ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Φέτος η αγορά αναμένεται να αλλάξει εικόνα αφού το ντίζελ θα φέρει στο προσκήνιο νέα best seller.

Φέτος η αγορά αναμένεται να αλλάξει εικόνα αφού το ντίζελ θα φέρει στο προσκήνιο νέα best seller.

Θα αγοράζατε premium… ντίζελ;

(23/2/2012)

Τι λένε οι πωλήσεις για τις premium μάρκες στην Ελλάδα; H Audi μπροστά από Mercedes και BMW που διαφέρουν για μια χούφτα αυτοκίνητα. Πιο πίσω η Volvo. Για την ακρίβεια η Audi είναι 25% πάνω από τους άλλους δύο γερμανούς και η Volvo 25% κάτω. Αυτή όμως είναι η μισή αλήθεια.

Η άλλη μισή λέει πως η Audi στηρίζεται κυρίως σε πωλήσεις μικρότερων μοντέλων, όπως το Α1 και Α3 για να κάνει τη διαφορά στο συνολικό νούμερο. Και η BMW ανεβαίνει σημαντικά από την Σειρά 1 αλλά και την X1. Που σημαίνει πως εκεί που μετράει για την premium κατηγορία, στα μεσαία και μεγάλα, η Mercedes έχει απόλυτη κυριαρχία.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Τι γίνεται όμως τώρα με το ντίζελ; Φέτος η αγορά αναμένεται να αλλάξει εικόνα αφού το ντίζελ θα φέρει στο προσκήνιο νέα best seller. Μπορεί αυτό να αλλάξει και τις ισορροπίες στα premium αυτοκίνητα;

Το ερώτημα είναι, θα αγοράζατε εσείς ένα premium αυτοκίνητο με ντίζελ κινητήρα; Υπάρχουν δύο πτυχές εδώ. Από τη μία η εντύπωση που έχει η ελληνική αγορά για τους κινητήρες ντίζελ και από την άλλη ο κυβισμός στον οποίο προσφέρονται.

Το πρώτο σκέλος έχει να κάνει με τη λογική ότι το ντίζελ είναι μια «λύση» για οικονομική χρήση του αυτοκινήτου και ως εκ τούτου κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει με το προφίλ ενός premium αυτοκινήτου. Αυτή είναι ακόμη μία στρέβλωση που υπάρχει στην Ελλάδα, αφού τα premium μοντέλα στο εξωτερικό πουλάνε κυρίως σε ντίζελ εκδόσεις. Ακόμη και οι πιο σπορ εκδόσεις τους.

Το ντίζελ είναι πολύ παραπάνω από την «οικονομική λύση» που νομίζουν αρκετοί. Έχει τεράστια ροπή, που κάνει την οδήγηση εύκολη και ξεκούραστη, ενώ με την προσθήκη ενός ή δύο κυλίνδρων ακόμη γίνεται και ονειρικά βελούδινος για να ταιριάζει στα μεγάλα ακριβά αυτοκίνητα. Το Volvo S60 για παράδειγμα απέναντι στις μεγάλες εκδόσεις βενζίνης, όπως η Τ5 έχει την D5 που είναι εξίσου γρήγορη, εκπληκτικά βελούδινη και σημαντικά οικονομικότερη στη χρήση. Υπάρχει κανείς που θεωρεί ντροπή να πετυχαίνεις οικονομία οπουδήποτε, ακόμη και στην premium κατηγορία;

Το δεύτερο σκέλος βέβαια έχει να κάνει με πιο πρακτικά θέματα όπως το ότι οι πετρελαιοκινητήρες των premium εταιρειών ξεκινούν από τα 2.0 λίτρα, κυβισμό που τόσο έχει τιμωρηθεί φορολογικά στην Ελλάδα.

Και πάλι όμως, περισσότερα δίλιτρα βενζινοκίνητα θα δει κανείς στο δρόμο σε αυτή την κατηγορία οχημάτων παρά πετρέλαιο. Τουλάχιστον στις ταξινομήσεις των δύο μηνών με ελεύτερη πετρελαιοκίνηση.

Η BMW έχει μια σειρά εκρηκτικών ντίζελ κινητήρων στα 2 λίτρα, η Audi το ίδιο, η Mercedes ξεφεύγει λίγο σε κυβισμό χωρίς όμως φορολογική «ποινή», ενώ η Volvo προσφέρει ένα μοναδικό 5κύλινδρο 2λιτρο μοτέρ που αξίζει και μόνο για τον επιπλέον κύλινδρό του.

Και απέναντι στα φορολογικά χαράτσια, αυτά τα μοτέρ έχουν να δείξουν τέλη κυκλοφορίας γύρω στα 100 ευρώ χάρη στους πολύ χαμηλούς τους ρύπους.

Τι λέτε λοιπόν; Βλέπετε ακόμη κάποιο λόγο γιατί ένα premium αυτοκίνητο δε μπορεί να είναι ντίζελ; Θεωρείται τα δύο αυτά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου ασύμβατα; Μήπως δεν είναι και απλά επιμένουμε σε ένα ακόμη λανθασμένο κλισέ; Οι άλλοι ευρωπαίοι γιατί τα προτιμούν και τα premium μοντέλα ντίζελ;

Ποια μάρκα βλέπετε πιο δυνατή σε αυτή την κατηγορία; Ποιους κινητήρες βάζετε σαν κριτήριο; Έχετε δει τι ντίζελ μοτέρ προσφέρει ο κάθε κατασκευαστής σε αυτά τα μοντέλα; Σας αλλάζει αυτό την εντύπωση που έχετε για κάθε μάρκα;

Και τελικά είναι βιώσιμο ένα ντίζελ μοτέρ στα 2.0 λίτρα με τόσο χαμηλά τέλη κυκλοφορίας; Θα το κοιτούσατε έναντι ενός κινητήρα βενζίνης;
ford
FORD VS RENAULT