- 1) O κύλινδρος γεμίζει με καύσιμο & αέρα από τις βαλβίδες εισαγωγής
- 2) Οι βαλβίδες κλείνουν & το πιστόνι συμπιέζει το θάλαμο καύσης
- 3) Ανάφλεξη & έκρηξη. Το πιστόνι σπρώχνεται προς τα κάτω
- 4) Ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής για να διώξει τα καυσαέρια
Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε πώς λειτουργεί ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας. Εμείς βάζουμε το καύσιμο, το περιβάλλον βάζει τον αέρα και το αποτέλεσμα είναι αυτό το μείγμα να μας προσφέρει το μηχανικό έργο που θα περιστρέψει εν τέλει τους τροχούς. Βέβαια, η λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν είναι τόσο απλή και σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα προσπαθήσουμε με τον πιο απλό και λεπτομερή τρόπο να αναλύσουμε πώς παράγεται έργο. Βέβαια, επειδή υπάρχουν διάφορες παραλλαγές στους κύκλους λειτουργίας ανάλογα με το είδος, θα χρησιμοποιήσουμε ως παράδειγμα τους πιο δημοφιλείς κινητήρες που δεν είναι άλλοι από τους τετράχρονους βενζινοκινητήρες. Τέσσερις φάσεις λειτουργίας λοιπόν, η εισαγωγή, η συμπίεση, η εκτόνωση και η εξαγωγή. Τι συμβαίνει στο εσωτερικό του κινητήρα σε αυτές τις τέσσερις χρονικές διάρκειες;
Ποιές είναι οι 4 φάσεις λειτουργίας ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης;