Διαβάστηκε από 41009αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/12/2010
Skoda Yeti 1,2 TSI
Υπερέχει σε: • Οικονομία • Βάρος • Τιμή
Μειονεκτεί σε:
• Επιδόσεις • Εκτός δρόμου ικανότητες
Skoda Yeti 1,8 TSI 4X4
Υπερέχει σε: • Κράτημα
• Εκτός δρόμου ικανότητες
• Επιδόσεις
Μειονεκτεί σε: •
Κόστος κτήσης και χρήσης
• Βάρος
To Υeti αποτέλεσε το κλειδί της Skoda για να ανοίξει τις πύλες των κατηγορίας των οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Η σχεδίαση του είναι μοντέρνα και ελκυστική, ξεχωρίζοντας λόγω του ψηλού και με αυξημένη απόσταση από το έδαφος αμαξώματός του. Αυτό συμβαίνει τόσο με την δικίνητη, όσο και με την τετρακίνητη εκδοχή, που οπτικά διαφέρουν μόνο στα λογότυπα. Πλήρης ομοιότητα υπάρχει και στο εσωτερικό, με τα δυο μοντέλα στην έκδοση Active να έχουν και ανάλογο εξοπλισμό. Η μεγάλη διαφορά, φυσικά, έχει να κάνει με την μετάδοση της κίνησης, που στο μοντέλο των 1,2 λτ. μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ το 1,8 TSI προσφέρεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Να σημειωθεί εδώ και πως το ενδιάμεσο μοντέλο 1,4 TSI 122 PS είναι αποκλειστικά δικίνητο.
Η γνώμη του Στέφανου Αττάρτ: «Είναι αλήθεια πως η τετρακίνηση του Yeti δουλεύει πολύ καλά και το καθιστά ικανό εκτός δρόμου, αλλά και το δικίνητο μοντέλο είναι ικανό, ευέλικτο και στιβαρό. Το 4Χ2 θα καλύψει απόλυτα ένα σύγχρονο αστό, ειδικά με μια τετράδα λιγότερο ασφάλτινων ελαστικών»
Επί του τύπου των ήλων
Στο δρόμο η υπεροχή στις επιδόσεις του 1,8 TSI με τους 160 ίππους είναι εμφανής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το 1,2 TSI με τους 105 δυσανασχετεί. Αντιθέτως, κινείται αξιοπρεπέστατα και κυρίως πολύ πιο οικονομικά! Επίσης, το τετρακίνητο Yeti έχει και κάπως πιο βαρύ συμπλέκτη, ενώ και τα δύο έχουν 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Στις στροφές η πρόσφυση, που εξασφαλίζει η μόνιμη τετρακίνηση με συμπλέκτη τύπου Haldex, είναι σαφώς ανώτερη από αυτή του δικίνητου μοντέλου, που θα υποστρέψει ελεγχόμενα μεν, αλλά πιο νωρίς δε. Κακά τα ψέματα όμως. Κανείς δεν αγοράζει ένα τετρακίνητο SUV για να έχει μόνο καλύτερο κράτημα, αλλά και ανώτερες εκτός δρόμου ικανότητες.
Εντυπωσιακές δυνατότητες έχει το τετρακίνητο Yeti, που με ένα σετ χωμάτινα ελαστικά θα μπορούσε να γίνει ένας λασπωμένος ήρωας.
Με δεδομένη την ισοπαλία σε γωνίες και απόσταση από το έδαφος, η τετρακίνηση βοήθησε το Yeti 1,8 ΤSI να βγάλει σε πέρας τις δυσκολίες στις δοκιμασίες της εκτός δρόμου οδήγησης. Ακόμα και με ένα τροχό με πρόσφυση κατάφερε να ξεκολλήσει, τη στιγμή που το δικίνητο μοντέλο δεν είχε προχωρήσει καν. Επίσης στην απότομη ανηφόρα ανέβηκε πολύ ψηλότερα, μέχρι να το προδώσουν τα ελαστικά, ενώ στην τρομακτική κατηφόρα το πάτημα του κουμπιού off road, που ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου κατάβασης, μας έβγαλε από τη δύσκολη θέση.
Είναι μεν οικονομικό στην κτήση και στη χρήση, αλλά το δικίνητο Skoda Yeti θα σταματήσει νωρίς εκτός δρόμου.
Το σύστημα δούλεψε άψογα. Στο δικίνητο μοντέλο θα έπρεπε να φρενάρουμε μόνοι μας, κάτι που δεν επιχειρήσαμε καν. Στο πέρασμα από τις λάσπες, το 4x4 πέρασε πιο άνετα και εύκολα, αλλά και το δικίνητο μοντέλο δεν κόλλησε. Η αλήθεια είναι πως αυτή ουσιαστικά ήταν και η μόνη real life δοκιμασία… Η τετρακίνηση κοστίζει. Τη χρειάζεστε; Σε τελική ανάλυση δεν είναι μόνο το επιπλέον κόστος αγοράς που καλείστε να πληρώσετε για να έχετε το τετρακίνητο Yeti. H αυξημένη κατανάλωση, τα τέλη και η ασφάλεια επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη του τετρακίνητου μοντέλου με επιπλέον σχεδόν 645 ευρώ το χρόνο. Αν δεν πηγαίνετε κάθε βδομάδα στο βουνό, είστε διατεθειμένοι να πληρώνετε τόσα λεφτά σε τόσο χαλεπούς καιρούς;
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Mοντέλο
Skoda Yeti
1,2 TSI
Skoda Yeti 1,8
TSI 4X4
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
1.798
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
121/5.000
160/6.200*
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
202/2.970
250/1.500*
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,4
8,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
175
200
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)*
6,6
8,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*
149
189
Βάρος (κιλά)
1.362
1.526
Tιμή από (ευρώ)
18.090
24.990
*Εργοστασιακή μέτρηση
Γωνίες αναρρίχησης (μοίρες)
Γωνία προσέγγισης
19ο
19ο
Γωνία ράμπας
19,4ο
19,4ο
Γωνία φυγής
26,7ο
26,7ο
Απόσταση από το έδαφος
180 χλστ.
180 χλστ.
Skoda Yeti 1,2 TSI
Δαπάνες 3ετίας Κόστος σε ευρώ
Service 15.000 χλμ.
98,85
Service 30.000 χλμ.
218,47
Service 45.000 χλμ.
98,85
Σύνολο κόστους service
416
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ)
6,6
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ. (λτ)
2.970
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ.
4.574
Τέλη κυκλοφορίας για 3 έτη
670,5
Ασφάλιστρα 3 ετών
1.162
Συνολικό κόστος στα 3 έτη
6.822
Mέση τιμή αμόλυβδης
1,54 ευρώ
Skoda Yeti 1,8 TSI
Δαπάνες 3ετίας Κόστος σε ευρώ
Service 15.000 χλμ.
99,14
Service 30.000 χλμ.
218,34
Service 45.000 χλμ.
99,14
Σύνολο κόστους service
416
Mέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ)
8,0
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ. (λτ)
3.600
Κατανάλωση στα 45.000 χλμ.
5.544
Τέλη κυκλοφορίας για 3 έτη
1.275,75
Ασφάλιστρα 3 ετών
1.522
Συνολικό κόστος στα 3 έτη
8.757
Mέση τιμή αμόλυβδης
1,54 ευρώ
Επιλέγουμε:
Με δεδομένο το πολύ μεγαλύτερο κόστος κτήσης και χρήσης του τετρακίνητου μοντέλου, θα επιλέξουμε το Yeti 1,2 ΤSI.