Πόση διαφορά στο κόστος χρήσης έχει ένα αυτοκίνητο 4ετίας, σε σχέση με ένα νέο;
(27/4/2012)
Μπορεί το αυτοκίνητο που αγόρασες το 2008 να είναι ακόμη ολοκαίνουργιο. Να είναι ότι ακριβώς χρειάζεσαι και ότι ακριβώς θέλεις. Όμως τα πράγματα άλλαξαν και το αυτοκίνητο έμεινε ίδιο. Ξέρεις πόση διαφορά στο κόστος χρήσης μπορεί να έχει σε σχέση με ένα μοντέλο αγορασμένο σήμερα; Μέχρι και 2.000 ευρώ!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Και έτσι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, με 120 ή 160 ή και παραπάνω άλογα, όπως το VW Golf στην έκδοση 1,4ΤSI ήταν το 2008 από τα best seller στην κατηγορία αυτή. Προχωράμε τέσσερα χρόνια μπροστά και τα πράγματα έχουν αλλάξει.Πρώτα η βενζίνη έχει φτάσει τα 2 ευρώ το λίτρο. Λίγο η άνοδος στην τιμή του πετρελαίου, λίγο οι φόροι, και η τιμή του καυσίμου είναι πλέον εξωφρενική. Μετά είναι τα τέλη κυκλοφορίας. Το Golf ξεκίνησε με κάτι πάνω από 200 ευρώ και τώρα είναι 240 ευρώ.
Το βασικότερο όμως όλων είναι πως το 2008, εκτός του ότι το οικονομικό περιβάλλον ήταν τελείως διαφορετικό, υπήρχε και μία ακόμη διαφορά. Δεν υπήρχε πετρελαιοκίνηση στις δύο μεγάλες πόλεις. Έτσι ρεαλιστικά η επιλογή του ίδιου αυτοκινήτου με κινητήρα ντίζελ ήταν εκτός σκέψης για τους περισσότερους.
Σήμερα δηλαδή, με 15.000 χλμ. το χρόνο, και μία μέση κατανάλωση που στην πράξη ξεπερνά τα 9 λτ./100 χλμ, το Golf του 2008 θέλει τουλάχιστον 2.700 ευρώ το χρόνο σε καύσιμο. Με τα τέλη, πάμε σχεδόν στα 3.000 ευρώ, δηλαδή 250 ευρώ το μήνα, μόνο καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας.
Αν αγόραζες σήμερα το ίδιο αυτοκίνητο, θα το έπαιρνες με τον 1,4TSI; Μήπως ο 1,6TDI θα ήταν καλύτερη επιλογή; Ειδικά τώρα που έχεις τη δυνατότητα να αγοράσεις πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.
Με δεδομένη την χαμηλή κατανάλωση, και ακόμη πιο σημαντικά την ταύτιση μεταξύ των αριθμών της θεωρητικής και της κατανάλωσης στην πράξη, το Golf 1.6TDI καίει μόλις 4,1 λτ./100χλμ. Με την τιμή του ντίζελ χαμηλότερη από της βενζίνης, το ετήσιο κόστος σε καύσιμο για τα ίδια 15.000 χλμ είναι μόλις 1,000 ευρώ. Και τα τέλη κυκλοφορίας 107 ευρώ το χρόνο, σύνολο δηλαδή, στρογγυλεμένο όσο γίνεται προς τα πάνω, δεν ξεπερνά τα 1.150 ευρώ το χρόνο. Δηλαδή κάτι περισσότερο από 95 ευρώ το μήνα.
Μπορεί η διαφορά σε ισχύ και επιδόσεις να είναι σημαντική ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, όμως η διαφορά στο κόστος χρήσης φτάνει και τις 2.000 ευρώ το χρόνο. Αυτό σημαίνει κάθε μήνα μένουν 155 περισσότερα ευρώ στην τσέπη. Είναι λίγα;
Εσείς υπολογίσατε στο δικό σας αυτοκίνητο τι διαφορά κάνει μία έκδοση ντίζελ; Έχετε βρει πόσο σημαντικό είναι το όφελος στο κόστος χρήσης; Σκέφτεστε ακόμη τη διαφορά σε επιδόσεις και ισχύ; Μήπως τα 2.000 ευρώ ετησίως έχουν σήμερα μεγαλύτερη αξία; Αν διαλέγατε σήμερα, θα αγοράζατε πάλι το ίδιο αυτοκίνητο; Τι λέτε;
Εξαρτάται τι μάρκα είναι και πως οδηγείται. Ένα αμάξι 4ετίας μπορεί να έχει σημαντικά χαμηλότερες τιμές ανταλλακτικών και εργασίας. Εξάλλου (όντας εκτός εγγύησης) μπορείς να ψάξεις για πιο φθηνό συνεργείο. Ένα νέο είναι πιθανό να έχει ακριβά αντα/κα που δεν μπορείς να τα αποφύγεις, αφού λογω εγγύησης πρέπει να πας σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Αλλά όπως ξαναείπα εξαρτάται η μάρκα των αυτοκινήτων. Το νέο τώρα σε γλυκαίνει με τις επιδόσεις και το πάτημα στο δρόμο και είναι πολύ εύκολο να καίς περισσότερο από ότι με το παλιό. ¶σε που άμα πληρώνεις τέλη με τους ρύπους μπορεί ακόμα και με ένα 1200άρι τούρμπο να πληρώνεις περισσότερα από ότι ένα 1600άρι ατμοσφαιρικό. Κατά κανόνα όμως τα παλιά καίνει πιο πολύ. Αν θα διάλεγα σήμερα θα επέλεγα ένα μικρό τούρμπο βενζινοκίνητο με χαμηλό βάρος. Κατά βάθος θα προτιμούσα ντίζελ, αλλά απ τη μία τα "εύθραστα" φίλτρα μικροσωματιδίων που η σύντομη κίνηση εντός πολής τα φθείρει και απ την άλλη τα "τσουχτερά" προβλήματα από νοθευμένο πετρέλαιο με αποθαρύνουν. Προτιμώ βενζίνη μόνο και μόνο για να έχω το κεφάλι μου πιο ήσυχο, αλλιώς ντίζελ.
Συμφωνώ απόλυτα με τον ottot...
Σε περίπτωση νοθευμένου diesel δεν χαλάει ο κινητήρας. Αυτά είναι ράδιο αρβύλα... Οι κινητήρες diesel αυτοί καθ αυτοί είναι αλεξίσφαιροι. Το ευαίσθητο σημείο σε όλο το πακέτο είναι η ΤΡΟΜΠΑ πετρελαίου που χαλάει σε περίπτωση που ο βενζινάς δεν είναι σωστός επαγγελματίας. Για περισσότερες πληροφορίες ρωτήστε ταξιτζίδες που χρησιμοποιούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ αυτοκίνητα diesel από ανέκαθεν. (και μάλιστα οι πιο πονηροί τσεκάρετε και ποια συγκεκριμένα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν οι ταξιτζίδες). Αυτοί έχουν ψάξει πριν από μας για μας. Οι άνθρωποι αλλάζουν κινητήρες κάθε 1-2 εκατομμύρια χιλιόμετρα (τα περισσότερα μάλιστα μέσα στην πόλη...).
ανετα θα επελεγα το ιδιο μοντελο αλλα μαλλον θα προτημουσα την εκδοση με τα 90 αλογα και το 6αρι σασμαν,που θα εκανε και περισσοτερη οικονομια. εχω το 1.3mjt diezel grande punto. μου εχει βγει το αυτ/το πολυ καλο και οικονομικο για ενα ατομο που κανει περιπου 50.000χλμ το χρονο.
Προσωπικα εαν ειχα ενα αυτοκινητο του 2008 δεν θα το αλλαζα για να παρω ενα ντιζελ σημερα αλλα ουτε και το αναλογο μοντελο βενζινης γιατι δεν θα ειχα να πληρωσω την διαφορα, λογω οτι το αυτοκινητο μου εχει χασει ηδη το 30%-40% της αξιας του. Απλα ηδη εχω αρχισει να οδηγω πολυ πιο συνετα απο οτι στο παρελθον για οικονομια. Εαν ειχα τωρα τα χρηματα να παρω ενα καινουριο θα επελεγα ντιζελ. Οσο και να ανεβει η τιμη του λιτρου του ντιζελ παλι κερδισμενος τηα ημοθνα σε σχεση με την βενζινη.
Γιατί κανείς δε λέει και το άλλο; Με νοθευμένο καύσιμο, αν έχεις βενζινοκινητήρα το πολύ-πολύ να ρετάρει στο δρόμο. Με ντίζελ, μετά από 2-3 γεμίσματα (ή και λιγότερο...) παίρνεις τον κινητήρα στο χέρι και άντε γεια. Φίλος με ντίζελ έχει φτάσει στο σημείο να βάζει πετρέλαιο μόνο από ένα συγκεκριμένο πρατήριο
Θα συμφωνήσω, πως για να αγοράσεις νέο αυτοκινητο, πρπει να πουλήσεις το παλιό. Πράγμα δύσκολο έστω κι αν πρόκειται για Golf.. Να αγοράσεις νέο λοιπόν, αλλά με τι χρήματα; Ποιος βάζει γραμμάτια σήμερα; Θα έχει δουλειά σε ένα χρόνο; Ο μύθος με τα diesel πρέπει να σταματήσει πια. Αν δεν κάνεις πάνω απο 20.000 χλμ το χρόνο δεν συμφέρει. Αφήστε που αν βγάλει μια ζημια, την έβαψες (με την ποιότητα του καυσίμου, δεν είναι απίθανο) Μένω λοιπόν με το Golf GTsport 2008 και είμαι κύριος.
Τα πράγματα είναι απλά.Μένουμε με το αμάξι που έχουμε μέχρι να λιώσει. Μόνο αν κάποιος κάνει πολλά km, δεν μπορεί να γίνει μετατροπή σε lpg και έχει λεφτά στην άκρη έχει νόημα να σκεγτεί για νέο αμάξι.
Καταρχάς δεν αναφέρεται πουθενά στο άρθρο πώς θα γίνει η αγορά του νέου αυτοκινήτου. Με δανεισμό; Κα με τι επιτόκιο; Μήπως τελικά αυτά που κερδίζεις είναι αυτά που θα πληρώνεις ως επιτόκιο στην τράπεζα; Όσο για τον υπολογισμό του κόστους χρήσης ,μου φαίνεται επιεικώς απλοϊκός, καθώς η κατανάλωση που αναφέρεται είναι η μεικτή του κατασκευαστή στην περίπτωση του καινούριου, ενώ στο παλαιό αυτοκίνητο είναι αρκετά τσιπημένη και ανταποκρίνεται περισσότερο στην πραγματικότητα της πόλης. Επίσης με το θέμα του παλαιού αυτοκινήτου το οποίο αποτελεί ένα κεφάλαιο το οποίο έχει επενδύσει ο κάθε πολίτης και το οποίο σήμερα πολύ δύσκολα θα μπορέσει να πουλήσει, γιατί δεν λέτε τίποτε; Καλή η προσπάθεια από την πλευρά του περιοδικού να πειστεί ο κόσμος να αλλάξει για μια ακόμη φορά τα αυτοκίνητά του (όπως έκανε μαζικά τα προηγούμενα χρόνια) και να δώσει τόνωση στον κλάδο του αυτοκινήτου, όμως πιστέψτε με, δεν είναι αυτό που χρειάζεται η Ελλάδα και οι Έλληνες αυτή τη στιγμή. Τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά ώστε να υποθηκεύουμε το μέλλον μας χρωστώντας ξανά σε τράπεζες, για να αγοράσουμε κάτι που ήδη έχουμε και το οποίο δεν χρειάζεται να αλλάξουμε. Ευχαριστώ
Το γεγονός ότι το diesel σε θέματα κατανάλωσης πλεονεκτεί σε σχέση με την βενζίνη είναι αναμφισβήτητο. Όμως δεν είναι δυνατό να κάνετε συγκρίσεις με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Στο μέν diesel μας αναφέρατε την εργοστασιακή μεικτή κατανάλωση του 1,6ΤDI Bleumotion (4.1 lt/100km). Για το το βενζινοκίνητο μας αναφέρατε μια "μέση κατανάλωση που στην πράξη ξεπερνά τα 9 λτ./100 χλμ"........ Σύμφωνα με την VW για το Golf έχουμε: 1.2 TSI 105 PS 6-Σχέσεων :5.2 lt/100km - 3Θ Generation 18,500¤ 1.2 TSI 105 PS DSG 7 Σχέσεων :5,8 lt/100km - 3Θ Generation 20,350¤ 1.4 TSI 122 PS 6-Σχέσεων :6.2 lt/100km - 3Θ Generation 19,150¤ 1.4 TSI 122 PS DSG 7 Σχέσεων :6.0 lt/100km - 3Θ Generation 21.000¤ 1.6 TDI 105 PS 5 -Σχέσεων :4.1 lt/100km - 3Θ Generation 22.000¤ 1.6 TDI 105 PS DSG 7 Σχέσεων :4.2 lt/100km - 3Θ Generation 24.050¤ Για λοιπόν να ξανακάνουμε τους υπολογισμούς για το 1.2TSI 105PS vs 1.6TDI 105PS: Διαφορά κατανάλωσης 1,1 lt/100km, για 15.000km/χρόνο, σημαίνει 165lt σε ένα χρόνο επιπλέον για το βενζινοκίνητο. Διαφορά βενζίνης-diesel, τιμές από site υπουργείου, την ίδια μέρα, μέση πανελλαδική : Βενζίνη 95: 1,829¤, Diesel 1,580¤, σημαίνει 0,249¤/lt. ¶ρα 165 lt x 0,249 = 41 ευρώ τον χρόνο πλεονέκτημα στα καύσιμα για το diesel για 15.000km. Διαφορά στην αξία των αυτκινήτων: 1.6ΤDI 105PS 22.000¤ - 1.2TSI 105 18.500¤ = 3.500¤ πλεονέκτημα στην τιμή αγοράς για το βενζινοκίνητο. Διαφορά στους ρύπους 1.6TDI 105PS 107gr CO2 δηλαδή 96,3¤ ενώ για 1.2TSI 105PS 121gr CO2 δηλαδή 133,1¤. ¶ρα διαφορά στα τέλη 36,8¤ το χρόνο πλεονέκτημα για το diesel. Αθροίζοντας το κέρδος για το diesel 41¤ από καύσιμα + 37¤ από τα τέλη κυκλοφορίας= 78¤ τον χρόνο. Μπορεί να συγκριθεί με την διαφορά στο κόστος αγοράς του βενζινοκίνητου της τάξης των 3.500¤;
Ναι, πάλι το ίδιο αυτοκίνητο θα διάλεγα σήμερα στην έκδοση με την ελαφρά ψηλότερη ιπποδύναμη: http://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/33293.asp. Είμαι λιτοδίαιτος άνθρωπος, χρειάζομαι τις αποδείξεις βενζίνης (με δωροεπιστροφή τραπεζικής κάρτας) προς αποφυγή χρέωσής μου με επιπλέον φόρο. Για το μέλλον υπολογίζω σε όχημα τύπου Chevrolet EN-V (αν επιβιώσουν η εργασία και τα νεύρα μου εντός πόλης). Η χαμηλή κατανάλωση του νέου πετρελαιοκίνητου Clio στους 105ps ναι, αποτελεί πειρασμό.
δεν Θα αγοραζα με τιποτα το ιδιο αυτοκινητο θα το επερνα σε πετρελαιο ετσι και αλλοιως τι να τις κανουμε τις επιδοσεις αφου για λογους οικονομιας δεν παμε πανω απο 90km την ωρα και παλι τα εξοδα ειναι παρα πολλα.εχεις μεγαλο δικιο τωρα τα πραγματα εχουν αλλαξει κοιταζουμε τι μας συμφερει για την τσεπη μας και μετα ολα τα αλλα!!!!!
Πολύ θεωρητικά όλα τα παραπάνω! Δεν υπολογίσατε όμως την απομείωση αξίας του 1.4 tsi το οποίο τώρα με το ζόρι να πιάσει 12000ε.(γιατί με τη λογική του αρθρογράφου.. ποιος θα το αγοράσει τώρα;;).ΑΡΑ ξεκινάμε νέους υπολογισμούς και με δεδομένο τα 10000ε που θα δώσει κάποιος για να αποκτήσει το 1.6tdi καινούριο(γιατί και το 1.4 tsi 4 ετών καινούριο θεωρείται) στα επόμενα 4 χρόνια θα δίνει και 200ε ,άτοκα. Αρα το κόστος εκτοξεύεται στα 300ε περίπου.Ακόμη και αντί για 4 χρόνια ,να βάλουμε τα διπλά δηλ 8 το κόστος θα είναι γύρω στα 200ε.Βλέπει κανείς οτι η αλλαγή από tsi σε diesel συμφέρει όταν κάνεις πολλά χλμ το χρόνο,περίπου 30000χλμ,οπότε και έχεις λόγω οικονομίας καυσίμου ένα κέρδος στα 1400ε περίπου,και παράλληλα έχεις ένα σχετικά παλιό αυτοκίνητο να μεταπωλήσεις (8-12 ετών) το οποίο αρχίζει και κοστίζει λόγω φυσιολογικών φθορών. Τα παραπάνω διπλοτσεκαρισμένα από έναν νυν κάτοχο diesel εδώ και δύο χρόνια
Η αλήθεια είναι ότι σήμερα ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι μια συμφέρουσα αγορά λόγω αύξησης της τιμής των καυσίμων αλλά και λόγω της συνεχούς εξέλιξης των κινητήρων ντίζελ (επιδόσεις,οικονομία,χαρακτηριστικά λειτουργίας).Παρόλ αυτά η διαφορά στο κόστος χρήσης που παρουσιάζει το άρθρο νομίζω είναι υπερβολική,γιατί στην πράξη και ο ντίζελ δεν θα καίει 4.1λ αλλά τουλάχιστον 5.5λ - 6λ.Επίσης πρέπει να συνυπολογιστεί το αυξημένο κόστος αγοράς του ντίζελ σε σχέση με την αντίστοιχη ατμοσφαιρική έκδοση, που συνήθως υπερβαίνει τα 2.000 ευρώ, όπως και οι διαφορές στο ετήσιο σέρβις.Τέλος, όντως τα ντίζελ έχουν χαμηλότερα τέλη σήμερα, αλλά ποιός μου εγγυάται ότι δεν θα αυξηθούν κάποια στιγμή λόγω της γνωστής κερδοσκοπίας του κράτους, εξαιτίας της αύξησης του ποσοστού τους στην αγορά; Πάντως για κάποιον που κάνει πάνω από 15-20.000χλμ το χρόνο,το ντίζελ είναι μονόδρομος.
TO 1400 ME TA 160 ΑΛΟΓΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ 2ΛΙΤΡΟ DIESEL ΜΗΝ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟ 16ΑΡΙ. ΑΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΑΣ ΕΠΑΙΡΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΑ 80 ΑΛΟΓΑ.
Καλά όλα αυτά, με την προϋπόθεση ότι έχεις λεφτά να αλλάξεις αυτοκίνητο. Γιατί μπορεί τώρα να δίνω περίπου 160 τον μήνα για βενζίνη, άλλα αν πάρω το ντίζελ που θέλω, αυτά τα 160 θα γίνουν 250 τον μήνα για πέντε χρόνια μόνο για την δόση, συν 80-100 για το καύσιμο, πάμε στα 330-350.....δηλαδή σχεδόν τα διπλασία για πέντε χρόνια. Δεν είναι εποχές για τέτοια πράγματα φίλε μου....Τουλάχιστον όχι για όσους προσπαθούν με έναν μέτριο μισθό να ζήσουν οικογένεια.
Μετρώντας την κατανάλωση στο Ford Fiesta 1,4 80HP βενζίνης, στα τελευταία 23000km και οδηγώντας κυρίως σε ανοιχτούς δρόμους και λιγότερο σε πόλη, μέτρησα πραγματική κατανάλωση 6,7 lt/100km. Με τιμή βενζίνης το λιγότερο 1,80 το λίτρο αντιστοιχεί σε 1809 ευρώ για 15000 χιλ. χιλιόμετρα το χρόνο. Προσθέτοντας 240 ευρώ τα τέλη κυκλοφορίας έχουμε ετήσιο κόστος χωρίς τη συντήρηση του αυτοκινήτου, ασφάλιστρα κλπ. 2050 ευρώ. Πρόκειται για το προηγούμενο μοντέλο Fiesta. Το καινούριο μοντέλο με τον πετρελαιοκινητήρα αποδίδει 70HP. Πρακτικά η απόδοση των δύο κινητήρων λόγω της ροπής του diesel είναι ίδια. O diesel μπορεί να αντέξει 1000000 χμ. αλλά και ο βενζινοκινητήρας ξεπερνά τα 300000 χμ. που είναι πολλά, μια και τα χιλιόμετρα που κάνουμε είναι όλο και λιγότερα λόγω κρίσης. Με τυποποιημένη κατανάλωση 4,1lt/100 km και τιμή πετελαίου τουλάχιστον 1,55 το λίτρο για 15000 χιλ. χρειάζεται τουλάχιστον 953 ευρώ. Με τέλη 107 ευρώ το χρόνο το τελικό κόστος είναι 1060 ευρώ. Ουσιαστικά προκύπτει μια διαφορά των 1000 ευρώ ετησίως υπέρ του πετρελαιοκίνητου. Το κόστος συντήρησης είναι περίπου το ίδιο μια που το καθένα έχει τα δικά του ανταλλακτικά. Το πετρέλαιο έχει φίλτρα, προθερμάνσεις και το πανάκριβο DPF, ενώ η βενζίνη έχει μπουζί και ιμάντα χρονισμού. Να σημειώσουμε ότι η κατανάλωση που μέτρησα είναι πραγματική στο βενζινάδικο ενώ η πραγματική του πετρελαίου είναι πάνω από 4,5 λτ. Ακόμα και μοντέλα με τυποποιημένη 3,4 λτ και 3,5 λτ όπως το Polo, Corsa δύσκολα πέφτουν κάτω από 4-4,5 λτ./100χμ. πραγματική όπως αναφέρουν κάποιοι γνωστοί μου ιδιοκτήτες. Συμπέρασμα: Με δεδομένες τις οικονομικές δυσκολίες για όποιον δεν έχει χρήματα η διατήρηση του παλαιότερου αυτοκινήτου είναι μονόδρομος. Ακόμα όμως και να δανειστεί κάποιος ή να έχει τα χρήματα, δίνοντας το παλιό του αυτοκίνητο (2008) θα επωμιστεί ένα βάρος τουλάχιστον 8000 ευρώ διαφορά. Που σημαίνει ότι θα κάνει απόσβεση μετά από 8 χρόνια ή 120000 χιλ. Φαίνεται ότι στη σημερινή εποχή όλα έγιναν πλέον ασύμφορα.
ΑΥΑΤA ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΝ . ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΤΕΙ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΟΤΑΝ ΔΟΥΝΕ ΟΤΙ Η ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΑΥΞΗΘΗΚΕ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΧΕΙ "ΨΩΜΙ" ;;;;;
auto einai sxetiko to golf tou 2008 me 60000xlm. ston fsi tha deixnei ta prota tou provlimata opote to kostos tha anevainei se sintirisi eno o katoxos enos mazda gia paradeigma den exei na fovatai kati teteio kai 160000 xlm na xei. H kaliteri oikonomia petixainetai ne tin sineti odigisi ego sto diko mou exo riksi ton meso oro apo 9,7 pou itan stathera kapote se 7,1 ase pou to petreleokinito me tin nothia pou peftei sto petrelaio kinisis ena filtro na alaksis na ta 3000αρα.
Σωστά όλα αυτά αλλά έλα που δεν υπάρχουν χρήματα πλέον για νέο αμάξι.
Υποκειμενικά και δύσκολα είναι όλα που λέτε.Πολλοί συνάνθρωποι δεν μπορούνε να αγοράσουνε άλλο,άλλοι πάλι κάνανε λάθος επιλογή,άλλοι δεν μπορούνε να συντηρήσουνε επιμελώς αυτό που έχουνε,να κάνουνε αγορά ενός νέου οχήματος για να γλιτώσουνε κάποια μακροπρόθεσμα χρήματα.Δεν υπάρχει η χρυσή τομή χαμηλή τιμή-αξιοπιστία-χαμηλά τέλη και συντήρηση.Απλά ότι ταιριάζει στον καθένα,βάσει των δυνατοτήτων που έχει.Δεν γίνεται να τα τσουβαλιάζουμε όλα μαζί και να λέμε αν έχουμε κέρδος 2000 ευρώ μακροπρόθεσμα.