Με το λιλιπούτειο roadster θα πρέπει να δουλεύεις τον κινητήρα συνεχώς σε ένα φάσμα μεταξύ 5.000 και 7.000 σ.α.λ. ανεβοκατεβάζοντας σχέσεις και κυνηγώντας της υπερστροφή.
Mazda MX-5: Γυρίζει Γαλιλαίε!
98.075 Επισκέψεις στο άρθρο
«Το MX-5 νιώθεις πως το «φοράς» σαν εξωσκελετό και το μόνο που θέλεις με το μικρό ανοιχτό διθέσιο μοντέλο είναι ένα άδειος στριφτερός δρόμος».
Καθισμένος χαμηλά με τον επιλογέα-ποίημα και το τιμόνι προεκτάσεις των χεριών σου, το MX-5 νιώθεις πως το «φοράς» σαν εξωσκελετό και το μόνο που θέλεις είναι κάνεις την τέλεια διαδρομή. Μόνο που με το μικρό ανοιχτό διθέσιο μοντέλο κάθε διαδρομή μπορεί να γίνει τέλεια. Βέβαια το πραγματικό οδηγικό μεγαλείο του Μazda MX-5 θα φανεί σε μια επαρχιακή διαδρομή με στροφές. Εκεί είναι που θα εξαργυρώσεις με πολλά χαμόγελα ανά ώρα το στιβαρό πλαίσιο, την ευρεία χρήση αλουμινίου και το χαμηλό βάρος, το ιδανικό ζύγισμα των μαζών, τις άμεσες αντιδράσεις στις κινήσεις των χεριών και την ηδονική ρυθμισιμότητα του συνόλου.
Old school ατμόσφαιρα
Με το λιλιπούτειο roadster πρέπει να ξεχάσεις το βόλεμα με την πλούσια ροπή των turbo και για να πας «αέρα», θα πρέπει να δουλεύεις τον κινητήρα συνεχώς σε ένα φάσμα μεταξύ 5.000 και 7.000 σ.α.λ. ανεβοκατεβάζοντας σχέσεις. Θυμίζει πιο «αγνές» εποχές αυτή η επιλογή σε κινητήρα, αλλά του ταιριάζει απόλυτα, καθώς προσφέρει εξαιρετική αίσθηση όπως ανεβαίνουν οι στροφές, ενώ παράλληλα σου δίνει τα εφόδια για να μεταφέρεις πολλή ταχύτητα μέσα στη στροφή. Από εκεί και πέρα τα δρώμενα έχουν να κάνουν με τη διάθεση του οδηγού. Υπερστροφή ισχύος δύσκολα θα δεις, αλλά η μεταφορά βάρους ή το trail braking θα ελαφρύνει ευχάριστα την ουρά και θα μεγαλώσει ανάλογα το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού. Και όλα αυτά με μια εντελώς ανώδυνη κατανάλωση, κολλημένη στα 7λτ./100χλμ.
«Γιατί δε βαριέμαι»
Βαριέμαι και Mazda MX-5 δεν γίνεται να μπουν στην ίδια πρόταση. Από πού να ξεκινήσει κανείς: Η αίσθηση να κάθεσαι τόσο χαμηλά και συγχρόνως τα πάντα να έρχονται ιδανικά στα χέρια σου, ο ηδονικός επιλογέας σε αίσθηση και φυσικά το μοτέρ που γεμίζει τις στροφές μέχρι τις 7.000 είναι μερικοί λόγοι που δε θέλεις να σβήσεις το ιαπωνικό roadster και να κατέβεις. Αλλά πάνω από όλα το γουστάρεις για την πίσω κίνησή του και την υπερστροφή που μπορείς να βρεις ανά πάσα στιγμή.
Βάλατε το Juke για την εμφάνιση (και μόνο;) και δεν βάλατε κανένα MINI ;