6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Kαλαίσθητο και νεανικό, το up! θα επαναφέρει δυναμικά τη VW στη μίνι κατηγορία.
Up! Lifting – Oδηγούμε το VW up!
(20/10/2011)
Τα λογοπαίγνια με το νέο VW up! είναι πολλά, όπως πολλές είναι και οι προσδοκίες της VW από αυτό. Και δικαιολογημένα αφού η εταιρεία το αντιμετώπισε ως ένα project πρώτης γραμμής.
Παρά τη σκληρά υλικά που διαθέτει, το εσωτερικό του up! αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Κατά τα λοιπά οι σχεδιαστές έχουν προσέξει πολύ τη χρηστικότητα και του χώρους. Τα νέα, ελαφρύτερα του ανταγωνισμού καθίσματα, είναι άνετη και συμβάλλουν στη βολική θέση οδήγησης. Παράλληλα, η περιφερειακή ορατότητα είναι καλή, όπως και η εργονομία, με εξαίρεση την ύπαρξη μονού διακόπτη για τα παράθυρα σε κάθε πλευρά. Οι σχεδιαστές έχουν δώσει και ιδιαίτερη έμφαση στους αποθηκευτικούς χώρους, με αποκορύφωμα το χώρο αποσκευών που φτάνει τα 251 λίτρα, ενώ, με την τμηματική αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος μπορεί να φτάσει τα 951 λίτρα στο σύνολο.Αντιστοίχως οι χώροι για επιβάτες είναι πολύ καλοί, ιδιαίτερα εμπρός, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ οι πίσω κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους εμπρός, για να έχουν καλύτερο οπτικό πεδίο. Εκεί, ενώ ο χώρος για τα κεφάλια είναι παραπάνω από επαρκής ίσως να αναζητηθεί λίγο περισσότερος χώρος για τα πόδια.
&&&& Κινητήρες: Μικροί και οικονομικοί
Κάτω από το καπό του VW up! βρίσκονται, δύο νέα, 3κύλινδρα κινητήρια σύνολα ενός λίτρου, 12 βαλβίδων, με ιπποδύναμη 60 και 75 ίππων, που καλύπτουν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5, ενώ και τα δύο δεν υπερβαίνουν το όριο των 100 γρ./χλμ. όσον αφορά στις εκπομπές CO2. Έτσι η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 4,2 και 4,3 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα με τη βοήθεια των BlueMotion Technologies. Αυτό για την περίπτωση του up! σημαίνει σύστημα Start&Stop, ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα αλλά και ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης. Στην οδηγική επαφή με το μικρότερο κινητήρα των 60 ίππων είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι το μοτέρ δε θυμίζει σε τίποτα 3κύλινδρο σύνολο, αφού είναι παντού και πάντα ήσυχο χωρίς καθόλου τραχύτητα, ακόμα και στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Παράλληλα δείχνει απόλυτα επαρκές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όσον αφορά στην απόδοσή του, ενώ συνεργάζεται άψογα με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Το οποίο, όμως, θα θέλαμε πιο ακριβές στις γρήγορες αλλαγές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατανάλωση του συνόλου μπορεί πολύ εύκολα να κρατηθεί στα επίπεδα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Λίγο αργότερα το up! θα αρχίσει να διατίθεται και με κινητήρα που καίει φυσικό αέριο. Το μοτέρ του up! Ecofuel BlueMotion Technology (ή eco-up!) βασίζεται, εν πολλοίς, στον βενζινοκινητήρα του μοντέλου, αποδίδει 68 ίππους, καταναλώνει 2,9 κ./100 χλμ. CNG και δεν ρυπαίνει με περισσότερα από 79 γρ./χλμ. CO2 την ατμόσφαιρα. Σε αυτή την έκδοση υπάρχουν δύο δεξαμενές του καυσίμου (χωρητικότητας 34,5 και 37, 5 λίτρων) αλλά και ένα εφεδρικό ντεπόζιτο βενζίνης 10 λίτρων. Σύμφωνα με τη VW, η αυτονομία της έκδοσης με το συνδυασμό καυσίμων ξεπερνάει τα 550 χλμ. Στα άμεσα πλάνα της VW είναι και η προσθήκη μιας ηλεκτροκίνητης έκδοσης του μοντέλου, του up! Blue – e – Motion. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του μοντέλου εφοδιάζονται με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο ή αυτόματο κιβώτιο με 5 σχέσεις εξίσου. Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο οι κινητήρες όσο και τα κιβώτια είναι εντελώς καινούρια.
&&&& Τεχνολογία: Πρωτοποριακές λύσεις ασφαλείας
Στην Γερμανία το up! διατίθεται με στάνταρ ESP, ένα στοιχείο που δεν ξέρουμε αν θα ισχύσει για την ελληνική αγορά. Ωστόσο το σίγουρο είναι ότι εδώ θα έχουμε πρόσβαση στο καινοτόμο City Emergency Braking σύστημα που λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα και μπορεί μέχρι και να φρενάρει τελείως το όχημα, αν ο οδηγός δεν πατήσει έγκαιρα φρένο και κριθεί ότι επίκειται σύγκρουση. Η σύντομη δοκιμή σε ελεγχόμενες συνθήκες που κάναμε στη Ρώμη απέδειξε του λόγου το αληθές και την ακρίβεια του συστήματος.
&&&& Οδική συμπεριφορά: Κανονικό…VW
&&&& Το up! καταφέρνει και κρύβει τελείως το γεγονός ότι πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο. Έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, είναι αρκετά σφιχτό, χωρίς να γίνεται κουραστικό (τα αυτοκίνητα δοκιμής μάλλον είχαν την πιο σφιχτή και χαμηλή – κατά 15 χλστ. – ανάρτηση), ενώ πουθενά δε δείχνει άτσαλο ή απρόσεκτο όσον αφορά τη συνδεσμολογία ή τη στιβαρότητα του πλαισίου. Το τιμόνι έχει περισσότερη αίσθηση από ό, τι περιμένει κανείς από ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα της κατηγορίας. Κατά τα λοιπά, στις στροφές οι κλίσεις είναι ελεγχόμενες, στις ευθείες είναι σταθερό και δείχνει σίγουρο, ενώ δεν ενοχλείται από αεροδυναμικούς θορύβους ακόμα και στα πολλά χιλιόμετρα, που μπορεί να πάει. Η ευελιξία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, και πάει πακέτο με την ευκολία οδήγησης.
&&&& Πότε έρχεται;
Στην Ελλάδα το Μάρτιο, με τιμή άγνωστη (στη Γερμανία κοστίζει κάτω από 10.000 ευρώ). Του χρόνου το καλοκαίρι θα δούμε και την 5θυρη έκδοσή του.