Διαβάστηκε από 6835αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/3/2009
«Ζ» σημαίνει αυθεντικό σπορ
Βασιζόμενο στη γνωστή συνταγή -από το 350Ζ- διάταξης (κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς), το 370Ζ δε θα μπορούσε να μην προβάλλει σπορ χαρακτήρα. Οι αλλαγές που έχουν γίνει σε σχέση με το 350Ζ είναι αρκετές, ώστε να καταστήσουν το νέο Z πιο ετοιμοπόλεμο σε αγωνιστική χρήση και, παράλληλα, το ίδιο ικανό σε καθημερινές ανάγκες. Σε επίπεδο μηχανικών μερών συναντούμε νέα εμπρός ανάρτηση διπλών ψαλιδιών και ανασχεδιασμένο άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ το μεταξόνιο μειώθηκε κατά 100 χλστ. και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω κατά 15 και 55 χλστ., αντίστοιχα. Στο δρόμο αρχικά και εφ' όσον υπάρχουν ανωμαλίες σε αυτόν, το 370Ζ δε νιώθει άνετα και παρουσιάζει νευρικότητα, απαιτώντας ιδιαίτερη προσοχή, εφ' όσον το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (VDC) είναι απενεργοποιημένο. Η σφιχτή ανάρτηση συμβάλλει τα μέγιστα στην κατευθυντικότητα του μοντέλου σε υψηλές ταχύτητες, περιορίζοντας, όπως είναι λογικό, την άνεση των επιβατών και ειδικά σε εγκάρσιες ανωμαλίες. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (LSD), που εγγυάται παιχνίδια με το πίσω μέρος και με τη συμβολή των 331 ίππων. Εκεί το 370Ζ είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και ελεγχόμενο μέσω του καλού σε αίσθηση και κοφτερού τιμονιού, ωστόσο, όσο οι ταχύτητες ανεβαίνουν, τόσο περισσότερο απαιτεί την προσοχή του οδηγού. ¶λλο ένα χαρακτηριστικό της "σκληροπυρηνικής" εικόνας του είναι η μέτρια ηχομόνωση, που επιτρέπει να περνούν στο εσωτερικό αεροδυναμικοί θόρυβοι, καθώς και ο θόρυβος κύλισης, που ωστόσο βρίσκονται σε καλύτερα επίπεδα από το προκάτοχο 350Ζ. Για την ακινητοποίηση του ελαφρύτερου κατά 32 κιλά αμαξώματος επιστρατεύθηκαν 4πίστονες δαγκάνες και αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, διαμέτρου 355 χλστ., και διπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 350 χλστ. για τον πίσω άξονα.
Πολύ καλή οδηγική αίσθηση προσφέρει το 370Ζ, ενώ, όπως ορίζει ο χαρακτήρας του, απαιτεί τη γνώση και τη συμμόρφωση του οδηγού σε κάθε περίπτωση.
Η σφιχτή ανάρτηση, οι 19 ιντσών ζάντες και η μέτρια ηχομόνωση επιτρέπουν στο δρόμο να "μπει" στο εσωτερικό του. Αυτό αρχικά είναι θεμιτό, εφ' όσον μιλάμε για σπορ κατασκευή, χωρίς να σημαίνει ότι δεν είναι κουραστικό -και δη στην καθημερινότητα.