, εάν έχει αλλάξει η φιλοσοφία του οχήματος. Το RAV4, όταν πρωτοεμφανίστηκε, έδειξε το δρόμο, που θα ακολουθούσε όλη η κατηγορία που γεννιόταν τότε. Το τωρινό κάνει κάτι ανάλογο; H απάντηση έρχεται στις επόμενες σελίδες. Ας μην ξεχνάμε ότι, όταν είσαι στην κορυφή, δε μπορείς να αντιγράψεις κάποιον άλλο. Πρέπει μόνος σου να δημιουργήσεις κι άλλο δρόμο εμπρός (για σένα και για τους άλλους).
Το design
Ένα από τα ζητήματα συζήτησης, γύρω από το νέο RAV4, είναι η σχεδίασή του. Τι έκανε η Toyota στο νέο της SUV; Πάνω απ' όλα, το έκανε όντως να δείχνει ως κάτι νέο (διόλου εύκολο). Αύξησε τις διαστάσεις του και το έκανε πιο ξεχωριστό στο δρόμο. Επίσης, έριξε "κλεφτές ματιές" στο πρώτης γενιάς μοντέλο, με κινήσεις, όπως η αύξηση της καμπυλότητας των γραμμών σε ολόκληρο το εμπρός μέρος.Φτερά, φανάρια μάσκα, εμπρός καπό εμφανίζουν όλα λιγότερες ευθείες και… λιγότερο απόλυτες γραμμές. Στο πίσω άκρο, η εικόνα είναι εύλογα πιο γνώριμη (λόγω του εφεδρικού τροχού και της πόρτας, που ανοίγει οριζόντια προς τα δεξιά). Όμως και εδώ, η τελευταία κολόνα του αμαξώματος, η οποία θυμίζει λίγο Corolla Verso, τα φωτιστικά σώματα, η μία γωνία των οποίων εισέρχεται αρκετά στην πλαϊνή επιφάνεια, αλλά και οι τονισμένοι "ώμοι" (η επιφάνεια δηλαδή από τη χειρολαβή της πίσω πόρτας και προς τα πίσω) είναι βασικά νέα στοιχεία.Το αποτέλεσμα; Αρκετή κομψότητα, συνδυασμένη με ένα διακριτικό δυναμισμό, ο οποίος όμως πηγάζει περισσότερο από το πλαϊνό και το πίσω μέρος και λιγότερο από το εμπρός.
Μας άρεσε:
Ο πίνακας οργάνων, η ευρυχωρία, η αίσθηση στο δρόμο, οι χώροι για μικροαντικείμενα
Δε μας άρεσε:
Η απώλεια μέρους της "σπιρτάδας", που εμφάνιζε το απερχόμενο μοντέλο.



Παθητική ασφάλεια
H φιλοδοξία της Toyota σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια είναι να αποσπάσει και το RAV4 την ανώτερη βαθμολογία στις δοκιμές του Euro NCAP κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει για SUV αυτής της κλάσης μεγέθους. Το όχημα διαθέτει λοιπόν εκτός από μια ειδικά σχεδιασμένη δομή πλαισίου (με πολλαπλές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης) μετωπικούς αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός και οροφής τύπου κουρτίνας. Επίσης διατίθεται αερόσακος για τα γόνατα οδηγού (επίσης στάνταρ) αλλά και εμπρός θέσεις με πλάτη και προσκέφαλα ειδικά σχεδιασμένα να προστατεύουν τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης από το πίσω μέρος του οχήματος.

Με μικρές βελτιώσεις ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας
Η Toyota προχώρησε σε μικρές αλλαγές στη διαχείρηση του κινητήρα βενζίνης των 2,0 λίτρων (φυσικά με VVT-i), με στόχο κυρίως τον περιορισμό της κατανάλωσης. Η ισχύς, που ανακοινώνεται, ανέρχεται στους 152 ίππους/6.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή φτάνει στα 194 Nm/4.000 σ.α.λ. (δύο ίπποι επιπλέον και λίγο περισσότερη ροπή, δηλαδή, σε σχέση με το δεύτερης γενιάς RAV4). Στην πράξη, η ευστροφία και η ελαστικότητα του κινητήρα γίνονται αισθητές, αν και λείπει λίγη από τη "ζωντάνια", που χαρακτήριζε το προηγούμενο και σημαντικά ελαφρύτερο όχημα. Ο θόρυβος είναι αρκετά αισθητός στην καμπίνα, αν και όχι τόσο, όσο στο προηγούμενο μοντέλο.

 
  Νέο Toyota RAV4
Νέο look, καλό επίπεδο ποιότητας
Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα