ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το πιστεύετε πως υπάρχουν μάρκες που τιμολογούν τα αυτοκίνητά τους επίτηδες ακριβότερα από τον ανταγωνισμό; Υπάρχουν περιθώρια όμως για τέτοια στη μικρή ή μικρομεσαία κατηγορία;

Το πιστεύετε πως υπάρχουν μάρκες που τιμολογούν τα αυτοκίνητά τους επίτηδες ακριβότερα από τον ανταγωνισμό; Υπάρχουν περιθώρια όμως για τέτοια στη μικρή ή μικρομεσαία κατηγορία;

(14/6/2011)

Στις premium κατηγορίες υπάρχουν αγοραστές που δεν ενδιαφέρονται για το καλύτερο αυτοκίνητο. Απλά θέλουν να αγοράσουν το ακριβότερο. Και έτσι κάποιες μάρκες τους το δίνουν. Υπάρχει όμως τέτοιο κοινό στη μικρή ή μικρομεσαία κατηγορία; Μπορεί μια μάρκα να τιμολογεί επίτηδες ακριβότερα στην καρδιά της αγοράς;

Η τιμή ενός αυτοκινήτου είναι ένα χαρακτηριστικό όπως η ισχύς του, το μήκος του ή η κατανάλωσή του. Μπορεί να ακούγεται περίεργο, αφού τα τεχνικά στοιχεία είναι εγγενή χαρακτηριστικά, δηλαδή είναι «χτισμένα» στο αυτοκίνητο και δε μπορείς να τα αλλάξεις, ενώ η τιμή είναι απλά ένα νούμερο που έγραψε κάποιος σε ένα ταμπελάκι.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αυτό το νούμερο όμως είναι μαγικό. Γιατί μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά του κόσμου. Μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο ιδιαίτερα προσιτό ή αντίθετα να το κάνει άπιαστο όνειρο. Και στα δύο αυτά άκρα θα υπάρχει κόσμος που θα θέλει να το αγοράσει.
Ναι, ακόμη και όταν είναι ακριβότερο, η λογική του κόσμου ότι ακριβό ίσον καλό, το φέρνει σε μια περιζήτητη θέση. Το μυστικό είναι να μην είναι τόσο ακριβό ώστε να μην πλησιάζεται, αλλά όσο μπορεί να «τεντωθεί» κάποιος αδειάζοντας τελείως τις τσέπες του για να το αποκτήσει.
Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στα μη premium μοντέλα, αφού στα premium οι αγοραστές έχουν και άλλα κριτήρια και άλλα χρήματα. Γιατί η ίδια τιμολογιακή πολιτική εφαρμόζεται και σε απλά, καθημερινά αυτοκίνητα.
Το κόστος έρευνας και εξέλιξης, το κόστος των υλικών και της εργασίας, το κόστος μεταφοράς και τα εύλογα κέρδη του κατασκευαστή, αντιπροσώπου και εμπόρου δημιουργούν ένα σκαλοπάτι μέχρι την τελική τιμή ενός αυτοκινήτου. Αυτό το σκαλοπάτι το γεμίζει το μάρκετινγκ, η επιστήμη του πως θέλει να φαίνεται το αυτοκίνητο στα μάτια του αγοραστή.
Και αυτό χωράει σε όλες τις κατηγορίες, ακόμη και στα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα που θα περίμενε κανείς τα πράγματα να είναι πιο σφιχτά και πιο τίμια. Γιατί; Γιατί η αγορά είναι πολύπλοκη περίπτωση. Το καλύτερο αυτοκίνητο με μια πολύ χαμηλή τιμή είναι βέβαιο πως δε θα πουλήσει. Έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν, έχει δοκιμαστεί από μάρκες που πρωτοέρχνται σε μία αγορά, έχει αποτύχει. Ο κόσμος το φτηνό το φοβάται.
Το ακριβό από την άλλη το θαυμάζει. Μπορεί να μην το αγοράσει γιατί δεν έχει, αλλά το κάνει «θεό» του. Κάπου στη μέση ζουν οι περισσότεροι κατασκευαστές, ενώ υπάρχουν και οι εξαιρέσεις μοντέλων που είναι πραγματικά αδύνατο να τιμολογηθούν φτηνότερα και εξέχουν.

Εσείς τι κάνετε; Πως αντιμετωπίζετε την τιμή σαν χαρακτηριστικό ενός αυτοκινήτου; Θα αγοράζατε ποτέ ένα πολύ φτηνό αυτοκίνητο ή θα σας φόβιζε η χαμηλή του τιμή; Από την άλλη μεταφράζετε αμέσως το ακριβότερο σε καλύτερο ή βλέπετε πως κάποιοι «παίζουν» με αυτές τις ισορροπίες και επωφελούνται; Τι λέτε;
ford
LEAO TEST