Διαβάστηκε από 45627αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/2/2010
Πιο ολοκληρωμένο συνολικά το i10
Στιβαρό και σταθερό στο δρόμο, το i10 θα ικανοποιήσει τους επιβάτες του και με τα επίπεδα άνεσης.
Οδική συμπεριφορά
Το Hyundai i10 διακρίνεται για την οδική του συμπεριφορά και τη σταθερότητα που επιδεικνύει ακόμη και σε "σφικτές" διαδρομές και με ρυθμούς που δε συμβαδίζουν με τον όρο "αυτοκίνητο πόλης". Το μίνι της Hyundai εκμεταλλεύεται τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του και έτσι καταφέρνει να διατηρεί την ευστάθεια και την ουδετερότητά του, τόσο σε ένα δρόμο με στροφές, όσο και στην εθνική οδό.
Η σφιχτή ανάρτηση και τα φαρδιά μετατρόχια των Aygo (φωτογραφία) και 107 εξασφαλίζουν σιγουριά στις ευθείες ή στις στροφές.
Εξίσου πολύ καλή συμπεριφορά παρουσιάζουν τα Peugeot 107 και Toyota Aygo, λόγω της σφιχτής τους ανάρτησης και των πλατιών μετατροχίων. Αντίστοιχη σταθερότητα σε ευθεία ή στροφές εμφανίζουν τα Pixo και Alto, ενώ το Cuore έχει μέτρια ελκτική πρόσφυση, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι σταθερό. Όσον αφορά στο τιμόνι, την καλύτερη πληροφόρηση και αίσθηση προσφέρει αυτό του Cuore, με τις μόλις 2,8 στροφές από άκρη σε άκρη.
¶νεση
Περισσότερη ευελιξία στην πόλη προσφέρει το Daihatsu Cuore με το μικρό κύκλο στροφής και το λιγότερο πλατύ αμάξωμα από τα 6 μοντέλα του συγκριτικού.
Ξεκινώντας από τα Nissan Pixo και Suzuki Alto, παρ’ ότι τα μοντέλα είναι ουσιαστικά ίδια και η ανάρτησή τους περιλαμβάνει τον απαρχαιωμένο πίσω άκαμπτο άξονα, ορισμένες επεμβάσεις στην πίσω ανάρτηση του Pixo από τους μηχανικούς της Nissan έχουν ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εμφανίζει καλύτερα επίπεδα άνεσης από το "αδελφό" Alto, το οποίο προσφέρει μέτρια άνεση. Από την άλλη, επίσης μέτρια σε αυτό τον τομέα τα καταφέρνουν το Peugeot 107 και το Toyota Aygo, κάτι το οποίο οφείλεται στη σφιχτή τους ανάρτηση και στα πιο σκληρά καθίσματα. Το Cuore, από την πλευρά του, είναι πιο "μαλακό", όμως δεν αποφεύγονται κάποιες "ξερές" αντιδράσεις από την ανάρτηση στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ, τελικά, καλύτερα τα καταφέρνει στον τομέα αυτό το Hyundai i10, η ανάρτηση του οποίου αμβλύνει πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Ευελιξία στην πόλη
Η πόλη αποτελεί το κύριο πεδίο "δράσης" των μοντέλων του συγκριτικού και, ως εκ τούτου, ο τομέας της ευελιξίας είναι πολύ σημαντικός. Εδώ, λοιπόν, καλύτερα από όλους τα καταφέρνει το Cuore, λόγω του μικρού κύκλου στροφής του (8,4 μ. με τους τροχούς των 13 ιντσών), αλλά και του μικρού του πλάτους. Μικρό κύκλο στροφής (9,0 μ.) έχουν και τα Pixo και Alto, βολεύοντας έτσι στους επιτόπιους ελιγμούς, ενώ στο παρκάρισμα, το κοντύτερο αμάξωμα του Aygo (μήκος 3,415 μέτρα) βοηθά στην ευκολότερη εύρεση θέσης.
Φρένα
Το σύστημα πέδησης του Cuore εμφανίζει την καλύτερη αποτελεσματικότητα, αφού για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα, το όχημα της Daihatsu απαιτεί 39,9 μέτρα. Αμέσως μετά έπεται το Hyundai i10 1,1 με 41,7 μέτρα, το οποίο διατίθεται με δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, αντί με ταμπούρα, όπως οι υπόλοιποι. Στον αντίποδα, την περισσότερη απόσταση απαιτεί το Nissan Pixo (46,9 μ.).
Αναρτήσεις - Φρένα - Τιμόνι
Μοντέλο
Cuore 1,0
i10 1,1
Pixo 1,0
107 1,0 5d
Alto 1,0
Aygo 1,0 5d
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα
Μακ-
Φέρσον
Γόνατα
Μακ-
Φέρσον
Γόνατα
Μακ-
Φέρσον
Γόνατα
Μακ-
Φέρσον, αντι-
στρεπτική
Γόνατα
Μακ-
Φέρσον
Γόνατα
Μακ-
Φέρσον, αντι-
στρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημι-
άκαμπτος άξονας
Ημι-
άκαμπτος άξονας
Άκαμπτος άξονας
Ημι-
άκαμπτος άξονας
Άκαμπτος άξονας
Ημι-
άκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερι-
ζόμενοι δίσκοι
Αερι-
ζόμενοι δίσκοι
Αερι-
ζόμενοι δίσκοι
Αερι-
ζόμενοι δίσκοι
Αερι-
ζόμενοι δίσκοι
Αερι-
ζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Δίσκοι
Ταμπούρα
Ταμπούρα
Ταμπούρα
Ταμπούρα
100-0 χλμ./ώρα (μ.)
39,9
41,7
46,9
44,9
44,9
46,7
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Ηλεκτρική
Ηλεκτρική
Ηλεκτρική
Ηλεκτρική
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού
2,8
3,0
3,5
3,2
3,4
3,2
Κύκλος στροφής
8,4*
9,5
9,0
9,46
9,0
9,46
Διάσταση ελαστικών
165/55 R15
165/60 R14
155/65 R14
155/65 R14
155/65 R14
155/65 R14
*Με τροχούς 13 ιντσών, 9,4 μέτρα με τους τροχούς του αυτοκινήτου δοκιμής