Διαβάστηκε από 5178αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/1/2009
Η ισχυρότερη έκδοση της Mercedes GLK διακρίνεται για τη δύναμη που προσφέρει ο V6 κινητήρας της, διατηρώντας παράλληλα τα πολυτελή και άνετα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Προ ολίγων μηνών υποδεχτήκαμε και στη χώρα μας την πρώτη στην ιστορία πρόταση της Mercedes στα μεσαία SUV, τη νέα GLK. Το αυτοκίνητο διαθέτει στην γκάμα του δύο V6 βενζινοκινητήρες, ο ισχυρότερος των οποίων εφοδιάζει την GLK 350 και διαθέτει χωρητικότητα -όπως αποκαλύπτει και το όνομα της έκδοσης- 3,5 λίτρων. Σε σχέση με τη μικρότερη GLK 280 των 3,0 λίτρων, η 350 δεν έχει καμία εξωτερική διαφορά, διατηρώντας το κυβιστικό αμάξωμα του μοντέλου, το οποίο του προσδίδει μια εκτός δρόμου αίσθηση. Σε επίπεδο τιμής, η GLK 350 κοστίζει σχεδόν 7.000 ευρώ περισσότερα από τη 280, με την τελική τιμή των 57.600 ευρώ να θεωρείται καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Κινητήρας-επιδόσεις
Το κορυφαίο προσφερόμενο μηχανικό σύνολο βενζίνης με το οποίο εφοδιάζεται η GLK είναι V6 (όπως και το μικρότερο), με χωρητικότητα 3,5 λίτρων και ονομαστική απόδοση 272 ίππων. Η απόδοση του μοτέρ αυτού είναι πολύ καλή, με τον οδηγό να απολαμβάνει τη διαθέσιμη ροπή από το χαμηλό κιόλας φάσμα των στροφών. Ως αποτέλεσμα, η GLK 350 μπορεί να κινηθεί σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, απαιτώντας 7,3 δλ. για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα. Πλεονέκτημα αυτού του μοτέρ είναι επίσης, ότι δεν επηρεάζει ηχητικά τα… ευαίσθητα αυτιά των επιβατών της GLK 350, ενώ, παράλληλα, η συνεργασία του με το 7άρι G-Tronic αυτόματο-σειριακό κιβώτιο με paddles στο τιμόνι για την αλλαγή των σχέσεων είναι άψογη.
Στο δρόμο
Στην άσφαλτο, η Mercedes GLK 350 διατηρεί τα κύρια χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της εταιρείας, δηλαδή την πολύ καλή άνεση και κορυφαία ποιότητα κύλισης. Το ευχάριστο εδώ είναι ότι αυτά συνδυάζονται και με μια πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά, ανεξαρτήτως διαδρομής, ενώ ειδικά σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές. Εκτός δρόμου τώρα, η πολύ καλή λειτουργία της τετρακίνησης εξασφαλίζει απρόσκοπτη κίνηση, κυρίως σε διαδρομές με πατημένο χώμα, ενώ, παράλληλα, η άνεση από την ανάρτηση είναι πολύ καλή. Μόνο οι μικρές διαδρομές του συστήματος αναρτήσης ορίζουν την εξερεύνηση πιο δύσκολων κομματιών. Το σύστημα διεύθυνσης, τέλος, με μεταβαλλόμενη ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, έχει σχετικά ελαφριά αίσθηση και καλή αμεσότητα. Σύστημα τετρακίνησης Μόνιμη τετρακίνηση 4MATIC, με κατανομή ροπής σε ποσοστό 45:55 μεταξύ εμπρός/πίσω άξονα. Προαιρετικά περιλαμβάνεται και πακέτο off road, που προσφέρει και κλείδωμα της τετρακίνησης σε ποσοστό 50:50.
Συν & Πλην (+): Η συνολική ποιότητα του εσωτερικού, η εργονομία, η άνεση και η ποιότητα κύλισης, η λειτουργία της τετρακίνησης εκτός δρόμου, ο στάνταρ αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού
(-): Η συντηρητική εικόνα στο εσωτερικό, η μικρή διαδρομή της ανάρτησης
Η GLK στο εσωτερικό της διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής και την εργονομία της. Σε επίπεδο σχεδίασης η εικόνα είναι συντηρητική, ταιριάζει απόλυτα όμως με την τετράγωνη αισθητική του αμαξώματος. Από πλευράς χώρων, 5 ενήλικες επιβάτες θα χωρέσουν στην καμπίνα της GLK, με το μεσαίο πίσω επιβάτη να απαιτείται να κάνει ορισμένες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 450 λτ., ενώ κάτω από το επίπεδο δάπεδό του υπάρχουν άλλα 86 λτ. για μικροαντικείμενα.