Δημοσιεύματα στον Τύπο αναφέρουν πως η κυβέρνηση εξετάζει την επέκταση του μέτρου της απόσυρσης στα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, η κυβέρνηση πέραν της πλήρους απελευθέρωσης του κλάδου των Ταξί και την άρση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εξετάζει σοβαρά και την επέκταση του μέτρου της απόσυρσης και στα επαγγελματικά οχήματα με μεικτό βάρος άνω των 3,5t.Σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής από διάφορες κυβερνητικές πηγές, η πολιτεία εξετάζει την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα, ένα μέτρο που διατηρείται από το 1991. Ωστόσο το εν λόγω μέτρο κρίνεται ως ανούσιο πλέον στην προσπάθεια για μείωση των εκπομπών ρύπων καθώς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα τεχνολογίας Euro 4 εκπέμπουν λιγότερα μικροσωματίδια από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ενώ ήδη στην αγορά διατίθενται μοντέλα με κινητήρες Euro 5, με το ευρωπαϊκό πρωτόκολλο Euro 6 να βρίσκεται προ των πυλών για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (2014).Βάσει όλων των παραπάνω, η κυβέρνηση εξετάζει σοβαρά και επιμέρους πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης ενώ παράλληλα θα δώσουν νέα «πνοή» στην αγορά, η οποία ως γνωστόν κινείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.Μεταξύ των μέτρων αυτών συγκαταλέγεται και η και η απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων με ηλικία άνω των 15 ετών στην ευρύτερη περιοχή των Αθηνών. Προκειμένου όμως αυτό να καταστεί δυνατόν, επιβάλλεται να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ελέγχου της κυκλοφορίας τους ενώ παράλληλα θα πρέπει να δοθούν και κίνητρα στους ιδιοκτήτες τους να τα αντικαταστήσουν με καινούργια.Δεδομένου μάλιστα πως το μέτρο της απόσυρσης βρίσκεται σε ισχύ, το μόνο που απομένει από πλευράς της Πολιτείας είναι η ένταξη των και των οχημάτων άνω των 3,5t. στο μέτρο.Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του φορέα Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ), από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Αύγουστο, έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης όλης της χώρας 44.346 ΙΧ οχήματα καθώς και 1.902 ελαφρά φορτηγά. Ωστόσο δεν θεωρείται σίγουρο πως αν το μέτρο της απόσυρσης επεκτείνονταν και στα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία, αυτό θα είχε θετικό αντίκτυπο και στην αγορά των καινούργιων επαγγελματικών οχημάτων άνω των 3,5t.Προκειμένου να διασφαλιστεί αυτό, η Πολιτεία επιβάλλεται να προσφέρει οφέλη στους ιδιοκτήτες των –υπό απόσυρση- οχημάτων και σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, τα κυβερνητικά στελέχη προσανατολίζονται στην έκπτωση των φόρων κατά την αντικατάσταση του οχήματος με ένα καινούργιο ή την απαλλαγή από την καταβολή τελών κυκλοφορίας για διάστημα από 3 έως 5 έτη.