ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/10/2010
Παρουσίαση
Φυσικό αέριο και υγραέριο
Διαβάστηκε από 12281 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/10/2010
Τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων χωρίζονται σε αυτά που καίνε υγρά καύσιμα (αιθανόλη, μεθανόλη) και καύσιμα σε αέρια μορφή (φυσικό αέριο, υγραέριο). Συνήθως, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης καίει και βενζίνη, για αυτό και ονομάζονται "διπλού καυσίμου" (bi-fuel). Αμφότερα, ανήκουν στην κατηγορία των υδρογονανθράκων και άρα επιβαρύνουν ως ένα βαθμό την ατμόσφαιρα με διοξείδιο του άνθρακα. Απλά, η διαφορά έγκειται στο ότι το ποσοστό επιβάρυνσης είναι μικρότερο (12% λιγότερο CO2, 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου) σε σχέση με τη βενζίνη ή το diesel. Για αυτό θεωρούνται ως μια άμεση, αλλά συμπληρωματική λύση. Επίσης, η αρκετά χαμηλότερη τιμή τους αποτελεί ένα επιπλέον προτέρημα. Δυστυχώς, όμως το δίκτυο στην Ελλάδα είναι μικρό (42 συνολικά πρατήρια) και δεν επιτρέπει τη χρήση τους παρά μόνο αν κατοικείς κοντά σε κάποιο πρατήριο καυσίμου που να τα υποστηρίζει. Πάντως οι τελευταίες αυξήσεις στη τιμή της βενζίνης αναμένεται να αλλάξουν σύντομα την κατάσταση καθώς ήδη αρκετές εταιρείες (η Subaru με το Forester και η Alfa Romeo με την Mito) προσφέρουν την δυνατότητα κίνησης με υγραέριο. Αντίθετα, στην Ευρώπη το υγραέριο είναι αρκετά διαδεδομένο, π.χ. στην Ιταλία κυκλοφορούν 1.000.000 περίπου.
1. Ρυθμιστής πίεσης
2. Μπεκιέρα
3. Ηλεκτρονικός εγκέφαλος
4. Ρεζερβουάρ υγραερίου
5. Ρεζερβουάρ βενζίνης
Πως λειτουργούν τα LPG (οχήματα με υγραέριο);
Η πίεση στην οποία βρίσκεται το υγραέριο στο ρεζερβουάρ αρκεί, προκειμένου αυτό να φτάσει στο ρυθμιστή πίεσης ή εξαεριωτή , ο οποίος βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Αυτός, χρησιμοποιώντας τα ζεστά νερά της μηχανής, μετατρέπει το υγραέριο από υγρή σε αέρια μορφή. Το αέριο διοχετεύεται μέσω ενός σωλήνα στο φίλτρο υγραερίου και έπειτα στην μπεκιέρα, προκειμένου να ψεκαστεί στον κινητήρα, για να γίνει η καύση. Για τον έλεγχο των λειτουργιών αυτών υπεύθυνος είναι ένας ηλεκτρονικός εγκέφαλος, ο οποίος, εφ´ όσον τίθεται σε λειτουργία, παρακάμπτει το βασικό εγκέφαλο του αυτοκινήτου, λειτουργώντας όμως σε σχέση με την μπεκιέρα στους ίδιους παλμούς. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπερδεύει τον εργοστασιακό εγκέφαλο, αλλά ούτε φθείρει και τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Κατά την εκκίνηση του κινητήρα λοιπόν η λειτουργία γίνεται βενζίνη και περιμένουμε ώσπου ο δείκτης της θερμοκρασίας του κινητήρα να φτάσει στους 30-40 βαθμούς Κελσίου, προκειμένου είτε μέσω του σχετικού διακόπτη είτε αυτόματα να επιλεγεί το υγραέριο για καύσιμο. Από εκεί και πέρα, τα πάντα λειτουργούν όπως με τη βενζίνη. Το όφελος χρήσης ενός οχήματος LPG μπορεί να φτάσει έως και τα 1.400 ευρώ το χρόνο.

 
 Οι «πράσινες» τεχνολογίες!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Υβριδική τεχνολογία
Ηλεκτρική τεχνολογία
Τεχνολογία Υδρογόνου
Φυσικό αέριο και υγραέριο