ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/10/2008
Συγκριτικό Test
Οδική συμπεριφορά
Διαβάστηκε από 5172 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/10/2008
“Ψυχρή” εκτελέστρια η AMG, πιο “φιλεύσπλαχνο” το Lexus…
Η οδική συμπεριφορά των δύο αυτοκινήτων απέχει αρκετά, παρά τη γενικά κοινή τους φιλοσοφία, που ορίζεται από τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς και τη μεγάλη ιπποδύναμη που εκείνοι καλούνται να βγάλουν στο δρόμο. Η AMG εδώ έχει τον πρώτο λόγο, με τη ροπή του κινητήρα της ανά πάσα στιγμή και ανεξαρτήτως στροφών λειτουργίας να παρουσιάζει υπερστροφή σε καμπές, στροφές ή και ευθείες, με ελαφρά γωνία του τιμονιού. Όσο πιο πολύ πιέσεις το γκάζι, τόσο περισσότερο απότομα θα εκδηλωθεί, οπότε το μόνο που σου μένει, είναι να μάθεις ακριβώς το πόσο τιμόνι χρειάζεσαι. Το Lexus, από την άλλη, είναι και εκείνο σε θέση να υπερστρέψει μέσω της ισχύος του, ωστόσο θα το κάνει πιο ομαλά και πιο ελεγχόμενα. Όλα αυτά εφ' όσον έχεις απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά δεσμά των δύο αυτοκινήτων (τρεις ρυθμίσεις και για τα δύο για ενεργοποίηση, πλήρης απενεργοποίηση και μερική απενεργοποίηση). Η AMG με το προαιρετικό μπλοκέ διαφορικό, με ποσοστό εμπλοκής 40%, αλλάζει ακόμα περισσότερο την εικόνα της, καθιστώντας την περισσότερο σπορ και λιγότερο φιλική. Με εκείνο η υπερστροφή λαμβάνει άλλες διαστάσεις, συνδυάζοντας το θέαμα και την ευχαρίστηση με τη σβέλτη κίνηση, με μαγικό τρόπο. Το Lexus, αντίθετα, δε διατίθεται προαιρετικά με ένα τέτοιο διαφορικό και εναποθέτει τις ελπίδες του για γρήγορη και απρoβλημάτιστη κίνηση στο εξελιγμένο σύστημα VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), το οποίο στην ουσία αποτελεί ένα σύστημα, που συνδυάζει τα επιμέρους στοιχεία που σχετίζονται με την οδική του συμπεριφορά. Εκείνο, στη θέση Sport, επενεργεί θετικά στην οδική του συμπεριφορά, "παίζοντας" το ρόλο του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (αυτό ισχύει και για την AMG χωρίς μπλοκέ διαφορικό και με τα ηλεκτρονικά στη θέση ESP Sport), που απουσιάζει στη μηχανική του μορφή, ωστόσο ανταποκρίνεται στη γρήγορη κίνησή του, αφού για παιχνίδι η απενεργοποίησή του είναι μονόδρομος. Όσον αφορά στην αίσθηση και εδώ η Mercedes έχει περισσότερο ενδιαφέρον, αφ' ενός γιατί ως πιο σκληρή (υπερβολικά ίσως για Mercedes και ακόμα χειρότερα με την προαιρετική σπορ ανάρτηση) την αντιλαμβάνεσαι καλύτερα στο δρόμο, αφ' ετέρου διαθέτει πιο σωστό για το χαρακτήρα της σύστημα διεύθυνσης, όντας πιο άμεσο και καλύτερο σε αίσθηση. Τέλος, τα 6πίστονα φρένα εμπρός με δίσκους 360 χλστ. και στα δύο (πίσω έχει 4πίστονα 330 χλστ. η C63 AMG και 2πίστονα 345 χλστ. το IS-F) εγγυώνται την ασφαλή και άνετη ακινητοποίησή τους.
Το ΙS-F έχει ένα ανεπτυγμένο τεχνολογικό προφίλ, που διαμορφώνει εν μέρει και το οδηγικό του στιλ. Αν θέλετε ένα άνετο supercar, μην ψάξετε αλλού…
H AMG δεν είναι άνετη. Είναι νευρική όσον αφορά στην ανάρτησή της και ίσως κουράσει σε πολύωρα ταξίδια… Αυτό όμως το παραβλέπεις εύκολα!
Το IS-F κινείται απροβλημάτιστα και παρά τις κλίσεις του αμαξώματος (για τα δεδομένα της κατηγορίας), μπορεί με απενεργοποιημένα τα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας να διαγράψει και εκείνο εντυπωσιακές τροχιές, αλλά μικρότερης διάρκειας.

Χωρίς το ESP και αφήνοντας όλη τη δουλειά στο μπλοκέ, η AMG ορμάει στις στροφές σαν λυσσασμένη… Για να μη σε δαγκώσει όμως, πρέπει να της χαϊδεύεις το τιμόνι και το γκάζι σωστά…


 
 Mercedes C63 AMG VS Lexus IS-F
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό - Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Κινητήρες - Κιβώτια
Συμπέρασμα