Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/5/2010
Πρώτη επαφή
Honda CR-Z
Και σπορ και υβριδικό
Διαβάστηκε από 17869 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/5/2010
Μέχρι σήμερα η απόλαυση στην οδήγηση υβριδικών αυτοκινήτων ήταν θαμμένη κάτω από το χαλί της ίδιας τους της σοφιστικέ φιλοσοφίας… Το εντελώς νέο Honda CR-Z όμως έρχεται με φόρα, για να ξαναγράψει το βιβλίο με τους "πράσινους" κανόνες!
Με μια ματιά
•  2+2 κουπέ υβριδικό
  124 ίπποι συνδυασμένη ισχύς
•  Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
•  9,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα
•  Ευχάριστο στην οδήγηση
•  Από τον Ιούνιο με κάτω από 24.000 ευρώ
Εξ ορισμού η φιλικότητα προς το περιβάλλον είναι αντίθετη με τη σπορτίφ οδήγηση. ¶λλωστε, ένα υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί με πολλά επίθετα: οικολογικό, οικονομικό, "έξυπνο", τεχνολογικά προηγμένο (αναμφίβολα!). Διασκεδαστικό όμως; 
Από την άλλη, η Honda είναι μια εταιρεία με αποδεδειγμένο σπορ προφίλ. Με δεδομένη λοιπόν τη στροφή της ιαπωνικής φίρμας προς την "πράσινη" αυτοκίνηση, η παρουσίαση σπορ αυτοκινήτου με υβριδικούς προσανατoλισμούς, σαν το CR-Z, δε θα πρέπει να θεωρείται έκπληξη! Το αντίθετο μάλιστα, όταν το σπορ γόητρο της Honda έχει τελευταία φθαρεί μετά την αποχώρηση από τη F1, τη διακοπή παραγωγής του S2000 και την παύση εξέλιξης του αντικαταστάτη του NSX. 
Η επιλογή του ονόματος σε σχέση με το θρυλικό CR-X μόνο τυχαία δεν είναι -"Compact Renaissance" για την αναβίωση του μικρού κουπέ και "Zero" για τους οικολογικούς του προσανατολισμούς- χωρίς αυτό να σημαίνει πως το CR-Z, που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο Insight, θα πρέπει να θεωρείται αντικαταστάτης του. Μην περιμένετε λοιπόν τις εξάψεις του VTEC μοτέρ εκεί ψηλά πάνω από τις 6.500 σ.α.λ. Μην περιμένετε βέβαια και κάποιο remake του πρώτου Insight, με το κουπέ αεροδυναμικό προφίλ και τον 1.000άρη κινητήρα, που το 1999 έγινε το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο που πουλήθηκε στην Ευρώπη. Το CR-Z όμως ισορροπεί -με κάποια έννοια- κάπου ανάμεσα. Και εξηγούμαστε.
It has the look!
Το CR-Z εκπλήσσει ευχάριστα με την εμφάνισή του, έχοντας αρκετά κοινά στοιχεία με το εντυπωσιακό πρωτότυπο, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση του Τόκιο το 2007. Σίγουρα δε μοιάζει με κανένα άλλο Honda και εντύπωση προκαλεί το μεγάλο άνοιγμα του προφυλακτήρα και τα φανάρια με LED ημέρας που τραβιούνται αρκετά πίσω. Τα νεύρα στο πλάι και στο καπό δίνουν την αίσθηση της κίνησης, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι πίσω φαρδιές κολόνες. Το πίσω μέρος είναι αντικειμενικά όμορφο, ενώ το κόψιμο της οροφής και η προέκταση του τζαμιού προς τα κάτω θυμίζουν αρκετά το πάλαι ποτέ CR-X και συμβάλλουν στην αεροδυναμική. 
Μπορεί να βασίζεται στο πάτωμα του Insight, αλλά οι μηχανικοί -σε μια προσπάθεια αύξησης της ακαμψίας του CR-Z- μείωσαν το μήκος (-310 χλστ.) και το μεταξόνιο, φάρδυναν τα εμπρός και πίσω μετατρόχια (20 χλστ. και 25 χλστ. αντίστοιχα) και χαμήλωσαν το ύψος. Το συνολικό μήκος του CR-Z είναι 4.080 χλστ., το πλάτος 1.740 χλστ. και το ύψος 1.395 χλστ. Το μεταξόνιο είναι 2.435 χλστ., 115 χλστ. μικρότερο από του Insight, που δανείζει την εμπρός ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον και την πίσω με ημιάκαμπτο άξονα. Μέσα σε όλα, το βάρος έχει μειωθεί κατά 44 κιλά σε σχέση με ένα πεντάθυρο Civic. 
Όπως όλα τα υβριδικά Honda, έτσι και το CR-Z κατασκευάζεται στη Σουζούκα της Ιαπωνίας.
Κάτω από 24.000 ευρώ
Το νέο CR-Z διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, με τη "Sport" να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 4 αερόσακους, ABS με EBD, σύστημα ευστάθειας VSA, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, τηλεχειρισμό θυρών, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα, χειριστήρια στο τιμόνι, δερμάτινο επιλογέα και τιμόνι, ζάντες ελαφρού κράματος και προβολείς ομίχλης. Η επόμενη έκδοση GT προσφέρει -επιπλέον της Sport- αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα HID, cruise control, hands free με χειριστήρια στο τιμόνι και αναβαθμισμένο ηχοσύστημα. Προσφέρεται επίσης με ηλιοροφή (GT S/R) και με δερμάτινα και θερμαινόμενα καθίσματα (GT S/R+Leather). Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου θα ξεκινήσουν την πρώτη Ιουνίου, με τιμή που δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί, αλλά που θα είναι κάτω από 24.000 και πάνω από 23.000 ευρώ. Στόχος της Honda για την Ευρώπη είναι οι 20.000 μονάδες και της ελληνικής αντιπροσωπείας οι 500.
Το πίσω μέρος είναι όμορφο, ενώ το κόψιμο της οροφής και η προέκταση του τζαμιού προς τα κάτω θυμίζουν αρκετά το "πάλαι ποτέ" CR-X.

Τεχνολογικά hi-lights
1. Ο κινητήρας διαθέτει σύστημα i-VTEC, που για την περίσταση όμως διαθέτει δύο στάδια και όχι τρία.
2. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί επικουρικά, σαν το σύστημα KΕRS. Το CR-Z δεν μπορεί να κινηθεί μόνο ηλεκτρικά και με μηδενικούς ρύπους.

3. Σε αντίθεση με την πρακτική των υβριδικών, το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων.

4. Τα εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον διαθέτουν αλουμινένια ψαλίδια, που μειώνουν το βάρος κατά 4 κιλά σε σχέση με το Insight.

5. Οι ειδικά σχεδιασμένοι εξωτερικοί καθρέφτες και το απότομα κοφτό πίσω μέρος βοηθούν σημαντικά την αεροδυναμική και κατά συνέπεια την σχετική χαμηλή αντίσταση προς όφελος της οικονομίας καυσίμου.

6. Οι μπαταρίες νικελίου-υβριδίου ζυγίζουν 38 κιλά και είναι τοποθετημένες κάτω από το χώρο αποσκευών.

7. Oι ζάντες είναι συνολικά κατά 5 κιλά ελαφρύτερες από του Insight.

 
 Honda CR-Z
Εσωτερικό - Χώροι
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά χαρακτηριστικά