Διαβάστηκε από 31083αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:23/12/2008
Ισχυρότερος κινητήρας 1,6 λτ. με φιλοσοφία Optimal Drive
Το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων του Avensis έχει μακριά κλιμάκωση και πολύ καλή αίσθηση.
Το βασικό μηχανικό σύνολο βενζίνης με το οποίο διατίθεται το νέο Avensis στη χώρα μας, είναι ο 1,6 Valvematic κινητήρας φιλοσοφίας Optimal Drive της Toyota. Πρόκειται στην ουσία για εξέλιξη του 1,6 dual VVT-i κινητήρα της εταιρείας, ο οποίος προσφέρει αναβαθμισμένη απόδοση, αλλά και χαμηλότερες εκπομπές CO2 και κατανάλωση. Η ονομαστική του απόδοση βρίσκεται στους 132 ίππους στις 6.400 στροφές
(+ 22PS σε σχέση με πριν,) ενώ η μέγιστη ροπή στα 160 Nm στις 4.400 στροφές.
Στην πράξη, το ατμοσφαιρικό αυτό σύνολο διαθέτει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από το χαμηλό κιόλας φάσμα των στροφών, ενώ ο συνδυασμός του με ένα νέο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων ωφελεί κυρίως την επιτάχυνση από στάση, εκεί όπου το νέο Avensis 1,6 είναι γρηγορότερο από τον προκάτοχό του. Στις ρεπρίζ, παρά την ύπαρξη κιβωτίου 6 σχέσεων (έναντι 5 σχέσεων στο απελθόν μοντέλο), το αυτοκίνητο εμφανίζει περίπου τα ίδια, ικανοποιητικά όμως νούμερα. Αυτό το γεγονός οφείλεται κυρίως στις μακρύτερες 5η και 6η σχέση -ειδικά η τελευταία είναι πολύ μακριά, μια επιλογή που έχει γίνει για τον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Και είναι γεγονός, ότι το Avensis καταφέρνει να κρατά -ακόμη και σε συνθήκες πίεσης- σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση καυσίμου.
Μπορεί να είναι ένας από τους πιο ισχυρούς ατμοσφαιρικούς 1.600άρηδες στην ιστορία, ο κινητήρας όμως του Avensis (132 ονομαστικοί ίπποι) διακρίνεται για τον περιορισμό σε κατανάλωση και εκπομπές CO2.