Διαβάστηκε από 30577αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/5/2011
5άστερα μόνο τα iQ και 500
Κορυφαία παθητική ασφάλεια για το iQ με πλήρες σετ αερόσακων (9 συνολικά) από τη βασική έκδοση.
Εκείνο που διαπρέπει στη νέα γενιά των crash test μετά το 2009, είναι το Toyota iQ, που κατέκτησε τα πέντε αστέρια, με πλήρη εξοπλισμό παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας από τη βασική έκδοση, που περιλαμβάνει 9 αερόσακους, μεταξύ των οποίων και πίσω από τα προσκέφαλα των πίσω επιβατών για τις οπίσθιες συγκρούσεις. Από τα μοντέλα που έχουν βαθμολογηθεί πριν το 2009 ξεχωρίζει το Fiat 500, με 5 αστέρια και 35 βαθμούς στην προστασία ενηλίκων, γεγονός που ενισχύθηκε από την ύπαρξη του 7ου αερόσακου για τα γόνατα του οδηγού. Όλα τα υπόλοιπα μοντέλα, εκτός των 3άστερων Alto και Panda, και των 107, Agila και Pixo, που δεν έχουν αξιολογηθεί ακόμα, έχουν κερδίσει 4 αστέρια. Βαθμολογία ιδιαίτερα ικανοποιητική αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος (βλ. Smart) και το γεγονός ότι, πριν από λίγα χρόνια σε αυτή την κατηγορία συναντούσες μοντέλα ακόμα και με 2 αστέρια.
Αξιολόγηση
Euro NCAP
Μοντέλο
Αστέρια
Προστασία
ενηλίκων
Προστασία
παιδιών
Προστασία
πεζών
2009 και μετά
Toyota iQ 1.0
5 αστέρια
91%
71%
54%
Chevrolet Spark 1.0
81%
78%
43%
Suzuki Alto 1.0
3 αστέρια
55%
46%
35%
Πριν το 2009
Fiat 500 1.2
35 β.
28 β.
14 β.
Citroen C1 1.0
26 β.
37 β.
14 β.
Daihatsu Cuore 1.0
25 β.
32 β.
12 β.
Ford Ka 1.2
28 β.
29 β.
11 β.
Renault Twingo 1.2
28 β.
-
11 β.
Smart Fortwo71mhd
28 β.
-
10 β.
Suzuki Splash 1.2
33 β.
32 β.
19 β.
Toyota Aygo 1.0
32 β.
36 β.
17 β.
VW Fox 1.2
28 β.
42 β.
12 β.
Fiat Panda 1.2
20 β.
21 β.
6 β.
* Τα μοντέλα Pixo, Agila και 107 δεν έχουν αξιολογηθεί