ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/8/2008
Θέματα αγοράς mtx
Η “αφρόκρεμα” σε ρόδες
Μίνι
Διαβάστηκε από 18582 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/8/2008
Στη μίνι κατηγορία το νέο Hyundai i10 αντιπαρατίθεται με τα "συμμαχικά" Citroen C1, Peugeot 107 και Toyota Aygo. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι το i10 με τον κινητήρα πετρελαίου υπερτερεί έναντι όλων σε συνολική βαθμολογία, ωστόσο για τη σύγκριση επιλέξαμε το βενζινοκίνητο -ίδιας βαθμολογίας με τη "συμμαχική τριάδα"- i10 1,1, ενώ ως αποκλειστικά 5θυρο αντιμετωπίζει τις 5θυρες εκδόσεις αυτών.
To καλύτερο…
Στο δρόμο >>
Πιο ομοιογενές σε οδηγικό επίπεδο είναι το νέο Hyundai i10, το οποίο κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού του ακόμα και σε εκτός πόλης διαδρομές. Τα ελαφρώς σκληρότερα C1, 107 και Aygo είναι εξίσου καλά σε οδική συμπεριφορά, ενώ είναι σταθερά και ευκολοδήγητα.
Aνά τομέα >>
• Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Καλύτερο σε αίσθηση είναι το σύστημα διεύθυνσης που εφοδιάζει τα C1, 107 και Aygo, ωστόσο σε αμεσότητα "κερδίζει" το πιο "κοντό" τιμόνι του i10.
• Αίσθηση και κούμπωμα επιλογέα
Την καλύτερη αίσθηση και κούμπωμα παρουσιάζει ο επιλογέας του i10.
• Αίσθηση και απόδοση φρένων
To σύστημα πέδησης του Hyundai i10 διακρίνεται τόσο για την καλύτερη αίσθηση που προσφέρει, όσο και την απόδοσή του σε σχέση με των άλλων τριών.
• ¶νεση ανάρτησης
Πιο άνετο χαρακτηρίζεται το i10, αφού διαθέτει πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης.
Εκ των έσω
To εσωτερικό του C1 εκφράζει το νεανικό του χαρακτήρα και είναι ευχάριστο -αν και λιτό.
Το i10 είναι μοντέρνο στο εσωτερικό του και προβάλλει προσεγμένο ποιοτικό επίπεδο, που αποτελεί προσόν για την κατηγορία.
Ευχάριστο, χωρίς πολλές διαφορές από του C1, είναι και το εσωτερικό του 107. Και εδώ η ποιότητα είναι μέτρια, ωστόσο.
Όπως και οι άλλοι δύο σύμμαχοι (C1, 107), έτσι και η Toyota επέλεξε να διαφοροποιήσει το τιμόνι και μόνον από το κατά τα άλλα κοινό εσωτερικό.
Xώροι επιβατών
Σαφής είναι η υπεροχή του Hyundai i10 στον τομέα των χώρων για τους επιβάτες. Πιο συγκεκριμένα, το νέο μίνι της Hyundai παρουσιάζει το μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω επιβατών και το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος. Πάντως και σε εκείνο, 3 επιβάτες δύσκολα θα φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα, αφού το εσωτερικό πλάτος του είναι μόλις 5 χλστ. μεγαλύτερο.
Χώρος αποσκευών
Εκεί που το i10 κερδίζει ξεκάθαρα το παιχνίδι στον τομέα των χώρων, είναι στον τομέα του χώρου αποσκευών του. Εκείνος είναι κατά 86 λίτρα μεγαλύτερος έναντι των άλλων τριών, ενώ παράλληλα το άνοιγμά του είναι μεγαλύτερο και το κατώφλι φόρτωσης πιο χαμηλό. Τέλος, το σχήμα του είναι πιο εκμεταλλεύσιμο.
Πρακτικότητα εσωτερικού
Τις περισσότερες θέσεις για μικροαντικείμενα εμφανίζουν στο εσωτερικό τους τα "ομόσταυλα" μίνι των Citroen, Peugeot και Toyota, διευκολύνοντας έτσι τη ζωή των επιβατών στις καθημερινές μετακινήσεις. Οι άφθονες θέσεις, ωστόσο, θα μπορούσαν να είναι πιο διακριτικές σε κοινή θέα, ενώ θα μπορούσε και στην πλευρά του συνοδηγού στο ταμπλό να υπάρχει ντουλαπάκι, όπως στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα.
To καλύτερο σε…
• Σχεδίαση
Σχεδιαστικά, το εσωτερικό και των τριών αυτοκινήτων κρίνεται νεανικό, με εκείνο του i10 να κερδίζει τις εντυπώσεις από άποψη φινιρίσματος.
• Ποιότητα κατασκευής Η ποιότητα κατασκευής του i10 είναι πιο προσεγμένη και δείχνει πιο ακριβό ως αυτοκίνητο. Επίσης, σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η συναρμολόγηση των σκληρών υλικών.
• Εργονομία
Πιο εύκολα θα εξοικειωθεί με τα επιμέρους χειριστήρια ο οδηγός του i10, τα οποία βρίσκονται σε οικείες και σωστές θέσεις και σε σωστές αποστάσεις.
• Ορατότητα
H ορατότητα που προσφέρουν και τα 4 αυτοκίνητα είναι πολύ καλή προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι μεγάλοι και εξυπηρετούν τα μέγιστα στο τομέα.
• Θέση οδήγησης
Η πιο ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης του i10 είναι και η πιο άνετη και θα βολέψει καλύτερα τον οδηγό του.
Ευελιξία
Ένας πολύ βασικός τομέας για τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας είναι η ευελιξία τους και δη η ευκολία πραγματοποίησης ελιγμών στην κίνηση και στο παρκάρισμα στις πόλεις. Όσον αφορά στην ευελιξία στην κίνηση, τα 107 και Aygo υπερέχουν, με κύκλο στροφής 9,46 μ. (ελάχιστη ακτίνα στροφής 4,73 μ.), ενώ το Aygo ξεχωρίζει και στη 2η περίπτωση -αυτή του παρκαρίσματος- λόγω του μικρότερου μήκους του αμαξώματός του, σε συνδυασμό με το τιμόνι του, που έχει από άκρη σε άκρη 3,2 στροφές.
Κινητήρες - Επιδόσεις
Τα τρία ομοειδή αυτοκίνητα της συνεργασίας του ομίλου PSA με την Toyota (C1, 107 και Aygo, αντίστοιχα) διαθέτουν τον ίδιο τρικύλινδρο κινητήρα των 998 κ.εκ., που αποδίδει 72 και 73 ίππους ανά περίπτωση. Αντίθετα, ο κινητήρας των 1.086 κ.εκ του i10 είναι 4κύλινδρος και εξαιτίας αυτού εμφανίζει πιο ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία, αποδίδοντας σε χαμηλότερες στροφές και τη ροπή του. Στον τομέα των επιδόσεων εν κινήσει, το i10 έχει το προβάδισμα, με σημαντικές διαφορές, παρά την μικρότερη ισχύ του (69 ίππων), ενώ στις επιδόσεις από στάση, το 107 είναι ελάχιστα πιο γρήγορο από τα "ξαδέλφια" του, αλλά σημαντικά πιο γρήγορο από το i10.
Παθητική ασφάλεια
Το i10 έχει πάρει 4 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP.
Αξιολόγηση/Βαθμοί
Citroen C1
Προστασία ενηλίκων: 4 αστέρια/26β.
Προστασία ανηλίκων: 4 αστέρια/37β.
Προστασία πεζών: 2 αστέρια/14β.
Hyundai i10
Προστασία ενηλίκων: 4 αστέρια/26β.
Προστασία ανηλίκων:4 αστέρια/37β.
Προστασία πεζών:3 αστέρια/21β.
Peugeot 107
Προστασία ενηλίκων -
Προστασία ανηλίκων -
Προστασία πεζών -
Δεν έχει αξιολογηθεί από το EuroNCAP, ωστόσο βασιζόμενο στο C1, αναμένεται να παρουσιάζει την ίδια εικόνα.
Toyota Aygo
Προστασία ενηλίκων -
Προστασία ανηλίκων -
Προστασία πεζών -
Δεν έχει αξιολογηθεί από το EuroNCAP, ωστόσο βασιζόμενο και εκείνο στο C1, αναμένεται να παρουσιάζει την ίδια εικόνα.
Citroen C1
Έγκυρη προσπάθεια σε: νεανική εικόνα, οδική συμπεριφορά, ζωντάνια κινητήρα, κατανάλωση
¶κυρη προσπάθεια σε: εξοπλισμό βασικής έκδοσης, λιτό εσωτερικό, τραχύτητα κινητήρα, χώρο αποσκευών, σκληρά καθίσματα

Hyundai i10 1,1
Έγκυρη προσπάθεια σε: ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, σχέση τιμής-αξίας, οδική συμπεριφορά, χώρους, φρένα, άνεση ανάρτησης
¶κυρη προσπάθεια σε: αποθηκευτικούς χώρους, θορυβώδη κινητήρα σε υψηλές στροφές

Peugeot 107 1,0 5d
Έγκυρη προσπάθεια σε: νεανική εικόνα, οδική συμπεριφορά, ζωντάνια κινητήρα, κατανάλωση
¶κυρη προσπάθεια σε: εξοπλισμό βασικής έκδοσης, λιτό εσωτερικό, τραχύτητα κινητήρα, χώρο αποσκευών, σκληρά καθίσματα

Toyota Aygo 1,0 5d
Έγκυρη προσπάθεια σε: νεανική εικόνα, οδική συμπεριφορά, ζωντάνια κινητήρα, κατανάλωση
¶κυρη προσπάθεια σε: εξοπλισμό βασικής έκδοσης, λιτό εσωτερικό, τραχύτητα κινητήρα, χώρο αποσκευών, σκληρά καθίσματα

Ολυμπιακή φλόγα για…
την πιο νεανική έκδοση που διαθέτει το C1 με την ονομασία "collection Folli Follie".

To “κλαδί” απονέμεται στα…
Citroen C1, Peugeot 107 και Toyota Aygo

Το χρυσό μετάλλιο απονέμεται στο…
Ηyundai i10, γιατί υπερέχει σε σημαντικούς τομείς και η τιμή του είναι πολύ καλή σε σχέση με τον εξοπλισμό του. ¶λλωστε για να αγοράσει κάποιος ένα εκ των τριών ομοειδών -με παραπλήσιο του i10- επίπεδο εξοπλισμού, θα πρέπει να υπολογίζει την τιμή τους κοντά στα 10.000 ευρώ, γεγονός που καθιστά το i10 πιο συμφέρουσα επιλογή.

 
 Τα καλύτερα αυτοκίνητα σε 14 κατηγορίες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σούπερ Μίνι
Μίνι
Μικρά 1,0 - 1,2 λίτρων
Μικρά 1,2 -1,4 λίτρων
Μικρομεσαία 3θυρα/5θυρα 1,3-1,4 λίτρων
Μικρομεσαία 3θυρα/5θυρα 1,4 - 1,6
Μικρομεσαία 4θυρα έως 1,4 λίτρα
Μικρομεσαία GTi
Μεσαία 1,6 λίτρων
Μεσαία 1,8 λίτρων
Μικρά πολυχρηστικά
Μικρομεσαία πολυχρηστικά
Μικρά 4x4
Εκτός δρόμου από 1,4 έως 2,7 λίτρων