ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/10/2010
Παρουσίαση
Ηλεκτρική τεχνολογία
Διαβάστηκε από 12281 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/10/2010
Αν δεν υπήρχε το πρόβλημα των μπαταριών, ίσως οι κύριοι Όττο και Ντίζελ να μην είχαν γίνει και τόσο γνωστοί. Πολύ δε περισσότερο οι ανακαλύψεις τους, οι οποίες μάλλον θα είχαν περάσει στα αζήτητα της ιστορίας. Διότι πριν την ανακάλυψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτροκινητήρες όχι μόνο υπήρχαν, αλλά είχαν να επιδείξουν και καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης. 
Άλλωστε, ακόμη και σήμερα τα ηλεκτρικά οχήματα υπερτερούν σε πολλούς τομείς έναντι αυτών με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι αθόρυβα, εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους, θεωρητικά, καθώς για την παραγωγή ηλεκτρισμού τα εργοστάσια που τον παράγουν μολύνουν, έχουν εξαιρετική ροπή από χαμηλά και είναι πιο απλά στην κατασκευή. Όμως δεν έχουν διαδοθεί. Πού οφείλεται λοιπόν αυτό; 
Στις μπαταρίες. Τώρα όμως, οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας και η εξέλιξη των μπαταριών δείχνουν, ότι υπάρχει φως για αυτά στο τούνελ. Δικαιολογημένα λοιπόν, οι προτάσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών αυξάνονται μέρα με τη μέρα και σιγά - σιγά τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπουν στη ζωή μας. Πάρτε για παράδειγμα το Mini e, το Smart Electric, ή το Mitsubishi I-MiEV που πιλοτικά έχουν μπει στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Το «πρόβλημα» των μπαταριών

Μπαταρίες νικελίου-υδριδίου μετάλλου
Η αποθηκευτική, λοιπόν, ικανότητα των μπαταριών δεν εξασφαλίζει παρά περιορισμένη αυτονομία και αυτό είναι και το μεγαλύτερο ζητούμενο. Η Toyota είναι η πρώτη εταιρεία που έσκυψε πάνω στο πρόβλημα ώστε να βρει λύση, οδηγούμενη με τον τρόπο αυτό στις προοπτικές που ανοίγει η διττή λύση των υβριδικών τεχνολογιών. Η μπαταρία που χρησιμοποιήθηκε στη λύση αυτή είναι νικελίου -υδριδίου μετάλλου (NiMH), η οποία είναι σε θέση να αποδώσει αντίστοιχη ενέργεια με την τότε καθιερωμένη μπαταρία μολύβδου, σε μέγεθος όμως τρεις φορές μικρότερη και με μισό βάρος. Δυστυχώς όμως, σήμερα θεωρείται ότι η δυνατότητα περαιτέρω εξέλιξής της είναι πλέον πεπερασμένη και μόνο μικρά και αργά βήματα προόδου είναι εφικτά.

Μπαταρίες ιόντων λιθίου
Διαφορετικά όμως είναι τα πράγματα για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου (Li-Ion), οι οποίες μπήκαν δυναμικά τα τελευταία χρόνια, αρχικά στις μικρές φορητές συσκευές και στη συνέχεια ως η πιο ελπιδοφόρα λύση για την ηλεκτροκίνηση. Το λίθιο, άλλωστε, ξεχωρίζει για το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος του και για το μεγαλύτερο ηλεκτροχημικό δυναμικό μεταξύ των κυψελών του σε σχέση με τα υπόλοιπα μέταλλα. Το τελευταίο φτάνει και το τριπλάσιο της αντίστοιχης μιας μπαταρίας νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Από την άλλη, όμως, έχει το μειονέκτημα του να είναι εξαιρετικά πιο ασταθές, με αποτέλεσμα η χρήση του να απαιτεί αυξημένη σχολαστικότητα. Για το λόγο αυτόν άλλωστε και δεν γίνεται απευθείας χρήση μπαταριών λιθίου μετάλλου, αλλά ιόντων λιθίου.
Εκδόσεις όπως το Mini E εντάσσονται στην προσπάθεια ένταξης του ηλεκτρισμού στο ρόστερ των τρόπων κίνησης με το αυτοκίνητο
1. Ρευματολήπτης
2. Διακόπτης αποσύνδεσης (για service)
3. Μπαταρία
4. Μονάδα διασύνδεσης
5. Καλωδίωση υψηλής τάσης
6. Μονάδα ελέγχου
7. Ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα
8. Ηλεκτροκινητήρας
9. Ηλεκτρική αντλία κενού
10. Κιβώτιο ταχυτήτων

Στο μέλλον αυτή η εικόνα θα είναι γνώριμη, αφού μέσα σε λίγα λεπτά θα φορτίζουν το όχημα μας από το οικιακό ή δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνήθως μικρά, επειδή εξυπηρετούν αστικές μετακινήσεις (έως 50 χιλιόμετρα ημερησίως) και κυρίως χαμηλού βάρους και άρα μεγαλύτερης αυτονομίας. Στη φωτό το Mitsubishi i-MiEV

Ο όγκος των μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου αποτελεί το μεγαλύτερο πονοκέφαλο των αυτοκινητοβιομηχανιών. Τη λύση έρχονται να δώσουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου. Στη φωτό το Lexus RX450h, όπου οι μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα.

 
 Οι «πράσινες» τεχνολογίες!
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Υβριδική τεχνολογία
Ηλεκτρική τεχνολογία
Τεχνολογία Υδρογόνου
Φυσικό αέριο και υγραέριο