ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/6/2011
TEST
Μεταπτυχιακό στην οικονομία
Η διαδρομή και οι μετρήσεις
Διαβάστηκε από 36868 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/6/2011
Αν εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, τότε του οικονομικού είναι το οικονομικότερο. Σε ένα εκτενή κύκλο γύρω, αλλά και μέσα στην Αθήνα διαπιστώνουμε πως το Chevrolet Spark 1,0 με κιτ υγραεριοκίνησης παίρνει το χρυσό κλειδί της πόλης στην οικονομία!
Καμία διαφορά στις επιδόσεις, στην ποιότητα λειτουργίας και στην οδική του συμπεριφορά δεν παρουσιάζει το υγραεριοκίνητο Spark. H μόνη διαφορά έχει να κάνει με την σημαντική οικονομία (50 και πλέον τοις εκατό) στο κόστος χρήσης…
Βασική μας μέριμνα ήταν να μετρήσουμε καταναλώσεις στο φυσικό περιβάλλον του Spark, ήτοι το αστικό. Εντοπίσαμε ένα σταθμό καυσίμων κοντά στη γέφυρα της Μεταμόρφωσης που διαθέτει και υγραέριο μαζί με τη βενζίνη. Εκεί ήταν η αρχή, όπου μηδενίσαμε το μερικό χιλιομετρητή. Στη συνέχεια ακολουθήσαμε τη Λ. Κηφισού μέχρι τη συμβολή της με την παραλιακή στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και μπήκαμε στην παραλιακή μέχρι τη Λεωφόρο Αλίμου και μέχρι τη διασταύρωση με τη Λ. Βουλιαγμένης. Από εκεί, ακολουθήσαμε την πορεία προς τον περιφερειακό του Καρέα, φτάσαμε στη Μεσογείων, στρίψαμε αριστερά μέχρι τη Μιχαλακοπούλου. Ακολουθήσαμε τα όρια του δακτυλίου (Ευτυχίδου, Υμηττού, Ηλία Ηλιού, Φραντζή, Καλλιρρόης, Χαμοστέρνας, Λ. Κωνσταντινουπόλεως, Αχιλλέως, Μάρνη, Αλεξάνδρας) για να ξαναφθάσουμε στην αρχή της Μιχαλακοπούλου κάνοντας τον κύκλο από Λ. Αλεξάνδρας και κάναμε αριστερά προς Μεσογείων. Ανεβήκαμε τον περιφερειακό του Καρέα και μπήκαμε στην περιφερειακή Υμηττού και μετά στην Αττική Οδό. Βγήκαμε στην έξοδο προς Λαμία, μετά στην έξοδο της εθνικής προς Μεταμόρφωση για να γεμίσουμε στο ίδιο βενζινάδικο. Η διαδρομή ήταν 85,1 χλμ.
1.000 ευρώ όφελος το χρόνο
Το μεγάλο πλεονέκτημα του υγραερίου είναι η μικρή επιβάρυνσή του με φόρους με αποτέλεσμα να έχει τη μισή και πλέον τιμή από τη βενζίνη (1,7 ευρώ/λτ. η αμόλυβδη και 0,79 ευρώ/λτ. το υγραέριο στο σταθμό ανεφοδιασμού που επιλέξαμε). Αν και σε λτ./100χλμ η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη με το υγραέριο (1,5-2 λτ./100 χλμ.), στην περίπτωση του Spark λόγω του μικρού κυβισμού του κινητήρα, η διαφορά που προέκυψε από τις μετρήσεις μας είναι μόλις 0,4 λτ./100 χλμ. Έτσι, το όφελος είναι ακόμη μεγαλύτερο για τον καταναλωτή. Με δεδομένη μια μέση τιμή 15.000 χλμ. το χρόνο, το όφελος φτάνει στα 1.005 ευρώ ετησίως.
Μετρήσεις κατανάλωσης
ΚαύσιμοΑπόσταση
(χλμ.)
ΛίτραΚόστος
(ευρώ)
λτ./100χλμΕυρώ/ 100 χλμ.Kόστος για    15.000 χλμ.
Βενζίνη* 85,16,5511,17,713,11.965 ευρώ
Υγραέριο**85,16,895,448,16,4960 ευρώ
* τιμή λτ. 1,7, ** τιμή λτ. 0,79
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)995
Kύλινδροι/Βαλβίδες4/16
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)63/6.390
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)87/5.070
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)15,5
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)17,8
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)39,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* 154
Κατανάλωση7,7 (β) / (λτ./100 χλμ.) 8,1(υ)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)*119 (β) /-
*Εργοστασιακές τιμές, β: βενζίνη, υ: υγραέριο

 
 Chevrolet Spark 1,0 LPG
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δοκιμασία εντός έδρας
Η διαδρομή και οι μετρήσεις
Τα βασικά μέρη του κιτ υγραερίου της Τartarini για το Chevrolet Spark
85,1 αστικά χλμ. με μόλις 5,4 ευρώ!
Nα ξέρετε ότι
Συμφέρει