Διαβάστηκε από 35490αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/9/2007
Στην άσφαλτο το CX-7 σε κάνει να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ καλά "στημένο" σπορ αυτοκίνητο, παρά σε SUV.
Το CX-7 κάνει άμεσα αισθητό στον οδηγό του, ότι δεν είναι ένα SUV, το οποίο απλά έχει ένα δυνατό κινητήρα και "πηγαίνει" γρήγορα, αλλά ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με… άγριες διαθέσεις. Από την πρώτη κιόλας επαφή με το τιμόνι και την πρώτη αλλαγή ταχύτητας, σου προκαλεί ασυναίσθητα ένα μορφασμό γεμάτο ενθουσιασμό, κάνοντάς σε να αναλογίζεσαι, αν βρίσκεσαι σε ένα όχημα ελευθέρου χρόνου ή σε κάποιο σπορ αυτοκίνητο. Κατόπιν πιέζεις βαθιά το πεντάλ του γκαζιού και νιώθεις την ώθηση των 260 ίππων στους τέσσερις τροχούς. Η στιβαρότητα του πλαισίου και το στήσιμο των αναρτήσεων φαίνονται ικανά να αντέξουν ακόμη πιο δυνατό κινητήρα, αφού δεν παρουσιάζουν αδυναμίες και σημάδια κόπωσης σε πιεσμένους ρυθμούς, ειδικά σε μια απαιτητική διαδρομή με στροφές. Εκεί, το CX-7 προσφέρει απλόχερα οδηγική απόλαυση, χωρίς παράλληλα να τρομάζει, ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου δείχνει τριψήφια νούμερα. Η πρόσφυση των τροχών είναι αυξημένη, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει βιδωμένο στην άσφαλτο. Το μόνο που υπενθυμίζει ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο και με εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, είναι οι πιο αισθητές κλίσεις του αμαξώματος σε σχέση με ένα χαμηλότερο σπορ αυτοκίνητο, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει κάποιο αρνητικό αντίκτυπο. Παράλληλα, το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC έχει αρκετά διακριτική παρουσία, ενώ απενεργοποιείται μόνο το TCS, όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και τίθεται πάλι αυτόματα σε λειτουργία για λόγους ασφαλείας.
Εκτός δρόμου τώρα, το CX-7 δε θα νιώσει άβολα στο πατημένο χώμα, όπου είναι σε θέση να κινηθεί σβέλτα, χωρίς να ταλαιπωρεί ιδιαίτερα οδηγό και επιβάτες. Σε πιο ανώμαλες όμως διαδρομές, τα όρια τίθενται από τις μικρές διαδρομές της σφιχτής ανάρτησης και την απουσία επιλογών στη μετάδοση της κίνησης (π.χ. μόνιμο μπλοκάρισμα 50:50). Ακόμη, σε κακοτράχαλες διαδρομές περιορίζεται η άνεση από την ανάρτηση, ενώ μεταφέρονται κραδασμοί στο τιμόνι, υπενθυμίζοντας τον "ασφάλτινο" προσανατολισμό του.
Τετρακίνηση Το ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης του CX-7 μπορεί να μεταφέρει από το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς, λαμβάνοντας συνεχώς δεδομένα που αφορούν στην πρόσφυση των τροχών, στη γωνία του τιμονιού και στην ταχύτητα.
Στο πατημένο χώμα το Mazda θα κινηθεί σβέλτα, ωστόσο σε πιο κακοτράχαλες διαδρομές το αυτοκίνητο βρίσκεται έξω από τα "νερά" του.
Αναρτήσεις
Το σύστημα των αναρτήσεων του CX-7 προέρχεται από το Mazda 3 MPS και περιλαμβάνει γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός (πάνω φωτό) και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με αντιστρεπτική δοκό και στους δύο άξονες.