ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συγκριτικό Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/10/2008
Συγκριτικό Test
Κινητήρες - Κιβώτια
Διαβάστηκε από 5172 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/10/2008
Υπεροχή Mercedes σε κινητήρα, Lexus σε κιβώτιο…
>>AMG
Ο κινητήρας της C63 AMG είναι ο γνωστός 8κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 6.208 κ.εκ. της εταιρείας, ο οποίος, όπως σε όλα τα μοντέλα που συνοδεύονται από το λογότυπο της AMG, έχει κατασκευαστεί στο χέρι από έναν και μόνο μηχανικό, ο οποίος και βάζει την υπογραφή του στο καπάκι. Ο κινητήρας αυτός τοποθετήθηκε κατά μήκος και βρίσκεται 15 χλστ. πιο πίσω από τους άλλους κινητήρες διάταξης V των C-Class και, εκτός από την… τρομακτική απόδοση των 457 ίππων, εξασφαλίζει -μέσω των κυβικών του- και αστείρευτη ροπή, της τάξης των 60 κιλών περίπου. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές τόσο εν κινήσει όσο και από στάση, ενώ, όπως είναι λογικό, αυτός ο κινητήρας είναι αδηφάγος υπό πίεση, καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Το ήδη πολύ καλό ημιαυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic της Mercedes βελτιώθηκε και πήρε την ονομασία "AMG Speedshift Plus 7G-Tronic", έτσι ώστε να προσφέρει ταχύτατες αλλαγές μέσω τριών προγραμμάτων. Στη θέση Comfort οι αλλαγές γίνονται ομαλά, στη θέση Sport γίνονται σε πιο υψηλές στροφές και κατά 30% πιο γρήγορα, ενώ στη θέση Manual οι αλλαγές γίνονται κατά 50% πιο γρήγορα, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να "μείνει" και στον κόφτη (7.500 σ.α.λ.). Οι αλλαγές γίνονται και μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
>>IS-F
Ο 5λιτρος κινητήρας που κινεί το IS-F, βασίζεται στον αντίστοιχο του LS460, αλλά διαθέτει βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, εκκεντροφόρους χαμηλής τριβής και δεύτερη αντλία λαδιού, ενώ είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, διαθέτει διπλό σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και εκκεντροφόρων VVT-iE και σύστημα άμεσου ψεκασμού. H κεφαλή με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο ενσωματώνει διπλό σύστημα εισαγωγής, που βρίσκεται στο φόρτε του στις 3.600 σ.α.λ., κάτι που είναι αισθητό τόσο από την απόδοση του κινητήρα σε εκείνες τις στροφές, όσο και από την αλλαγή της χροιάς του ήχου, που παράγει από εκείνες μέχρι και τον κόφτη (7.000 σ.α.λ.). Οι επιδόσεις του, αν και βρίσκονται μέσα στα πλαίσια του ανταγωνισμού, υπολείπονται αρκετά από εκείνες της AMG. Όσον αφορά στο κιβώτιο, εκείνο είναι ένα 8τάχυτο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, που λειτουργεί και ως πλήρως αυτόματο. Στην αυτόματη λειτουργία του είναι ομαλό και ανταποκρίνεται εύκολα στις καθημερινές ή και "χαλαρές" διαδρομές, ενώ στη χειροκίνητη θέση Manual μεταμορφώνεται σε ένα εντυπωσιακά γρήγορο σειριακό κιβώτιο (0,1 δλ. σύμφωνα με την εταιρεία), που διαχειρίζεται τις σχέσεις από 2α έως 8η. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω διακόπτη τις 3 λειτουργίες του κιβωτίου, με τη Sport να επιτυγχάνει καλύτερη απόκριση στο γκάζι και περιστροφή του κινητήρα σε υψηλότερες στροφές, το Normal να κρίνεται κατάλληλο για καθημερινή οδήγηση και το Snow, που κάνει ακριβώς την αντίθετη δουλειά του Sport, κατάλληλο για γλιστερές επιφάνειες (όπου χρειάζεται). Απαιτείται, όμως, προσοχή στην ποσότητα γκαζιού.
O 6,2 λίτρων V8 της AMG σε κάθε πίεση του πεντάλ είναι σε θέση να τρομάξουν ακόμα και τον Κουφοντίνα… με τον ήχο της! Το κιβώτιο 7 σχέσεων ανταποκρίνεται στη ζήτηση για σπορ οδήγηση και σε καμία περίπτωση δεν κρίνεται "λίγο" για το χαρακτήρα του μοντέλου.

Το κιβώτιο του IS-F διακρίνεται για τη γρήγορη εναλλαγή των σχέσεων και αποτελεί ένα τεχνολογικό διαμάντι της αυτοκίνησης. Αντίθετα, από τον κινητήρα θα θέλαμε πιο γραμμική λειτουργία, αφού από τις 3.600 σ.α.λ. και κάτω μοιάζει περισσότερο με αντίστοιχο κινητήρα των μισών κυβικών…

 
 Mercedes C63 AMG VS Lexus IS-F
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό - Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Κινητήρες - Κιβώτια
Συμπέρασμα