Το Ford Fiesta είναι από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της ελληνικής αγοράς και με την έκδοση LPG θα γίνει ακόμα περισσότερο.
Στο εσωτερικό, η μόνη ένδειξη για την έκδοση διπλού καυσίμου είναι ο διακόπτης ενεργοποίησης και οι λυχνίες στάθμης.
Eκείνο που αντιλαμβάνεται έμπρακτα ο οδηγός, είναι η μεγαλύτερη αυτονομία, με το μισό κόστος, όσον αφορά στο υγραέριο.
Ο κινητήρας του 1,4 λίτρου, χάνει λίγο σε απόδοση, με τη χρήση του LPG, αλλά οι αλλαγές στο γκάζι και τον τρόπο λειτουργίας είναι αμελητέες.
Ford Fiesta 1,4 LPG: Διπλό πλεονέκτημα
Διαβάστηκε από14090αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/1/2012
Ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς, το Ford Fiesta 1,4, εφοδιάζεται με εργοστασιακό σύστημα LPG και βλέπει την αυτονομία του να εκτοξεύεται.
Το Ford Fiesta είναι από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Πρόκειται για το μοντέλο που κατέστησε αγαπητό το kinetic design της εταιρείας του, εκφράζοντάς το με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στον εσωτερικό του σχεδιασμό. Μέχρι στιγμής, η καριέρα του στην ελληνική αγορά βασιζόταν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό μόνο στις εκδόσεις βενζίνης. Προσφάτως, με την απελευθέρωση του diesel στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, το ενδιαφέρον στράφηκε και στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, 1,4 και 1,6 λίτρου. Σήμερα, το παζλ των εκδόσεων του μοντέλου, ολοκληρώνεται με την έκδοση διπλού καυσίμου που καίει βενζίνη και LPG (υγραέριο κίνησης) για την οποία ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί τιμές.
Σε γνωστή βάση
Η ξεχωριστή αυτή έκδοση του Fiesta έρχεται στα χέρια μας σε μία περίοδο που το εναλλακτικό καύσιμο του υγραερίου έχει αρχίσει να απασχολεί την ελληνική αγορά ιδιαιτέρως, ειδικά καθώς το θεσμικό πλαίσιο έχει επιτρέψει τη διάδοση της χρήσης του, αλλά και την αύξηση των πρατηρίων που το διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια. Επί του προκειμένου, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια καθαρά εργοστασιακή έκδοση του Fiesta στην οποία έχουν γίνει οι απαραίτητες επεμβάσεις προκειμένου να καταστεί δυνατή η χρήση με δύο καύσιμα. Τη βάση αποτελεί ο γνωστός 16βάλβιδος κινητήρας βενζίνης του 1,4 λίτρου, με 96 ίππους και 128 Nm ροπής. Αυτά τα νούμερα ισχύουν κατά την καύση της βενζίνης, ενώ κατά την καύση του υγραερίου η απόδοση του κινητήρα «πέφτει» λίγο στους 92 ίππους και τα 122 Nm ροπής. Διαφορές υπάρχουν και στις εκπομπές ρύπων CO2, αφού με τη χρήση υγραερίου, τα γρ./χλμ. φτάνουν τα 114, ενώ με τη βενζίνης αυξάνονται στα 138.
Πλεονέκτημα στην πράξη
Αν εξαιρέσουμε τη δεξαμενή υγραερίου στο κάτω μέρος του χώρο αποσκευών, αλλά και το διακόπτη εναλλαγής καυσίμου, με τα ενδεικτικά λαμπάκια στη βάση της κονσόλας, οι διαφορές με ένα απλό Fiesta είναι αδιόρατες. Αυτό αποτελεί πλεονέκτημα, ειδικά από τη στιγμή που αφορά και στη λειτουργία του συνόλου στην πράξη. Ο οδηγός δεν καταλαβαίνει καθόλου την εναλλαγή στα καύσιμα, ακόμα και αν κάνει επί τούτου αλλαγή κατά τη διάρκεια της οδήγησης. ¶λλωστε, η αμελητέα διαφορά στην απόδοση είναι και αμελητέα στην απόκριση στο γκάζι. Εξίσου θετικά είναι τα πράγματα και όσον αφορά στη χροιά του κινητήρα, με τα διάφορα καύσιμα. Αυτό αποτελεί απόδειξη της προσεγμένης δουλειάς που έχει γίνει σε όλα τα επίπεδα της εφαρμογής, από τη διοχέτευση του υγραερίου κατευθείαν μέσα στο θάλαμο καύσης -από ειδικό ρακόρ στη βάση τη εισαγωγής και όχι στο σωλήνα- μέχρι τα διάκενα των μπουζί, που φροντίζουν για την καλύτερη δυνατή ανάφλεξη, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του καυσίμου.
Αναλόγως όμοια με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου είναι και τα κορυφαία οδικά του χαρακτηριστικά που δεν έχουν αλλοιωθεί στο ελάχιστο.
Έτσι, εκείνο που αντιλαμβάνεται έμπρακτα ο οδηγός, είναι η μεγαλύτερη αυτονομία, με το μισό κόστος, όσον αφορά στο υγραέριο. Και αυτό με σύμμαχο την πλήρη εργοστασιακή εγγύηση.