10 χρόνια Nissan Qashqai. Παραμένει επίκαιρο; Εσείς τι λέτε;
10 χρόνια Qashqai. Και τώρα;
10.479 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2017)
Τι έφερε το Qashqai στην αγορά αυτοκινήτου στα 10 χρόνια από το λανσάρισμά του; Τι άλλαξε και τι μπορεί να αλλάξει στο μέλλον; Και τελικά είναι η κατηγορία που δημιούργησε ακόμη επίκαιρη, και πως αντιστέκεται ακόμη στον ανταγωνισμό;
Όταν η Nissan σκέφτηκε να αντικαταστήσει το γηραιό Almera, πριν από δέκα χρόνια, η λογική κίνηση ήταν να λανσάρει ένα ολόφρεσκο μικρομεσαίο. Όμως η αγορά του μικρομεσαίου είχε τελματώσει και μια νέα γενιά, απλά δεν θα έκανε τις πωλήσεις. Με αυτό το σκεπτικό, ένα ρίσκο άξιζε τον κόπο.
Τα SUV ήταν τότε νέο πράμα, αλλά έπασχαν λόγω μεγέθους, κυβισμού και εξοπλισμού που μάλλον δεν ήθελε κανείς. Η Nissan πόνταρε σε ένα μικρότερο SUV, σε διαστάσεις μικρομεσαίου, με όλα όσα ήθελαν από τα SUV οι αγοραστές αλλά χωρίς εκείνα τα στοιχεία που τους προβλημάτιζαν.
Το Qashqai ξεκίνησε διστακτικά με δύο βάρδιες παραγωγής στο εργοστάσιο της μάρκας στη Μ. Βρετανία, αλλά μόλις μέσα σε δύο εβδομάδες, η ζήτηση έκανε τις βάρδιες τρεις και το εργοστάσιο να δουλεύει μέρα-νύχτα. Η Nissan έβαλε τα SUV στα μικρομεσαία, δημιουργώντας ένα σχίσμα στην κατηγορία, δείχνοντας στον κόσμο πως σε αυτές τις διαστάσεις μπορείς να πάρεις πλέον κάτι διαφορετικό.
Το Qashqai είναι ακόμη το αυτοκίνητο φαινόμενο που ηγείται της κατηγορίας των SUV, Crossover ή όπως αλλιώς τα λέει ο καθένας. Ανταγωνίζεται ότι έχει την ίδια τιμή, ασχέτως κατηγορίας, μεγέθους, μάρκας, και κυβισμού. Το Qashqai είναι το απόλυτο πασπαρτού, ξεκλειδώνει νέες αγορές για τη μάρκα και κλέβει αγοραστές από όλο τα φάσμα της αυτοκίνησης.
Και φυσικά στα χνάρια του βαδίζουν και άλλοι κατασκευαστές. Είτε με περισσότερο SUV μανδύα, όπως το Tiguan, είτε με λιγότερο, όπως το καινούργιο Peugeot 3008, είτε λίγο μεγαλύτερα, όπως το Renault Kadjar, είτε λίγο μικρότερα, όπως το Mitsubishi ASX, είτε λίγο πιο premium, όπως το Audi A3, ή πιο κοντά σε χάτσμπακ όπως η Mercedes GLA. Και αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους άμεσους ανταγωνιστές.
Γιατί το Qashqai ανταγωνίζεται και όλα τα μικρομεσαία χάτσμπακ, αλλά και αρκετά μεσαία, ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις του. Με το είδος να βρίσκεται στο αποκορύφωμα της δημοτικότητά του, το Qashqai κάνει πωλήσεις και βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία. Όμως τι θέλουμε άλλο να δούμε στο μέλλον;
Ήδη η Nissan έχει μιλήσει για υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις αλλά και για αυτονομία στο βασικό της μοντέλο. Εσείς όμως τι άλλο θέλετε; Πόσο βρίσκεται το Qashqai επίκαιρο σήμερα και τι θέλετε να δείτε στο μέλλον για να παραμείνει βασιλιάς της κατηγορίας που δημιούργησε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τα SUV ήταν τότε νέο πράμα, αλλά έπασχαν λόγω μεγέθους, κυβισμού και εξοπλισμού που μάλλον δεν ήθελε κανείς. Η Nissan πόνταρε σε ένα μικρότερο SUV, σε διαστάσεις μικρομεσαίου, με όλα όσα ήθελαν από τα SUV οι αγοραστές αλλά χωρίς εκείνα τα στοιχεία που τους προβλημάτιζαν.
Το Qashqai ξεκίνησε διστακτικά με δύο βάρδιες παραγωγής στο εργοστάσιο της μάρκας στη Μ. Βρετανία, αλλά μόλις μέσα σε δύο εβδομάδες, η ζήτηση έκανε τις βάρδιες τρεις και το εργοστάσιο να δουλεύει μέρα-νύχτα. Η Nissan έβαλε τα SUV στα μικρομεσαία, δημιουργώντας ένα σχίσμα στην κατηγορία, δείχνοντας στον κόσμο πως σε αυτές τις διαστάσεις μπορείς να πάρεις πλέον κάτι διαφορετικό.
Το Qashqai είναι ακόμη το αυτοκίνητο φαινόμενο που ηγείται της κατηγορίας των SUV, Crossover ή όπως αλλιώς τα λέει ο καθένας. Ανταγωνίζεται ότι έχει την ίδια τιμή, ασχέτως κατηγορίας, μεγέθους, μάρκας, και κυβισμού. Το Qashqai είναι το απόλυτο πασπαρτού, ξεκλειδώνει νέες αγορές για τη μάρκα και κλέβει αγοραστές από όλο τα φάσμα της αυτοκίνησης.
Και φυσικά στα χνάρια του βαδίζουν και άλλοι κατασκευαστές. Είτε με περισσότερο SUV μανδύα, όπως το Tiguan, είτε με λιγότερο, όπως το καινούργιο Peugeot 3008, είτε λίγο μεγαλύτερα, όπως το Renault Kadjar, είτε λίγο μικρότερα, όπως το Mitsubishi ASX, είτε λίγο πιο premium, όπως το Audi A3, ή πιο κοντά σε χάτσμπακ όπως η Mercedes GLA. Και αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους άμεσους ανταγωνιστές.
Γιατί το Qashqai ανταγωνίζεται και όλα τα μικρομεσαία χάτσμπακ, αλλά και αρκετά μεσαία, ειδικά στις πλούσιες εκδόσεις του. Με το είδος να βρίσκεται στο αποκορύφωμα της δημοτικότητά του, το Qashqai κάνει πωλήσεις και βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία. Όμως τι θέλουμε άλλο να δούμε στο μέλλον;
Ήδη η Nissan έχει μιλήσει για υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις αλλά και για αυτονομία στο βασικό της μοντέλο. Εσείς όμως τι άλλο θέλετε; Πόσο βρίσκεται το Qashqai επίκαιρο σήμερα και τι θέλετε να δείτε στο μέλλον για να παραμείνει βασιλιάς της κατηγορίας που δημιούργησε;
Ειδικά το Qashqai είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα αγόραζα ποτέ, επειδή δεν μου αρέσει καθόλου η όψη του. Το βρίσκω πολύ σοβαρό, ως καταθλιπτικό, ενώ το αντίστοιχο του: Juke μου αρέσει πάρα πολύ.
Οταν βγηκε και για καποια χρονια αργοτερα,ηταν "no brainer" που λενε και στο χωριο μου.Τωρα,θεωρω οτι υπαρχουν πολλες επιλογες και σε καλες τιμες,για να καλυπτονται τα περισσοτερα βαλαντια.Πριν 3-4 χρονια,αν ημουν στην αγορα για τετοιο αυτοκινητο θα το επαιρνα,τωρα οχι.
Θα ήθελα η Nissan να κάνει το Qashqai περισσότερο premium. Περισσότερες επιλογές στον εσωτερικό διάκοσμο, δερμάτινο σαλόνι με περισσότερες χρωματικές επιλογές. Επίσης ένα σειριακό αυτόματο κιβώτιο επιβάλεται να μπεί στη γκάμα της Nissan. Το παρόν CVT δεν προσφέρει αξιόλογη οδηγική ευχαρίστηση, ασε που συνδοιάζεται μόνο με αναιμικούς κινητήρες. Με απλές κινήσεις η μαμά εταιρεία και ο τοπικός εισαγωγέας θα έκανε το colpo grosso και θα έβγαζε τον ευρωπαικό ανταγωνισμό εκτός.