Συστήματα υγραεριοκίνησης Vialle για κινητήρες άμεσου ψεκασμού από τη VD Motorsport
Aξιόπιστη υγραεριοκίνηση και σε TSI
Διαβάστηκε από 35028αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/12/2010
H εταιρεία «VD Motorsport - Δημήτρης Βρεττός» διαθέτει στην αγορά δύο νέα ολοκληρωμένα συστήματα υγραεριοκίνησης της ολλανδικής εταιρείας Vialle. Mάλιστα, το πιο καινοτόμο από αυτά τοποθετείται σε
κινητήρες άμεσου ψεκασμού, όπως είναι οι TSI της VW.
Η VD Motorsport έχει την αποκλειστική εκπροσώπηση στην Ελλάδα και στην Κύπρο των συστημάτων υγραεριοκίνησης της Vialle Alternative Fuel Systems B.V. Η τελευταία είναι ολλανδική εταιρεία, διεθνώς γνωστή για τα συστήματα αερίου κίνησης που διαθέτει. Τα δύο ολοκληρωμένα συστήματα της Vialle που προσφέρει στη χώρα μας η VD Motorsport έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό το ότι πραγματοποιούν υγρό ψεκασμό και συνεπώς δεν διαθέτουν εξαεριωτή, όπως τα παλαιότερης τεχνολογίας συστήματα. Το πρώτο (ονομάζεται LΡi) αφορά σε όλους τους τύπους κινητήρων βενζίνης πολλαπλού ψεκασμού, ενώ το δεύτερο ανήκει στα λεγόμενα "6ης γενιάς" και μπαίνει σε κινητήρες άμεσου ψεκασμού, όπως είναι οι τούρμπο TSI του ομίλου Volkswagen. Το σύστημα LPi για κινητήρες πολλαπλού ψεκασμού Το σύστημα LΡi μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους σύγχρονους κινητήρες πολλαπλού ψεκασμού και μάλιστα είναι συμβατό και με κινητήρες τούρμπο, χωρίς να επηρεάζει τις εργοστασιακές ικανότητες τους. Στο πλαίσιο της λειτουργίας του, υγρό καύσιμο κυκλοφορεί και φτάνει στους ψεκαστήρες. Μια ειδική αντλία αυξάνει την πίεση στο καύσιμο στα 5 bar, προκειμένου αυτό να διοχετεύεται σε υγρή μορφή στον ρυθμιστή πίεσης. Στη συνέχεια, το καύσιμο ρέει στους ψεκαστήρες, οι οποίοι τοποθετούνται στην εισαγωγή του κινητήρα. Το επιπλέον LPG, που δεν χρειάζεται εκείνη τη στιγμή, ρέει πίσω προς τη δεξαμενή. Οι ψεκαστήρες για το υγραέριο ελέγχονται από τον επιπλέον εγκέφαλο, ο οποίος χρησιμοποιεί το σήμα (τους παλμούς) που στέλνεται και στους ψεκαστήρες της βενζίνης. Αυτό το σήμα προέρχεται από τον εργοστασιακό εγκέφαλο και μετατρέπεται σε σήμα ψεκασμού LPG. Όλες οι εργοστασιακές ρυθμίσεις και οι διαγνωστικές λειτουργίες παραμένουν άθικτες. Συνολικά λοιπόν το σύστημα περιλαμβάνει:
• Ρεζερβουάρ
• Σωληνώσεις και καλωδίωση
• Εγκέφαλο υγραερίου
• Ψεκαστήρες (μπεκ)
• Ρυθμιστή πίεσης (όχι εξαεριωτή) Κοστίζει περίπου 1.800 ευρώ + ΦΠΑ Η τιμή για το συγκεκριμένο κιτ υγραερίου της Vialle στην VD Motorsport είναι περίπου 1.800 ευρώ + ΦΠΑ. Σύστημα LPDi για κινητήρες άμεσου ψεκασμού (ΤSI) Πρόκειται για το πλέο εξελιγμένο σύστημα υγραεριοκίνησης, που αφορά σε κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού, όπως οι TSI της Volkswagen. Θεωρείται ξεχωριστό καθώς δεν διαθέτει επιπλέον μπεκιέρα (ψεκαστήρες) όπως τα συστήματα για μοτέρ πολλαπλού ψεκασμού. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να συμβαίνει αυτό καθώς στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μπεκ βρίσκονται κυριολεκτικά μέσα στον κύλινδρο. Χρησιμοποιεί λοιπόν τα μπεκ της βενζίνης και φυσικά διαθέτει ρεζερβουάρ, μια ειδική πολυβαλβίδα, αντλίες καυσίμου, καλωδίωση και σωληνώσεις. Επιπλέον, πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινά απευθείας με υγραέριο, ακόμα και όταν είναι κρύο, αντίθετα με τα υπόλοιπα συστήματα που αρχικά χρησιμοποιούν βενζίνη, μέχρι ο κινητήρας να φτάσει στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας (περίπου 70-90 βαθμοί Κελσίου). Η κατασκευάστρια εταιρεία Vialle τονίζει ότι η υγραεριοκίνηση δεν επιφέρει καμία διαφορά στις επιδόσεις του αυτοκινήτου, απ´ όταν κινείται με βενζίνη.
Συστήματα υγραεριοκίνησης Vialle για κινητήρες άμεσου ψεκασμού από τη VD Motorsport