To VW Tiguan μόλις πρόσφατα απέκτησε έκδοση με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Το μεσαίο SUV της γερμανικής φίρμας ήταν διαθέσιμο μέχρι σήμερα αποκλειστικά με τετρακίνηση. Το τετρακίνητο μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν σε έκδοση R line, με σπορ προσανατολισμούς (τροχοί 18 ιντσών και διάφορα σπόιλερ), σίγουρα όχι ό,τι καλύτερο για το χώμα. Πιο ταπεινή ήταν η δικίνητη εκδοχή, χωρίς όμως να δείχνει ότι στερείται τετρακίνησης. Στο εσωτερικό υπάρχει απόλυτη ομοιότητα, με εξαίρεση το κουμπί off road στη βάση της κεντρική κονσόλας του τετρακίνητου μοντέλου, που έχει πρόσθετο διάκοσμο και εξοπλισμό, λόγω R-Line έκδοσης.
Η διαφορά φυσικά έχει να κάνει τόσο με την μετάδοση της κίνησης όσο και στους κινητήρες.
Η γνώμη του Στέφανου Αττάρτ: «Με δεδομένο τα ασφάλτινα ελαστικά και τα σπόιλερ του 4WD, το Tiguan 2WD αποτελεί μια καλή επιλογή με χαμηλότερο κόστος κτήσης και χρήσης και μπορεί να δώσει ανάλογη αίσθηση στην άσφαλτο με το τετρακίνητο μοντέλο»
Το δικίνητο μοντέλο κινείται από έναν τούρμπο άμεσου ψεκασμού 1,4 TSI, με 122 ίππους, ενώ το τετρακίνητο κινείται από ίδιου κυβισμού κινητήρα, που συνοδεύεται από διπλή υπερτροφοδότηση (τούρμπο και κομπρέσσορα) και αποδίδει 150 ίππους. Αντιθέσεις…
Παρά το μεγαλύτερο βάρος του τετρακίνητου μοντέλου, η υπεροχή στις επιδόσεις του 1,4 TSI με τους 150 ίππους είναι εμφανής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το δικίνητο 1,4 TSI με τους 122 μειονεκτεί. Αντιθέτως, κινείται με άνεση και κυρίως, πολύ πιο οικονομικά! Η VW δηλώνει πως το τετρακίνητο μοντέλο χρειάζεται 8,0 λτ./100 χλμ., ενώ το δικίνητο μόλις 6,5!
Και τα δύο έχουν 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Επί της ασφάλτου, στις στροφές η πρόσφυση, που εξασφαλίζει η μόνιμη τετρακίνηση με συμπλέκτη τύπου Haldex, είναι σαφώς ανώτερη από αυτή του δικίνητου μοντέλου, που θα υποστρέψει πιο γρήγορα.
Τέτοια τερέν είναι ψωμοτύρι για την τετρακίνηση με Haldex 4ης γενιάς του VW Tiguan.
Με δεδομένη την ισοϋψή απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), και τα δύο τα καταφέρνουν περίφημα με τα… πεζοδρόμια και τις κακοτεχνίες. Στις δοκιμασίες εκτός δρόμου, σίγουρα η τετρακίνηση βοήθησε το Tiguan να προχωρήσει λίγο παραπάνω από το δικίνητο, αλλά τα ασφάλτινα ελαστικά και τα σπόιλερ δυσκόλεψαν τα πράγματα. Ιδιαίτερα αποτελεσματικό, πάντως, αποδείχθηκε το σύστημα που ελέγχει την πορεία σε απότομη κατωφέρεια, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται το φρένο.
Είναι εμφανές πως στο δικίνητο VW Tiguan κόβεται πιο
εύκολα ο βήχας, όταν αρχίσουν να κρεμάνε οι τροχοί…
Στο πέρασμα από τις λάσπες, το 4x4 πέρασε κάπως πιο άνετα, αλλά και το δικίνητο μοντέλο δεν κόλλησε. Με καθαρό μυαλό Βάζοντας κάτω τα πράγματα, γρήγορα διαπιστώνει κανείς πως το επιπλέον κόστος αγοράς του τετρακίνητου μοντέλου, αλλά και το επιπλέον κόστος χρήσης, που προκύπτει από την χρήση των δύο μοντέλων, δεν δικαιολογούν την ελαφρά υπεροχή του τετρακίνητου μοντέλου σε συνθήκες εκτός ασφάλτου. Ειδικά στην έκδοση R-Line…Συνεπώς με το δικίνητο μοντέλο, έχετε όλη την αίσθηση να κοιτάτε τα πράγματα αφ´ υψηλού χωρίς να ξοδεύετε χρήματα για δυνατότητες που δεν χρειάζεστε….Kαι αυτά δεν είναι λίγα όταν μιλάμε για περίπου 550 το χρόνο!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Mοντέλο
VW Tiguan 1,4 TSI
2WD Bluemotion
VW Tiguan 1,4
TSI 150 PS 4WD
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.390
1.390
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
122/5.000*
150/5.800*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500-4.000
240/1.750-4.000*
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9*
9,6*
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
184
192
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
6,5
8,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*
152
185
Βάρος (κιλά)*
1.451
1.546
Tιμή από (ευρώ)
23.800
29.500
*Εργοστασιακή μέτρηση
Γωνίες αναρρίχησης (μοίρες)
Γωνία προσέγγισης
18ο (28ο στην έκδοση Escape)
Γωνία ράμπας
20ο
Γωνία φυγής
25ο
Απόσταση από το έδαφος
200 χλστ.
VW Tiguan 1,4 TSI 122PS 2WD
Δαπάνες 3ετίας Κόστος σε ευρώ
Service 15.000 χλμ.
113,84
Service 30.000 χλμ.
193,85
Service 45.000 χλμ.
201,63
Σύνολο κόστους service
509
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ)
6,5
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ. (λτ)
2.925
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ.
4.505
Τέλη κυκλοφορίας για 3 έτη
684
Ασφάλιστρα 3 ετών
1265
Συνολικό κόστος στα 3 έτη
6.963
Mέση τιμή αμόλυβδης
1,54 ευρώ
VW Tiguan 1,4 TSI 150 PS 4WD
Δαπάνες 3ετίας Κόστος σε ευρώ
Service 15.000 χλμ.
117,10
Service 30.000 χλμ.
197,07
Service 45.000 χλμ.
241,40
Σύνολο κόστους service
555
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ)
8,0
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ. (λτ)
3.600
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ.
5.544
Τέλη κυκλοφορίας για 3 έτη
1.248,75
Ασφάλιστρα 3 ετών
1.265
Συνολικό κόστος στα 3 έτη
8,613
Mέση τιμή αμόλυβδης:
1,54 ευρώ
Επιλέγουμε: Με δεδομένο το πολύ μεγαλύτερο κόστος κτήσης και χρήσης του τετρακίνητου μοντέλου, αλλά και τη μικρή διαφορά εκτός δρόμου, θα επιλέξουμε το VW Tiguan 2WD.