Διαβάστηκε από 12266αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:12/8/2011
2κύλινδροι τότε και σήμερα
Δεν περιμένει κανείς φυσικά, ότι τεχνολογικά, τα δύο αυτοκίνητα θα έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους, ωστόσο έχει ενδιαφέρον να συνειδητοποιήσουμε πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα.
Το 500αράκι του 1970 «φοράει» 2κύλινδρο μοτέρ Abarth 695 κ.εκ. Αποδίδει 30 ίππους και είναι αερόψυκτο με μονό καρμπυρατέρ, ενώ είναι τοποθετημένο πίσω, αφήνοντας μπροστά λίγο χώρο για τη ρεζέρβα και τις αποσκευές. Συνεργάζεται με 4τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κορμός του αποτελείται από κράμα αλουμίνιου και φυσικά το σύστημα διεύθυνσης αποτελείται από ατέρμονα. Στον τομέα της ανάρτησης, το ιστορικό 500αράκι διαθέτει εμπρόσθια ψαλίδια με εγκάρσιες σούστες και πίσω επίσης ψαλίδια με ελατήρια και αμορτισέρ. Τα φρένα του είναι ταμπούρα μπροστά και πίσω. Από την άλλη, το μοντέρνο 500αράκι, φέρει την ευρεία γκάμα κινητήρων που γνωρίζουμε ήδη (0,9 λίτρων – 1,2 λίτρων και 1,4 λίτρων). Το μοναδικό κοινό στοιχείο είναι πως και αυτό διαθέτει 2κύλινδρο μοτέρ, με τεράστιες βέβαια διαφορές. Αναφερόμαστε προφανώς στον τούρμπο TwinAir των 0,9 λίτρων με κιβώτιο 5 σχέσεων. Στον τομέα της ανάρτησης διαθέτει μπροστινά Γόνατα Μακ Φέρσον και πίσω ημιάκαμπτο άξονα και φυσικά το τιμόνι του έχει ηλεκτρική υποβοήθηση.
Ο Abarth κινητήρας 695 κ.εκ. του 1970 είναι τοποθετημένος στο πίσω άκρο του αυτοκινήτου. Φυσικά καθώς είναι αερόψυκτο, το κάλυμμα είναι πλέον σχεδόν μόνιμα λίγο ανοιχτό.
Πολύ εξελιγμένος τεχνολογικά, ο 0,9 λίτρων τούρμπο κινητήρας τεχνολογίας TwinAir θεωρείται καινοτόμος σήμερα.
Fiat 500 του 1970, Fiat 500 του 2011 και Triumph Bonneville