Διαβάστηκε από 41009αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/12/2010
Mitsubishi ASX 1,6 2WD Υπερέχει σε: • Τιμή αγοράς • Μπορεί να κινείται σε Αθήνα- Θεσ/νίκη Μειονεκτεί σε: • Εκτός δρόμου ικανότητες
• Κατανάλωση Mitsubishi ASX 1,8 DiD 4WD Υπερέχει σε: • Τετρακίνηση • Κράτημα • Κατανάλωση Μειονεκτεί σε: • Αποκλεισμός από Αθήνα-Θεσ/νίκη
Bασισμένο στο πάτωμα του Outlander, το ASX ήρθε να αποτελέσει την νέα πρόταση της Mitsubishi για ένα μεσαίο SUV. Η περίπτωση της "κόντρας" μεταξύ δικίνητου και τετρακίνητου μοντέλου εδώ είναι ιδιαίτερη μιας και, αντί για διαφορετικό σύστημα μετάδοσης, τα δύο μοντέλα υιοθετούν και διαφορετική φιλοσοφία για τον κινητήρα τους. Βλέπετε ο κινητήρας βενζίνης 1,6 με 116 ίππους προσφέρεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ αν κανείς θελήσει τετρακίνηση θα πρέπει να πάει στον απαγορευμένο καρπό για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ονομάζεται 1,8 DiD (κινητήρας πετρελαίου) με 150 ίππους. Με τον κινητήρα αυτόν, που είναι ο πρώτος diesel στον κόσμο με μεταβλητό χρονισμό, προσφέρεται και μοντέλο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Η γνώμη του Στέφανου Αττάρτ: «To τετρακίνητο μοντέλο είναι καταπληκτικό. Μπορεί να κινηθεί με κατάλληλους χειρισμούς σαν κανονικό όχημα εκτός δρόμου. Στιβαρό και ικανό, με κινητήρα αξιοζήλευτο, αποτελεί μια ιδανική επιλογή. Κρίμα που είναι αποκλεισμένο από τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα»
Υπεροχή x 4 Η υπεροχή στις επιδόσεις του τετρακίνητου και πετρελαιοκίνητου ASX με τους 150 ίππους και τα 6τάχυτο κιβώτιο είναι εμφανής. Το 1,6 με τον κινητήρα βενζίνης καταβάλει προσπάθεια με το ελαστικό μοτέρ του και το 5τάχυτο κιβώτιο, αλλά δεν μπορεί να ακολουθήσει.
Επιπλέον, το πετρελαιοκίνητο μοντέλο είναι σαφώς πιο οικονομικό, αλλά και με λιγότερες εκπομπές C02. Η Mitsubishi δηλώνει πως το τετρακίνητο μοντέλο χρειάζεται 5,7 λτ./100 χλμ. ενώ το δικίνητο 5,9!
Επί της ασφάλτου, στις στροφές η πρόσφυση, που εξασφαλίζει η μόνιμη τετρακίνηση με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, είναι σαφώς ανώτερη από αυτή του δικίνητου μοντέλου, που θα υποστρέψει πιο γρήγορα. Ωστόσο, η τετρακίνηση του ASX, εκτός από την επιλογή Auto ( όπου όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν ποσοστό της ροπής από 2% έως 50% μεταφέρεται στους πίσω), έχει δυνατότητα για κίνηση μόνο με τους εμπρός τροχούς, όπως και δυνατότητα " κλειδώματος" για τα δύσκολα, όπου η κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω κλειδώνει στο 40%-60%.
Η ροπή του κινητήρα, τα πιο χωμάτινα ελαστικά και η ικανή τετρακίνηση δίνουν περιπετειώδη χαρακτήρα στο πετρελαιοκίνητο ASX, που είναι το μόνο που μπορεί να δεχθεί σύστημα 4X4.
Το τετρακίνητο μοντέλο διαθέτει μικρότερη απόσταση από το έδαφος (170 χλστ. έναντι 195 χλστ), και το δικίνητο τα καταφέρνει μια χαρά με τις δυσκολίες κίνησης στην πόλη, που δεν είναι άλλες από το σκαρφάλωμα των πεζοδρομίων και οι κακοτεχνίες. Στις δοκιμασίες εκτός δρόμου, σίγουρα η τετρακίνηση, τα ελαστικά αλλά και ο θαυμάσιος κινητήρας, βοήθησαν το ASX να προχωρήσει πολύ παραπάνω από όσο περιμέναμε.
Πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε, τη στιγμή μάλιστα που τα πιο ασφάλτινα ελαστικά και οι περιορισμένες δυνατότητες του δικίνητου έκαναν τα πράγματα πιο δύσκολα για το εμπορικά πιο ενδιαφέρον ASX (λόγω βενζινοκινητήρα).
Το δικίνητο ASX διαθέτει μεγαλύτερη από το τετρακίνητο απόσταση από το έδαφος. Η λάσπη και ο βατός χωματόδρομος δεν το προβληματίζουν.
Πάντως, σύστημα που ελέγχει την πορεία σε απότομη κατωφέρεια δεν διαθέτει κανένα από τα δύο, αλλά και με τα δύο τα καταφέραμε.
Στο πέρασμα από τις λάσπες, το 4x4 πέρασε "αέρα", αλλά και το δικίνητο μοντέλο δεν κόλλησε. Δύσκολη περίπτωση και ειδικές συνθήκες Βάζοντας κάτω τα πράγματα, γρήγορα διαπιστώνει κανείς πως το επιπλέον κόστος αγοράς του τετρακίνητου μοντέλου, είναι συμαντικό αλλά το κόστος χρήσης είναι ίδιο. Το τετρακίνητο όμως μπορεί να κινηθεί και σαν δικίνητο, οπότε είναι κάτι σαν "δύο σε ένα". Αντικειμενικά, είναι μια εξαιρετική επιλογή, που όμως, λόγω πετρελαιοκίνησης, δεν αφορά στο μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς. Αυτό όμως δε μειώνει την αξία του. Το δικίνητο, που έχει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, δεν εμφανίζεται το ίδιο ολοκληρωμένο, πλην όμως έχει μικρότερη τιμή. Ωστόσο ο εξοπλισμός της έκδοσης πετρελαίου είναι αρκετά πλουσιότερος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Mοντέλο
ASX 1,6 2WD
ASX 1,8 4WD
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.590
1.798
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
124/5.970
150/4.000*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
163/
4.050
300/
2.000*
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
11,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
185
198
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
5,9
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*
135
150
Βάρος (κιλά)*
1.317
1.564
Tιμή από (ευρώ)
19.690
27.390
*Εργοστασιακή μέτρηση
Γωνίες
αναρρίχησης (μοίρες)
Γωνία προσέγγισης
19,2ο
19,2ο
Γωνία ράμπας
18ο
18ο
Γωνία φυγής
30,1ο
30,1ο
Απόσταση από το έδαφος
(χλστ.)
195
170
Mitsubishi ASX 1,6 2WD
Δαπάνες 3ετίας Κόστος σε ευρώ
Service 20.000 χλμ.
179,46
Service 40.000 χλμ.
239,05
Service 60.000 χλμ.
227,55
Σύνολο κόστους service
646
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ)
5,9
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ. (λτ)
2.655
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ.
4.088
Τέλη κυκλοφορίας για 3 έτη
405
Ασφάλιστρα 3 ετών
1.368
Συνολικό κόστος στα 3 έτη
6.507
Mέση τιμή αμόλυβδης
1,54 ευρώ
Mitsubishi ASX 1,8 DiD 4WD
Δαπάνες 3ετίας Κόστος σε ευρώ
Service 15.000 χλμ.
217,81
Service 30.000 χλμ.
380,1
Service 45.000 χλμ.
354,12
Σύνολο κόστους service
952
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ)
5,7
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ. (λτ)
2.565
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ.
3.437
Τέλη κυκλοφορίας για 3 έτη
675
Ασφάλιστρα 3 ετών
1.522,71
Συνολικό κόστος στα 3 έτη
6.587
Mέση τιμή diesel
1,34 ευρώ
Επιλέγουμε:
Με δεδομένο το ότι στην ουσία είναι "δύο σε ένα" και λόγω του καταπληκτικού κινητήρα του και της ικανότητάς του εκτός δρόμου, θα επιλέξουμε το Mitsubishi ASX 1,8 DiD 4WD. Το κόστος χρήσης εξάλλου είναι το ίδιο.