ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/7/2010
Πρώτη επαφή
Τα μοντέλα της Aston Martin
Licenced to… thrill* 007 (*Mε άδεια να συναρπάζει...)
Διαβάστηκε από 23107 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/7/2010
Με εξαιρετικά, χειροποίητα ποιοτικά μοντέλα, κορυφαίους V8 και V12 κινητήρες στην γκάμα της αλλά και ιστορία κυριολεκτικά κινηματογραφική, η βρετανική Aston Martin συνεχίζει να προσφέρει την πεμπτουσία των υπερπολυτελών σπορ αυτοκινήτων.
Η οικονομική κρίση είναι παρούσα σε όλο τον κόσμο, ωστόσο εταιρείες όπως η Aston Martin δε φαίνεται να το βάζουν κάτω! ¶λλωστε, γενικότερα όποιος μπορεί να αγοράσει ένα αυτοκίνητο αξίας 200.000 ή 300.000 ευρώ, θα το πάρει, ούτως ή άλλως, ανεξάρτητα από την κρίση. Σε αυτή τη λογική φαίνεται πως βασίζεται και το γεγονός, ότι η θρυλική βρετανική φίρμα άνοιξε μόλις πρόσφατα για πρώτη φορά επίσημη αντιπροσωπεία και στην Αθήνα (Λεωφόρος Αθηνών 195). Σας μοιάζει για ουτοπική κίνηση; Ίσως ναι, ίσως και όχι. Το σίγουρο είναι πως τέτοιες εταιρείες που έχουν αντέξει στο χρόνο, δεν κάνουν τυχαίες εμπορικές κινήσεις. Έχοντας επενδύσει σε παραδοσιακές αξίες της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (σπορ ύφος, πολυτέλεια, τέχνη στην κατασκευή υλικών), η "Αston Martin Lagonda", όπως είναι η πλήρης ονομασία της, φτιάχνει αυτοκίνητα για την πραγματική αγοραστική ελίτ. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δρ. Urlich Bez δηλώνει σχετικά: "Έχουμε πάθος για τα αυτοκίνητα που φτιάχνουμε και ξέρουμε πως το ίδιο πάθος μοιράζονται και οι πελάτες μας".
Ό,τι θέλει ο πελάτης - Μηδενικό στοκ 
Η επαφή των εκπροσώπων της Aston Martin με τους πελάτες τους κάθε άλλο παρά συνηθισμένη είναι. Πριν την αγορά, ο πελάτης επιλέγει κυριολεκτικά οτιδήποτε θέλει να τοποθετήσει στο αυτοκίνητό του. Για παράδειγμα, διαλέγει το είδος και το χρώμα του δέρματος με το οποίο θα ντύσει την καμπίνα, το χρώμα που θα έχουν οι ραφές, τις ζάντες και βέβαια το εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να είναι οποιοδήποτε. Φυσικά η προσωπική επαφή συνεχίζεται και μετά την πώληση, με προσωπικά ραντεβού, συναντήσεις και παρουσιάσεις που οργανώνει η βρετανική φίρμα για τους πελάτες της. Σε επίπεδο παραγωγής, η τακτική της Aston Martin είναι να μη διατηρεί καθόλου στοκ αυτοκινήτων. Τα στελέχη της γνωρίζουν για κάθε παραγγελία και για κάθε αυτοκίνητο εντός του εργοστασίου τα προσωπικά στοιχεία και τις προτιμήσεις του πελάτη που το έχει παραγγείλει. Μάλιστα, για τα περισσότερα μοντέλα, ο χρόνος αναμονής γενικότερα δεν ξεπερνά τους 3, 4 μήνες.
Ιστορία… κινηματογραφική
Ο Σον Κόνερι, ως James Bond, πλάι στη θρυλική Aston Martin DB5.
Το 1913 ο Lionel Martin και ο Robert Bamford δημιούργησαν μία εταιρεία που έφτιαχνε κυρίως αγωνιστικά αλλά και γενικά σπορ αυτοκίνητα, απευθυνόμενα στους οικονομικά ισχυρούς. Ένα χρόνο αργότερα ονόμασαν την εταιρεία τους "Aston Martin", με αφορμή την επιτυχία που κατέγραψε το αγωνιστικό τους στη διοργάνωση Aston Hill Climb. Μία από τις πλέον σημαντικές προσωπικότητες που βρέθηκαν στο "τιμόνι" της φίρμας ήταν ο David Brown, που την ανέλαβε το 1947. Από τα δικά του αρχικά, δηλαδή D.B., προέρχεται η ομώνυμη θρυλική σειρά μοντέλων, που ξεκίνησε το 1950 με την DB2. Αυτά τα μοντέλα DB έγιναν πραγματικά σύμβολα, αφού "συμπρωταγωνίστησαν" με το μυστικό πράκτορα James Bond 007 στον κινηματογράφο. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την άρτια εξοπλισμένη, ακόμα και με πολυβόλα, DB5 του 1963 στην ταινία "Goldfinger" (Ο Χρυσοδάκτυλος); Μεταξύ άλλων, σε ταινίες του James Bond είδαμε ιστορικά αυτοκίνητα της Aston Martin, όπως την DBS, τη V8 Vantage Volante, ακόμα μία DB5 στο Golden Eye, τη V12 Vanquish και τη νέα DBS V12. Σήμερα η Aston Martin ανήκει σε όμιλο επενδυτών από το Κουβέιτ.

Mηχανικοί, σχεδιαστές και γαζώτριες
Ειδικά εκπαιδευμένες γαζώτριες ράβουν τα δέρματα που θα καλύψουν το εσωτερικό των μοντέλων της Aston Martin.
Η αγγλική φράση "tailor made" γενικά συνοδεύει προϊόντα που φτιάχτηκαν από ράφτη. Στην περίπτωση των αυτοκινήτων της Aston Martin, αυτό ισχύει κυριολεκτικά. Στις κεντρικές εγκαταστάσεις της στην περιοχή Gaydon η παραγωγή γίνεται χειροποίητα. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε σχεδόν όλα τα βήματα κατασκευής των αυτοκινήτων. Ξεχωρίσαμε, μεταξύ άλλων, ό,τι αφορά στη διαμόρφωση του εσωτερικού και κυρίως του ταμπλό, το οποίο σε όλα τα μοντέλα είναι 100% ντυμένο με εξαιρετικής ποιότητας δέρμα. Ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, εντός του εργοστασίου, ράβουν και γαζώνουν σκοτσέζικα δέρματα, δραστηριότητα την οποία πραγματικά συναντά κανείς σπάνια σε εργοστάσιο αυτοκινητοβιομηχανίας.

Είναι πραγματικά «μοντέλα»…
Κορυφαίας ποιότητας υλικά και ανάλογο φινίρισμα συναντάμε στο εσωτερικό των Αston Martin όπως της εικονιζόμενης Rapide.
Τα βασικά μοντέλα στην γκάμα της Aston Martin είναι 5, ωστόσο υπάρχουν πολλές ειδικές και επετειακές εκδόσεις. Όλα έχουν τοποθετημένο τον κινητήρα εμπρός και προς το κέντρο, η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς (με μπλοκέ διαφορικό), κοντά στους οποίους βρίσκεται και το κιβώτιο. Έτσι, επιτυγχάνεται κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων 50:50 ή 61:49. Επίσης, συνολικά στην γκάμα της βρετανικής φίρμας υπάρχουν δύο ατμοσφαιρικά μοτέρ. Το "μικρό" είναι 32 βαλβίδων V8 4,7 λίτρων και το μεγαλύτερο είναι 48 βαλβίδων V12 6,0 λίτρων. Και τα δύο είναι εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και χρησιμοποιούν 4 εκκεντροφόρους επικεφαλείς. Εν τω μεταξύ, σχεδόν το ίδιο εσωτερικό συναντάμε σε όλα τα μοντέλα της Aston Martin (διαφέρει κυρίως χρωματικά). Η ποιότητα των υλικών (μαλακό δέρμα ή και καστόρι) σε ταμπλό, κολόνες, οροφή, καθίσματα και στις επενδύσεις των θυρών είναι πραγματικά απαράμιλλη.

 
 Τα μοντέλα της Aston Martin
Συνέντευξη
Η 4θυρη Rapide
Οι DBS Coupe & Volante
Οι DB9 Coupe & Volante
V8 Vantage Coupe & Roadster
Η «άγρια» V12 Vantage
Το πρωτότυπο Cygnet
H «εξωτική» One-77