Διαβάστηκε από 18582αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/8/2008
Στην κατηγορία αυτή, τα καλύτερα αυτοκίνητα, όπως προκύπτουν από την αξιολόγηση του περιοδικού μας, είναι τα Hyundai i30 και Kia Cee'd με την ίδια βαθμολογία. Εξαιρουμένης της πιο premium πρότασης στην κατηγορία (Mercedes A150, που δεν έχει αξιολογηθεί στην -πρόσφατη- ανανεωμένη της έκδοση), το Citroen C4, που ισοβαθμεί με 5 ανταγωνιστικά μοντέλα, συμπληρώνει την τριάδα, ως η πιο προσιτή πρόταση μεταξύ εκείνων.
To καλύτερο… Στο δρόμο >>
To Citroen C4 δείχνει πιο σίγουρο στο πάτημά του, με την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός να είναι και καλύτερη και ενώ προκύπτει σε μεγάλο βαθμό από την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Παράλληλα, το C4 είναι και το πιο άνετο μέσω της ανάρτησης, ωστόσο και τα άλλα δύο κρίνονται ικανά στον τομέα, με το i30 να παρουσιάζει καλύτερη ποιότητα κύλισης.
Aνά τομέα >> • Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Αν και κανένα από τα 3 μοντέλα δεν διακρίνεται στον τομέα, τo σύστημα διεύθυνση του C4 είναι πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού και χαρακτηρίζεται και πιο καλό σε αίσθηση έναντι των άλλων δύο.
• Αίσθηση και κούμπωμα επιλογέα
Καλύτερη αίσθηση και κούμπωμα εμφανίζει ο επιλογέας του Citroen C4.
• Αίσθηση και απόδοση φρένων
Καλύτερη απόδοση αλλά και αίσθηση στο φρενάρισμα επιδεικνύει το Hyundai i30.
• Άνεση ανάρτησης
Πιο άνετο, τόσο μέσω των μαλακών καθισμάτων, αλλά και της ρύθμισης της ανάρτησης, είναι το Citroen C4.
Εκ των έσω
To i30 στο εσωτερικό του παρουσιάζει καλή ποιότητα κατασκευής. Θα θέλαμε περισσότερη χρήση μαλακών πλαστικών.
Το Cee'd κερδίζει στα σημεία το i30, αφού διαθέτει ευρεία χρήση μαλακών υλικών. Και εδώ η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης ικανοποιεί.
Στο εσωτερικό του C4 η ποιότητα βρίσκεται σε παραπλήσια καλά επίπεδα, όμως εκεί που κερδίζει κατά κράτος τα άλλα δύο, είναι στην πιο σύγχρονη εικόνα.
Xώροι επιβατών
Οι χώροι, σε κάθε περίπτωση, είναι επαρκείς για πέντε επιβάτες. Το Cee'd υπερέχει στο διαθέσιμο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών έναντι του i30, ωστόσο εκείνο υπερέχει στο εσωτερικό πλάτος του πίσω καθίσματος. Γενικότερα, τα δύο κορεάτικα μοντέλα επιδεικνύουν καλύτερα επίπεδα χώρων για τους επιβάτες έναντι του Citroen C4, το οποίο απαιτεί κάποιες παραχωρήσεις από άτομα άνω του μέσου ύψους, που θα θελήσουν να κάτσουν στο πίσω κάθισμα, λόγω του σημαντικά μικρότερου αέρα για τα κεφάλια τους.
Xώροι αποσκευών
Όσον αφορά στο διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές, το Citroen C4 αντεπιτίθεται με το μεγαλύτερο όγκο του, που φτάνει στα 352 λίτρα.
Πάντως, κύριο χαρακτηριστικό και των τριών αυτοκινήτων είναι ότι τόσο το άνοιγμα όσο και το κατώφλι φόρτωσης εξυπηρετούν στη φόρτωση, με το μεν πρώτο να είναι μεγάλο και το δεύτερο χαμηλό, ενώ, τέλος, ο διαθέσιμος χώρος είναι εκμεταλλεύσιμος.
¶νεση - Ηχομόνωση
Το Kia Cee'd επιδεικνύει την καλύτερη ηχομόνωση στο εσωτερικό του ενώ μόνο στο ρελαντί ο κινητήρας του παράγει περισσότερα db έναντι των άλλων δύο.
To καλύτερο σε…
Σχεδίαση
Το εσωτερικό του C4 είναι πολύ όμορφο σχεδιαστικά και απέχει "έτη" από το λιτό εσωτερικό των άλλων δύο.
Ποιότητα κατασκευής
Η ποιότητα κατασκευής είναι καλύτερη στα i30 και Cee'd, με την μεταξύ τους κόντρα να κερδίζει το Cee'd, λόγω της εκτεταμένης χρήσης μαλακών υλικών.
Εργονομία
Εργονομικά καλύτερα με μηδαμινές διαφορές κρίνονται στο εσωτερικό τους τα i30 και Cee'd.
Ορατότητα
Kαλύτερη ορατότητα προς όλες τις πλευρές -και ειδικά προς τα πίσω- προσφέρει το C4.
Θέση οδήγησης
Πιο άνετη και ευχάριστη ως προς το ύψος της είναι η θέση οδήγησης του C4.
Χώρους για μικροαντικείμενα
Mεγαλύτεροι και πρακτικότεροι είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα των i30 και Cee'd.
Κινητήρες - Επιδόσεις
Ο δυνατότερος -σε σχέση με του C4- κινητήρας, που εφοδιάζει τα i30 και Cee'd, είναι κοινός. Έτσι, οι 109 ονομαστικοί ίπποι αυτών χαρίζουν καλές επιδόσεις και στα δύο μοντέλα, με μια ελαφρά υπεροχή του Cee'd στις μετρήσεις από στάση και πιο μεγάλη του i30 στις μετρήσεις εν κινήσει. Ο κινητήρας του C4 είναι σημαντικά μικρότερης ισχύος (19 ίππων) για τα δεδομένα της κατηγορίας, ωστόσο ανταποκρίνεται στη, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις για γοργούς ρυθμούς, κίνησή του.
Έγκυρη προσπάθεια σε:
επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής,
ποιότητα κύλισης
¶κυρη προσπάθεια σε: αίσθηση επιλογέα, θέση οδήγησης, επαναφορά τιμονιού
Kia Cee'd
Έγκυρη προσπάθεια σε:
οδική συμπεριφορά, ποιότητα, εξοπλισμό
¶κυρη προσπάθεια σε: αίσθηση επιλογέα και συστήματος διεύθυνσης, άνεση ανάρτησης
Citroen C4 1,4 5d
Έγκυρη προσπάθεια σε:
εμφάνιση, σχεδίαση εσωτερικού, άνεση ανάρτησης, παθητική ασφάλεια ¶κυρη προσπάθεια σε: εργονομία, αίσθηση επιλογέα
Ολυμπιακή φλόγα για…
το ανεπτυγμένο τεχνολογικό προφίλ του C4 (προαιρετικά), όπως για παράδειγμα για το σύστημα AIFL, που "διαβάζει" μέσω αισθητήρων τις λωρίδες του δρόμου και αν υπάρχει παρέκκλιση χωρίς τη χρήση των φλας, προειδοποιεί μέσω δονήσεων στο κάθισμα τον οδηγό.
To “κλαδί” απονέμεται στα…
Ηyundai i30
και Kia Cee'd, με τις ίδιες τιμές κατανάλωσης και ρύπων.
Το χρυσό μετάλλιο απονέμεται στο…
i30 και Cee'd, αν και μεταξύ των δύο επιλέγουμε το Cee'd, λόγω κυρίως της 7ετούς εγγύησης και της πιο σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς του.