Το πιστεύετε πως υπάρχουν μάρκες που τιμολογούν τα αυτοκίνητά τους επίτηδες ακριβότερα από τον ανταγωνισμό; Υπάρχουν περιθώρια όμως για τέτοια στη μικρή ή μικρομεσαία κατηγορία;
(14/6/2011)
Στις premium κατηγορίες υπάρχουν αγοραστές που δεν ενδιαφέρονται για το καλύτερο αυτοκίνητο. Απλά θέλουν να αγοράσουν το ακριβότερο. Και έτσι κάποιες μάρκες τους το δίνουν. Υπάρχει όμως τέτοιο κοινό στη μικρή ή μικρομεσαία κατηγορία; Μπορεί μια μάρκα να τιμολογεί επίτηδες ακριβότερα στην καρδιά της αγοράς;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αυτό το νούμερο όμως είναι μαγικό. Γιατί μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά του κόσμου. Μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο ιδιαίτερα προσιτό ή αντίθετα να το κάνει άπιαστο όνειρο. Και στα δύο αυτά άκρα θα υπάρχει κόσμος που θα θέλει να το αγοράσει.Ναι, ακόμη και όταν είναι ακριβότερο, η λογική του κόσμου ότι ακριβό ίσον καλό, το φέρνει σε μια περιζήτητη θέση. Το μυστικό είναι να μην είναι τόσο ακριβό ώστε να μην πλησιάζεται, αλλά όσο μπορεί να «τεντωθεί» κάποιος αδειάζοντας τελείως τις τσέπες του για να το αποκτήσει.
Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στα μη premium μοντέλα, αφού στα premium οι αγοραστές έχουν και άλλα κριτήρια και άλλα χρήματα. Γιατί η ίδια τιμολογιακή πολιτική εφαρμόζεται και σε απλά, καθημερινά αυτοκίνητα.
Το κόστος έρευνας και εξέλιξης, το κόστος των υλικών και της εργασίας, το κόστος μεταφοράς και τα εύλογα κέρδη του κατασκευαστή, αντιπροσώπου και εμπόρου δημιουργούν ένα σκαλοπάτι μέχρι την τελική τιμή ενός αυτοκινήτου. Αυτό το σκαλοπάτι το γεμίζει το μάρκετινγκ, η επιστήμη του πως θέλει να φαίνεται το αυτοκίνητο στα μάτια του αγοραστή.
Και αυτό χωράει σε όλες τις κατηγορίες, ακόμη και στα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα που θα περίμενε κανείς τα πράγματα να είναι πιο σφιχτά και πιο τίμια. Γιατί; Γιατί η αγορά είναι πολύπλοκη περίπτωση. Το καλύτερο αυτοκίνητο με μια πολύ χαμηλή τιμή είναι βέβαιο πως δε θα πουλήσει. Έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν, έχει δοκιμαστεί από μάρκες που πρωτοέρχνται σε μία αγορά, έχει αποτύχει. Ο κόσμος το φτηνό το φοβάται.
Το ακριβό από την άλλη το θαυμάζει. Μπορεί να μην το αγοράσει γιατί δεν έχει, αλλά το κάνει «θεό» του. Κάπου στη μέση ζουν οι περισσότεροι κατασκευαστές, ενώ υπάρχουν και οι εξαιρέσεις μοντέλων που είναι πραγματικά αδύνατο να τιμολογηθούν φτηνότερα και εξέχουν.
Εσείς τι κάνετε; Πως αντιμετωπίζετε την τιμή σαν χαρακτηριστικό ενός αυτοκινήτου; Θα αγοράζατε ποτέ ένα πολύ φτηνό αυτοκίνητο ή θα σας φόβιζε η χαμηλή του τιμή; Από την άλλη μεταφράζετε αμέσως το ακριβότερο σε καλύτερο ή βλέπετε πως κάποιοι «παίζουν» με αυτές τις ισορροπίες και επωφελούνται; Τι λέτε;
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΠΩΣ ΤΟ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ. ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΟ ΦΘΗΝΟ ΑΛΛΑ ΤΙΜΙΟ.
ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΙΜΟΛΟΓΕΙ ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΕΙ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΑ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΤΟΥ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ. ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΟΜΩΣ ΛΙΓΟ ΓΝΩΣΤΗΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ, ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΑΙ ΑΜΕΣΩΣ ΠΟΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΤΙΜΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΟΧΙ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΡΙΧΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΒΑΛΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΛΑΜΙ "ΠΟΡΤΑ" . Ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ.
Ασφαλώς και η εισαγωγική εταιρεία τιμολογεί το μοντέλο ανεξαρτήτως κόστους κατασκευής. Ακόμα και αν δεν ειναι premium. Αρκεί να είναι καινούργιο. π.χ. το Terrios δεν είναι premium. Μόλις πρωτοπαρουσιάστηκε και όλοι το θέλανε, ίσως γιατί δεν υπήρχε και κάτι άμεσα ανταγωνιστικό σε αυτή την κατηγορία, η εισαγωγική το τιμολογούσε 2500 ευρώ παραπάνω από ότι το τιμολογεί τώρα. Ομοίως με άπειρα άλλα μοντέλα. Τον πρώτο χρόνο σχεδόν όλα τα μοντέλα τιμολογούνται 5-8% περισσότερο μόνο και μόνο γιατί είναι φρέσκα. Απλά οι premium εταιρείες, μπορούν και τα υπερτιμολογούν για παραπάνω χρονικό διάστημα. (π.χ. μια bmw θα μείνει 3 χρόνια στην αγορά υπερτιμολογημένη και μετά η αντιπροσωπία αποφασίζει να ρίξει την τιμή κατά ένα 8-10%, μόλις δεί ότι παρουσιάστηκε κάποιο όμορφο ανταγωνιστικό premium. Και στα premium oι περισσότερες εκπτώσεις γίνονται σιωπηλά!!
Τα πολλα λογια ειναι φτωχεια,οπως και το μαρκετινγκ.Παρτε ενα οποιοδηποτε οχημα και δωστε το την επομενη ημερα.Τοτε θα δειτε τι επενδυση κανατε και ποσο τελικα κοστιζει αυτη η επενδυση.Θα αισθανθειτε επισης το value for money.Παρα πολλα οχηματα εχουνε value for money κατω του 5 με αριστα το 10,ασχετα αν τα περιοδικα για ευνοητους και σεβαστους λογους τα βαθμολογουνε το λιγοτερο με 7.
Θα είχε εξαίρετικό ενδιαφερον να δουμε τα στατιστικά σε λίγα χρόνια απο την αγορα αυτοκινητου στην ελλάδα.....γιατι αναλογα με τις συνθηκες οι αποφασεις αλλάζουν...ενταξει..ποτε δε θα εδινα λεφτα για ενα mini couper γιατι ειναι πολλά για ένα κουβαδακι..όπως επισης και τα smartakia αδικαιολόγητα ψηλά...απο κει και περα...κοιτας το value for money και κοιτας όλες τις παραμέτρους. νομίζετε οτι αν ο κόσμος γίνει πιο..προσεκτικός οταν αγοράζει δεν θα ρίξουν όλοι τις τιμές;
Η διαφορά στην τιμή δεν έχει να κάνει πάντα με την πολιτική της εταιρείας , αλλά με την χώρα που παράγετε ένα μοντέλο. Φανταστείτε μια Μ3 να παραγόταν από τους Κινέζους θα ήτανε 60% φτηνότερη και ας είχε τα ίδια υλικά.θα ήτανε φτηνότερη από ένα PASSAT αλλά σίγουρα καλύτερη. Οπότε το θέμα τις τελικής τιμής είναι πάρα πολύ σύνθετο Για μένα παραμένει καλύτερο αυτοκίνητο αυτό που έχει καλύτερη τιμολογιακή τιμή με σχέση ψαλίδας 10% και άνω.
ta pososta pou pernoun oi antiprosopi einai poli mikra se sxesi me ta kerdi pou exoun oi isagogis aytokiniton, simfono me ton kirio pou egrapse gia to tetios alla ayto simbeni kai se alles eteries. ego piga na agoraso ena ibiza to 2009 kai mou to ipan 14490 kai simera blepo pos exei 11790, 2700 euro kato sxedon 20% kato!!! an to eperna tote tha imoun koroido. telika einai sigoyro pos exoun perithoria megala oli oi isagogis.
Θα αγόραζα το αυτοκίνητο που μου αρέσει και μάλιστα θα το αγόραζα πιό εύκολα αν ήταν φθηνότερο. Δεν αγοράζω με κριτήριο το πιό ακριβό, αλλά με κριτήρια τις επιδόσεις και διάφορα άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά. Έτσι π.χ. αν θα ήθελα ένα BMW M3, επειδή έχει αυτά τα χαρακτηριστικά, είναι βέβαιο ότι δεν μπορώ να το αγοράσω καινούριο επειδή είναι πολύ ακριβό και θα έψαχνα να βρω ένα παλιότερο, μεταχειρισμένο, για να το πάρω σε χαμηλή τιμή. Αν τώρα το καινούριο πουλιόταν στην τιμή του μεταχειρισμένου, είναι σαφές ότι θα αγόραζα το καινούριο, χωρίς να με επηρεάσει αρνητικά η χαμηλή του τιμή.
ΕΠΙΤΗΔΕΣ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ,ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΝΤΩΣ ΑΡΚΕΤΕΣ ΜΑΡΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΘΙΞΟΥΝ ΤΟ IMAGE ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΟΥΣ.Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟ ΦΤΗΝΟ ΔΕΝ ΤΟ ΦΟΒΑΤΑΙ ΟΠΩΣ ΛΕΤΕ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΟ ΠΡOΤΙΜΑ ΕΑΝ ΤΟΥ ΛΕΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ.ΤΑ 20000+ ΕURO ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ PRESTIGE ΣΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΗ ΜΑΣΚΑ.
Θα αγόραζα ένα πολύ φτηνό αυτοκίνητο χωρίς να με φοβίζει η χαμηλή του τιμή αν αυτό θα προερχόταν από γνωστό και αξιόπιστο κατασκευαστή. Υπάχουν κάτι κινέζικα αυτοκίνητα στα οποία όμως δεν έχω εμπιστοσύνη, ακόμα τουλάχιστον γιατί σε 10 χρόνια οι κινέζοι θα πάρουν την θέση των Κορεατών και οι Κορεάτες αυτήν των Ιαπώνων. Αν προς στιγμήν δεχτουμε ότι το ακριβότερο είναι και καλύτερο το θέμα είναι αν πράγματι είναι τόσο καλύτερο ωστε να αξίζει τα παραπάνω χρήματαπου θα δώσει κάποιος για να το αποκτήσει. Και εδώ τα πράγματα είναι εντελώς υποκειμενικά.Για παράδειγμα προσωπικά θεωρώ ότι το GOLF δεν είναι τόσο ποιοτικά ανώτερο από το LEON ώστε να δικαιολογεί την τσιμπημένη τιμή του. Αλλος όμως μπορεί να έχει αντίθετη άποψη σε σχέση με αυτό το θέμα
Όλοι κοστολογούν τα αυτοκίνητά τους πολύ ακριβά. Κάποιος που αγόρασε το terrios πρίν 2 χρόνια με 23000 μήπως αισθάνεται κορόιδο τώρα που πωλείται 18050;