ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/10/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/10/2003
Test mtx
Lancia Ypsilon 1,4
Celebrity
Ο συνδυασμός ορισμένων ρετρό στοιχείων και η χωρίς φειδώ έκφραση υψηλής αισθητικής είναι τα βασικά συστατικά της εμφάνισης του Ypsilon.
Μπορεί ένα μικρό αυτοκίνητο να εμφανίζει κύρος και πολυτέλεια; Μπορεί ένα μικρό όχημα να επιδείξει στυλ και εκκεντρικότητα ανάλογη μιας διασημότητας; Σίγουρα μπορεί όταν πρόκειται για πρόταση της Lancia και συγκεκριμένα για το νέο Ypsilon.
H αρχή έγινε το 1985 με το πρώτης γενιάς Lancia Y10 και αργότερα με το μοντέλο Υ. Εξελίσσοντας την τρίτη γενιά του εκπροσώπου της στη μικρή κατηγορία η Lancia εμμένει σε αυτήν τη λογική, επεκτείνει το όνομα του μοντέλου της στο μεγαλοπρεπέστερο Ypsilon (ολογράφως πλέον και πάνω στο αμάξωμα) και ενισχύει σημαντικά τη δυνατότητα του αυτοκινήτου να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα της αγοράς. Για την ακρίβεια, αυτό που έκανε η Lancia ήταν να προσδώσει στο Ypsilon τα σχεδιαστικά γνωρίσματα που συναντούμε στις Thesis και Phedra με αποτέλεσμα παρά τη.. χαοτική διαφορά μεγέθους που υπάρχει από πλευράς αμαξώματος, το μικρό Ιταλικό μοντέλο να καταφέρνει να θεωρείται μια γνήσια ναυαρχίδα..."τσέπης", όπως πολύ χαρακτηριστικά αναφέρει και η ίδια η Lancia. Ο συνδυασμός ορισμένων ρετρό στοιχείων και η χωρίς φειδώ έκφραση υψηλής αισθητικής είναι τα βασικά συστατικά της εμφάνισης του Ypsilon. Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα σε σχήμα πολύτιμων λίθων, η ογκώδης και ρετρό σχεδίασης μάσκα και ο σχεδόν ενιαίος με τα φτερά προφυλακτήρας στο εμπρός μέρος δημιουργούν ένα σύγχρονο και αρκούντως κομψό σύνολο. Αντίστοιχα στο πίσω μέρος τα προεξέχοντα φτερά των τροχών και η όμορφη πτύχωση που δημιουργούν σε σχέση με την πόρτα του χώρου αποσκευών αποτελούν εξίσου σημαντικά σημεία προβολής της κομψότητας του οχήματος. Τα δε πίσω φωτιστικά σώματα ακολουθούν πλήρως το σχήμα των φτερών, έχουν κόκκινο κάλυμμα και επιχρωμιωμένο περίγραμμα προσθέτοντας πολλούς πόντους στο τελικό αποτέλεσμα. Στο εσωτερικό ο κεντρικά τοποθετημένος πίνακας οργάνων, ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων ο οποίος βρίσκεται πλέον πάνω στην κεντρική κονσόλα ορίζουν το ύφος της μικρής Ιταλίδας, ενώ οι όμορφοι συνδυασμοί υλικών και χρωμάτων στις διάφορες επενδύσεις δημιουργούν μια πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα και μια γενικότερα "σικ" εμφάνιση. Σε τεχνικό επίπεδο το σημαντικότερο νέο είναι η τοποθέτηση κινητήρα 1,4 λίτρων με απόδοση 95 ίππων στο άνω άκρο της γκάμας καθώς με αυτό το μηχανικό σύνολο οι επιδόσεις είναι τέτοιες που επιτρέπουν σβέλτες μετακινήσεις εντός πόλεως και πιο άνετα ταξίδια εκτός αυτής. Οι τιμές για την έκδοση με το γνωστό 8βάλβιδο μοτέρ των 60 ίππων ξεκινούν από 10.500 ευρώ με ικανοποιητικό εξοπλισμό, η δε έκδοση με τον ίδιας χωρητικότητας κινητήρα των 80 ίππων τιμάται 12.000 ευρώ. Η έκδοση με το μεγαλύτερο μηχανικό σύνολο κοστίζει 12.500 ευρώ στην έκδοση Argento και 14.500 ευρώ στην κορυφαία Platino. H έκδοση της δοκιμής η οποία διαθέτει πολυάριθμα ηλεκτρονικά (έξτρα) καλούδια καθώς και τη μεγάλη ηλιοροφή Skydome έχει τιμή 16.920 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Υψηλή αισθητική και αυξημένες σε σχέση με το παρελθόν δόσεις πολυτέλειας χαρακτηρίζουν το νέο Lancia Ypsilon.


Ισχυρός ο 1.400άρης κινητήρας
Το ρόλο του νέου "διαμαντιού" στους κόλπους του ομίλου Fiat διεκδικεί ο 1.400άρης κινητήρας των 95 ίππων.
Ο νέος κινητήρας των 1,4 λίτρων και 95 ονομαστικών ίππων είναι όμοιος με αυτόν που εφοδιάζει και το ανανεωμένο Fiat Punto που γνωρίσαμε πρόσφατα. Το μηχανικό σύνολο είναι 16βάλβιδο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και στο πλαίσιο της δοκιμής του Lancia Ypsilon επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για ένα από τα ισχυρότερα μοτέρ σε αυτή την κλάση αποδίδοντας στο δυναμόμετρο 100 ίππους/5.800 σ.α.λ. και ροπή 129 Nm/4.740 σ.α.λ.. Λογικό είναι λοιπόν οι επιδόσεις να είναι πολύ καλές (σε σχέση και με τον χαρακτήρα του Ypsilon ο οποίος δεν εστιάζει στη σπορτίφ συμπεριφορά) αν και θα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερες εάν το βάρος ήταν μικρότερο από τα 1.141 κιλά. Επιπλέον οι σχέσεις μετάδοσης -και ιδιαίτερα η τελική- είναι σχετικά μακριές ευνοώντας μεν εν μέρει την κατανάλωση αλλά όχι τόσο τις επιταχύνσεις. Σε γενικές γραμμές πάντως είναι ελαστικός και εύστροφος ο εν λόγω κινητήρας και "νιώθει" το ίδιο άνετα στους δρόμους της πόλης, όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

 
 Lancia Ypsilon 1,4
Ποιοτικό εσωτερικό με ξεχωριστό ύφος
Με βασικό προσανατολισμό την άνεση
Απλώς ικανοποιητικοί οι χώροι