ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/5/2011
Αφιέρωμα
Σε ανοδική πορεία
Αστική ευελιξία
Διαβάστηκε από 30577 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/5/2011
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
To Toyota iQ έχει το μικρότερο κύκλο στροφής από όλα, με μήκος κάτω από τα 3 μέτρα.

Σε μια κατηγορία που "όσο πιο μικρό, τόσο το καλύτερο", φυσικά το μέγεθος έχει σημασία, αλλά και ο κύκλος στροφής που μας δίνει μια καλή ένδειξη της ευελιξίας του μοντέλου στις αστικές μανούβρες. Με βάση αυτά τα δεδομένα, νικητής αναδεικνύεται το Toyota iQ που, όχι μόνο έχει το μικρότερο κύκλο στροφής και με διαφορά από όλα, αλλά έχει και μήκος κάτω από τα 3 μέτρα, γεγονός που του επιτρέπει να παρκάρει σχεδόν κάθετα. Μια μόδα που εισήγαγε το Smart που έχει 1 περίπου μέτρο μεγαλύτερο κύκλο στροφής, αλλά έχει μικρότερο μήκος.
Μπορεί η κατηγορία των μίνι να βρίσκεται στην 3η θέση από πλευράς μεριδίων στην ελληνική αγορά, αλλά αυτό δεν της στερεί, τόσο την παγκόσμια, όσο και την εγχώρια 
δυναμική για να ανέβει. ¶λλωστε, η οικονομική συγκυρία συνηγορεί σε κάτι τέτοιο.
Το Smart παραμένει το πιο κοντό μοντέλο της αγοράς με εμφανή πλεονεκτήματα στο παρκάρισμα.
Βέβαια στα 2,7 μέτρα του δεν χωράνε περισσότεροι από 2 επιβάτες με τις αποσκευές τους. Θυμίζουμε ότι στο iQ μπορούν να μετακινηθούν 3+1 επιβάτες, αλλά χωρίς αποσκευές.
Αμέσως μετά έρχονται τα Pixo, Alto - με ίδιο πάτωμα και σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις -αλλά και το Panda, που όλα τους έχουν κύκλο στροφής 9 μέτρα και μήκος κοντά στα 3,5 μέτρα. Εύκολα θα παρκάρουν και τα Aygo, C1,107 με το πολύ μικρό μήκος.
Μοντέλο Μήκος Πλάτος Ύψος Μεταξόνιο Κύκλος 
Στροφής (μ.)
Toyota iQ 1.0 2.985 1.680 1.500 2.000 7,8
Smart Fortwo71mhd 2.695 1.559 1.542 1.867 8,75
Nissan Pixo 1.0 3.565 1.600 1.470 2.360 9,0
Suzuki Alto 1.0 3.500 1.600 1.470 2.360 9,0
Fiat Panda 1.2 3.538 1.589 1.540 2.299 9,0
Fiat 500 1.2 3.546 1.627 1.488 2.300 9,2
Daihatsu Cuore 1.0 3.470 1.475 1.530 2.490 9,4
Ford Ka 1.2 3.620 1.658 1.505 2.300 9,4
Suzuki Splash 1.2 3.715 1.680 1.590 2.360 9,4
Toyota Aygo 1.0 3.415 1.615 1.465 2.340 9,5
Citroen C1 1.0 3.430 1.630 1.470 2.340 9,5
Peugeot 107 1.0 3.430 1.630 1.470 2.340 9,5
Opel Agila 1.2 3.740 1.680 1.590 2.360 9,6
Renault Twingo 1.2 3.600 1.654 1.470 2.367 9,85
Chevrolet Spark 1.0 3.640 1.597 1.522 2.375 10,0
VW Fox 1.2 3.825 1.640 1.524 2.465 10,6

 
 Τα μίνι με κινητήρες έως 1,2 λίτρα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Value for money
Αστική ευελιξία
Χρηματοδοτικά προγράμματα* - προσφορές
Κινητήρες- Τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις
Κατανάλωση - εκπομπές CO2 - ετήσια κόστη
Εγγυήσεις
Οδική συμπεριφορά
Φρένα
Παθητική ασφάλεια
Εσωτερικό
Χώροι
Θόρυβος
Συμπέρασμα