ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Έχουν ακόμη ενδιαφέρον τα ρετρό μοντέλα; Ή γέρασαν όπως αυτά που αναβίωσαν;

Έχουν ακόμη ενδιαφέρον τα ρετρό μοντέλα; Ή γέρασαν όπως αυτά που αναβίωσαν;

(25/4/2012)

Ποιος δεν ερωτεύτηκε το Fiat 500, ή το Mini όταν εμφανίστηκαν; Ποιός δε στάθηκε να χαζέψει ένα αυτοκίνητο που αναβίωνε ένα θρύλο, και ποιος αρνήθηκε πως θα ήθελε πολύ να αγοράσει ένα για το σαλόνι του;

Όταν όμως περάσουν τα πρώτα χρόνια, μήπως τα ρετρό μοντέλα γίνονται κοινότυπα; Μήπως γερνάνε ακόμη πιο απότομα από τα άλλα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Οι αναβιώσεις μοντέλων που άφησαν εποχή ήταν πολύ της μόδας τέσσερα-πέντε χρόνια πριν. Νωρίτερα η VW έκανε την κίνησή της με το Beetle, ένα αυτοκίνητο που αποτέλεσε τη μοντέρνα σχεδιαστική μετάφραση του κλασσικού σκαραβαίου, αλλά δεν ασχολήθηκε καθόλου με όλα όσα έκαναν το σκαθάρι επιτυχία.

Η BMW εντωμεταξύ, έχοντας αποκτήσει τα δικαιώματα για τη μάρκα Mini μετά την εξαγορά και κατόπιν πώλησης της Rover, παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που αναβίωσε ένα θρύλο, σε όλο του το μεγαλείο. Η σχεδίαση ήταν μοντέρνα αλλά διατηρούσε πιστά τα συστατικά της επιτυχίας του αρχέτυπου. Τροχοί στις άκρες του αμαξώματος, κάθετο παρμπρίζ και θέση οδήγησης κοντά σε αυτό, άριστη οδική συμπεριφορά, συμπαγείς (για τα σημερινά δεδομένα) διαστάσεις.

Η Fiat είχε το δικό της μύθο να αναβιώσει. Το 500 δεν ενδιαφέρθηκε να ξανακαταστρέψει την ιταλική βιομηχανία μοτοσικλετών με τη χαμηλή τιμή που είχε το αρχέτυπο τη δεκαετία του 50. Βρήκε την τρύπα στην αγορά και το λάνσαρε σαν το πρώτο premium μίνι της αγοράς. Και πέτυχε.

Όμως και τα τρία αυτά μοντέλα βρίσκονται ήδη στη δεύτερη γενιά τους. Και στις τρεις περιπτώσεις χρειάζεται να είσαι ιδιαίτερα παρατηρητικός για να προσέξεις τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στις δύο γενιές. Το 500 θα αλλάξει μόνο στα μηχανικά του.

Και είναι λογικό, αφού τα αυτοκίνητα αυτά είναι προσκολλημένα σε μία σχεδιαστική γλώσσα που υπαγορεύει ένα και μοναδικό μοντέλο. Ως εκ τούτου η εξέλιξη είναι αδύνατη, με εξαίρεση τις λεπτομέρειες ή την τοποθέτηση. Όπως στο νέο Beetle που απέκτησε χαμηλότερη οροφή, και περισσότερο κουπέ αίσθηση, για μια πιο αθλητική εμφάνιση και άρα πιο σαφή τοποθέτηση στην αγορά.

Όμως η στασιμότητα δεν κουράζει; Όταν τα άλλα μοντέλα αλλάζουν συνέχεια γύρω τους, τα ρετρό αυτοκίνητα αρχίζουν να δείχνουν γερασμένα, σχεδόν όσο και τα μοντέλα που ήρθαν να αναβιώσουν. Στην Αμερική η αναβίωση των ρετρό θα κάνει διάλειμμα, με το Ford Mustang να αντικαθίσταται σύντομα με ένα τελείως νέο αυτοκίνητο.

Φαίνεται πως οι κατασκευαστές ίσως αρχίζουν να βλέπουν ένα φρενάρισμα. Νέες εκδόσεις θα φέρουν νεόυς πελάτες, και όταν αρχίσει η αγορά να νοσταλγεί και πάλι το αρχέτυπο, ένα νέο ρετρό θα επανέλθει.

Έχουμε όμως φτάσει ήδη σε αυτό το σημείο; Υπάρχει μείωση του ενδιαφέροντος για τα ρετρό; Δείχνουν παλιά; Εσάς σας τραβούν ακόμη το βλέμμα στο δρόμο; Σας δημιουργούν ενδιαφέρον, ακόμη και αν στην πράξη δεν τα αγοράζετε για άλλο λόγο;

Πάλιωσε δηλαδή το ρετρό και θέλει ανανέωση, ή διάλειμμα; Και πόσο βοηθάνε οι παραλλαγές; Η Mini έχει ήδη διάφορες εκδοχές του ρετρό αυτοκινήτου που ξεφεύγουν από τη μονοτονία. Και το 500 πλέον αποκτά και μια πιο χρηστική 5θυρη έκδοση. Απαντούν έτσι στο ενδιαφέρον του κοινού για κάτι φρέσκο; Τι λέτε;
Toyota
LEAO & LINGLONG