Μπορεί το 5θυρο Chevrolet Cruze να πατήσει στην επιτυχία της σεντάν έκδοσης και να χτυπήσει κατευθείαν τα mainstream μικρομεσαία; Mε τέτοια τιμή, γιατί όχι;

Μπορεί το 5θυρο Chevrolet Cruze να πατήσει στην επιτυχία της σεντάν έκδοσης και να χτυπήσει κατευθείαν τα mainstream μικρομεσαία; Mε τέτοια τιμή, γιατί όχι;

(29/7/2011)

Η αγορά καινούργιου αυτοκινήτου έχει «κρεμαστεί» κατά καιρούς από διάφορα στοιχεία. Την κατανάλωση μέχρι πρόσφατα, την ιπποδύναμη για πολλά χρόνια, και τώρα, περισσότερο από ποτέ, από την τιμή. Το Chevrolet Cruze μπορεί στην χάτσμπακ έκδοσή του να έχει πολύ περισσότερο ανταγωνισμό από ότι το σεντάν, έχει όμως και τιμή που σκοτώνει. Το ερώτημα είναι, τι «σκοτώνει» με αυτή την τιμή;

Με τιμή κάτω από δεκαπέντε χιλιάρικα αγοράζεις λίγα μικρομεσαία. Και κανένα από αυτά δεν έχει 122 ίππους. Συνήθως είναι οι μικρότερες εκδόσεις με 95 ως 105 άλογα και κινητήρες μέχρι 1,4 λίτρα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το Chevrolet Cruze καρφώνεται σε αυτό το κομμάτι της κατηγορίας, με μια τέτοια τιμή, προσφέροντας όμως υπερπλήρη εξοπλισμό (με ESP στάνταρ), 1.600 κυβικά και 122 ίππους. Για σύγκριση, στα ίδια λεφτά το Hyundai i30 έχει 95 άλογα, ενώ το Citroen C4 με 120 ίππους ξεκινάει τουλάχιστον 2.200 ευρώ παραπάνω.

Και αφού χτυπάει τους κορεάτες και τους γάλλους, για γερμανούς δε γίνεται λόγος φυσικά, αφού είναι σχεδόν πάντα ακριβότεροι. Πως τα καταφέρνουν οι αμερικανοί και έχουν τέτοια τιμή;

Το Cruze είναι αυτή τη στιγμή η αιχμή του δόρατος της Chevrolet σε όλες τις αγορές και κυρίως στην εγχώρια, δηλαδή στης ΗΠΑ. Είναι το μοντέλο που περιμένουν να κάνει τη μερίδα του λέοντος σε πωλήσεις και άρα να έχει τεράστια παραγωγή. Εκεί που οι γερμανοί μοιράζονται πλατφόρμες, κινητήρες και άλλα μέρη για να πετύχουν οικονομία κλίμακας, το Cruze πουλάει μόνο του τον ίδιο αριθμό αυτοκινήτων χωρίς να αλλάζει από χώρα σε χώρα ούτε βίδα. Ακόμη περισσότερη οικονομία, που εύκολα περνάει στην τελική τιμή και το κάνει απολύτως ανταγωνιστικό.

Και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν κάνει οικονομία σε τίποτε άλλο. Πατάει σε μία καινούργια πλατφόρμα με ανεξάρτητες αναρτήσεις, έχει τους καλύτερους κινητήρες του ομίλου GM και απολαμβάνει τη σχεδίαση και την αισθητική μιας ομάδας που του πέρασε ότι καλύτερο είχε από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Επειδή συχνά η χαμηλή τιμή (ακόμη δυστυχώς) συγχέεται με την χαμηλή ποιότητα στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετοί που όπως και άλλα mainstream αλλά όχι γερμανικά μικρομεσαία θα νομίσουν πως το Cruze είναι ένα «budget» αυτοκίνητο, ένα «οικονομικό» προϊόν. Πρόκειται όμως για το βασικό μοντέλο της Chevrolet παγκοσμίως και τέτοια ρίσκα δεν παίρνονται.

Τι λέτε λοιπόν; Αν το σεντάν Cruze είναι σήμερα το best seller μικρομεσαίο με 4 πόρτες, πόσο καλύτερα μπορεί να πάει η 5θυρη χάτσμπακ έκδοση; Ποια μοντέλα μπορεί να ανταγωνιστεί; Είναι η τιμή σε σχέση με τον εξοπλισμός και τη δύναμη που δίνει το κλειδί για την επιτυχία του; Εσείς πως το βλέπετε;
FORD
moto