Διαβάστηκε από 21099αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/7/2009
Με άκρως επιθετική εικόνα
Στο δρόμο το Ibiza Cupra προσφέρει σπορτίφ αίσθηση αλλά και ασφάλεια, ενώ παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.
Η κορυφαία έκδοση του Ibiza οφείλει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου τα φωτιστικά σώματα έχουν ελαφρώς σκουρόχρωμη απόχρωση και ο προφυλακτήρας είναι πιο ογκώδης, ώστε να αποδίδει την επιθετικότητα του μοντέλου. Στο κάτω μέρος του, η εισαγωγή του αέρα έχει μεγαλύτερο μέγεθος από αυτή του FR, ενώ μια βασική διαφορά τους είναι ότι στην περίπτωση του Cupra διαθέτει έντονες ακμές. Αριστερά και δεξιά από την κεντρική εισαγωγή υπάρχουν δύο μικρότερες, οι οποίες ακολουθούν την επιθετική σχεδιαστική φιλοσοφία, "αγκαλιάζοντας" τον προφυλακτήρα μέχρι το τελείωμά του, στους θόλους των εμπρόσθιων τροχών. Κοιτάζοντας την πίσω όψη του Cupra, το βλέμμα μαγνητίζει η μεγάλη τραπεζοειδής απόληξη της εξάτμισης, η οποία βρίσκεται στο κέντρο του διαχύτη. Επίσης, το μεγάλο μαύρο τμήμα στο κέντρο του μαρτυρά από απόσταση ότι πρόκειται για την κορυφαία έκδοση, όπως και οι δύο αεραγωγοί στις άκρες του προφυλακτήρα. Την ξεχωριστή εικόνα του Cupra συμπληρώνουν και οι 5άκτινες ζάντες 17 ιντσών, πίσω από τις οποίες βρίσκονται τα ευμεγέθη δισκόφρενα (288 χλστ.) με τις κόκκινες δαγκάνες. Μάλιστα, με ένα επιπλέον κόστος (1.200 ευρώ) μπορούν να τοποθετηθούν φρένα διάστασης 312 χλστ. με την ονομασία "Seat Racing Brakes", τα οποία βελτιώνουν την επίδοση φρεναρίσματος αλλά και την αίσθηση του μεσαίου πεντάλ.
Οδική συμπεριφορά - Είναι Cupra και φαίνεται! Η κορυφαία έκδοση του Ibiza μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του πιο απαιτητικού οδηγού. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σκληρή από αυτή του FR κατά 15%, με αποτέλεσμα οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι μηδαμινές. Βέβαια, αυτό επιδρά αρνητικά στην άνεση των επιβατών, χωρίς όμως να γίνεται έντονα ενοχλητικό. Σε δρόμο με συνεχείς στροφές, ο οδηγός του Cupra αποκτά ένα μόνιμο χαμόγελο, μιας και ακόμα και μετά από έντονη πίεση το αυτοκίνητο παραμένει ουδέτερο. Μόνο σε ακραίες καταστάσεις θα παρουσιαστεί υποστροφή, λόγω της δύναμης του κινητήρα, όπου το ESP με το XDS θα αναλάβουν να σώσουν την κατάσταση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρώς καλύτερο σε αμεσότητα από αυτό του FR, κάτι που πιθανότατα να οφείλεται στη σκληρότητα της ανάρτησης.