Διαβάστηκε από 12281αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/10/2010
Micro Hybrid
Στο πρώτο στάδιο ή όπως τείνει να επικρατήσει στα Micro Hybrid, έχουμε προσθήκη μιας μικρής ηλεκτρικής μονάδας απόδοσης τριών έως πέντε kW. Οι επεμβάσεις είναι περιορισμένες και το πλέον σημαντικό στοιχείο είναι το σύστημα Start & Stop, όπου ο κινητήρας παραμένει σβηστός για όση ώρα το αυτοκίνητο παραμένει ακινητοποιημένο.
Mild Hybrid
Στο δεύτερο στάδιο -Mild Hybrid- η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 20kW. Δύναμη αρκετή για να εξασφαλίσει την αναγκαία ώθηση κατά την κρίσιμη φάση της εκκίνησης και της επιτάχυνσης, όπου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σημειώνουν και την πιο υψηλή κορυφή στο διάγραμμα της κατανάλωσης. Εδώ η επικρατέστερη λύση είναι αυτή του ηλεκτροκινητήρα, σταθερά συνδεδεμένου και ομόκεντρου με τον στροφαλοφόρο άξονα, στην έξοδό του, ενώ το εύρος της λειτουργίας απλώνεται από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές. Η μείωση της κατανάλωσης στην περίπτωση αυτή μπορεί να φτάσει και το 15%. Η διάταξη αυτή, με τον ηλεκτροκινητήρα απευθείας συνδεδεμένο στο βολάν του στροφαλοφόρου άξονα, είναι παράλληλη. Τέτοιου τύπου μοντέλα είναι τα Mercedes S400h, Honda CRZ, Honda Insight.
Full Hybrid παράλληλης διάταξης
Παράλληλη μπορεί να είναι και η διάταξη στην ισχυρότερη εκδοχή Full Hybrid. Εδώ το μέγεθος του ηλεκτροκινητήρα κυμαίνεται από 30 έως 60 kW. Αναγκαία είναι η ύπαρξη και ενός δεύτερου συμπλέκτη, ώστε να απεμπλέκεται ο κινητήρας στις φάσεις λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα. Παραδείγματα τέτοιων οχημάτων αποτελούν τα Toyota Auris HSD, Toyota Prius, Lexus ΡΧ450h.
Full Hybrid σειριακής διάταξης
Η δεύτερη εκδοχή του Full Hybrid, η σειριακή, βασίζεται στην εντελώς ανεξαρτητοποιημένη λειτουργία των δύο μερών. Την κίνηση εδώ αναλαμβάνει μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, που τροφοδοτείται μόνιμα από την μπαταρία. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει την παραγωγή του ρεύματος για τον ηλεκτροκινητήρα και όλα τα περιφερειακά, δουλεύοντας έτσι συνεχώς με σταθερό φορτίο. Παραδείγματα τέτοιων οχημάτων αποτελούν τα Chevrolet Volt, Opel Flextreme, Audi e-tron.
Plug-In Hybrids
Πρόκειται για την εξέλιξη των προηγούμενων, αφού η ουσιαστική διαφορά έγκειται στο ότι οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο. Αυτά έχουν αυτονομία περίπου 50 χιλιόμετρα. Πιο πρόσφατο παράδειγμα τέτοιου οχήματος το Toyota Prius Plug-in.
Η Mercedes S400h ανήκει στα mild-hybrids. Δεν μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, όμως ο ηλεκτροκινητήρας των 20 ίππων συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης 1. Μπαταρία ιόντων λιθίου 2. Βενζινοκινητήρας 3. Κιβώτιιο
ταχυτήτων
Το Toyota Prius Plug-in αποτελεί την τελευταία μόδα των υβριδικών, αυτών που μπορούν να φορτιστούν και από τη πρίζα του σπιτιού
Σημαντικό στην απόδοση κάθε υβριδικού είναι ο τύπος, το βάρος και η απόδοση των μπαταριών. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου διακρίνονται για τις κόμπακτ διαστάσεις τους
Η θέση που θα τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας έχει καθοριστικό ρόλο. Συνηθέστερα τοποθετείται μεταξύ στροφαλοφόρου και κιβωτίου, ώστε να βελτιωθεί η λειτουργία εσωτερικής καύσης
Η Toyota πρωταγωνιστεί στις εξελίξεις των υβριδικών αυτοκινήτων κυρίως με το Prius, το πλέον επιτυχημένο εμπορικά υβριδικό μοντέλο. Το Auris HSD αναμένεται να έχει μια εξίσου επιτυχημένη πορεία