ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Αν το σηματάκι στο καπό της νέας Α-Class είναι πιο βαρύ απ όλα, τι περιθώριο αφήνει στον ανταγωνισμό της κατηγορίας;

Αν το σηματάκι στο καπό της νέας Α-Class είναι πιο βαρύ απ όλα, τι περιθώριο αφήνει στον ανταγωνισμό της κατηγορίας;

(9/5/2012)

Μέσα σε λίγους μήνες η μικρομεσαία υποκατηγορία των premium άλλαξε ριζικά. H πιο αισθητή αλλαγή έρχεται από την κάθοδο της Mercedes στην κατηγορία. Μπορεί το βάρος του σήματος της A-Class να σκεπάσει τον εδραιωμένο ανταγωνισμό;

Πόσα μοντέλα μετράει η εν λόγω κατηγορία. Στην αρχή ήταν το Α3 της Audi, μετά μπήκε η BMW με τη Σειρά 1, η Volvo πέταξε ένα C30 με αρκετές όμως ιδιομορφίες για να το κάνει best seller, και η Mercedes σφύριζε αδιάφορα μοσχοπουλώντας την εξαιρετική και τεχνολογικά προχωρημένη A-Class ως εναλλακτικό πολυμορφικό, μικρομεσαίο ή τέλος πάντως αυτοκίνητο για ψώνια στην πόλη και αίσθημα ανωτερότητας, μεταφορικά, λόγω σήματος, και κυριολεκτικά, λόγω θέσης οδήγησης. Και τώρα η Mercedes αποφάσισε πως το ρόλο της A-Class θα τον πάρει η B-Class, απελευθερώνοντας έτσι το πρωτότοκο προσθιοκίνητο μοντέλο της στην μικρομεσαία κατηγορία. Την ίδια στιγμή που όμως όλοι ανεξαιρέτως οι ανταγωνιστές έχουν κάνει τη δική τους αναβάθμιση. Η BMW ανανέωσε ριζικά τη Σειρά 1 αυξάνοντας τους διαθέσιμους χώρους, το μόνο αρνητικό σημείο κριτικής της προηγούμενης γενιάς, δημιουργώντας για πολλούς το καλύτερο μικρομεσαίο όχι απλά της αγοράς, αλλά όλων των εποχών. Εντάξει, η υπερβολή πηγάζει από την πισωκίνητη πλατφόρμα, και μάλλον μετριάζεται από την περίεργη αισθητική. Η Volvo άφησε την ιδέα του C30 να κοσμήσει τα μουσεία του μέλλοντος, και ρίχτηκε με ένα 5θυρο (για αρχή) μοντέλο στη μικρομεσαία αγορά, ίσως το πιο ολοκληρωμένο αυτή τη στιγμή. Εξαίρετη αισθητική, άψογες αναλογίες, δυναμική σχεδίαση, η καλύτερη προσθιοκίνητη πλατφόρμα (αυτή του Ford Focus) και μερικά διαμάντια κινητήρες. Μόνο που έπεσε πάνω στον έτερο προσθιοκίνητο διεκδικητή, το Α3. Μπορεί απ έξω να έμεινε ίδιο, είναι εξαλλου στη λογική της Audi η σχεδίαση να μην αποτελεί το βασικό συστατικό της επιτυχίας της, από κάτω όμως είναι ολοκαίνουργιο και με τις καλύτερες μάλιστα τεχνολογικές περγαμηνές. Και πάνω σε αυτή τη καταιγίδα, έρχεται η Mercedes και ρίχνει τη νέα Α-Class σαν κεραυνό. Πλήρως μικρομεσαιο-ποιημένη, με χάτσμπακ σχήμα, συμβατικό πάτωμα (όχι σάντουιτς), χαμηλή θέση οδήγησης, και μία νότα σπορτίφ, που μπροστά στα άλλα μοντέλα της μάρκας δείχνει ολόκληρη συμφωνία του Μπετόβεν. Και μπροστά σε αυτό το αυτοκίνητο δεσπόζει το αστέρι. Για μια χώρα όπως η Ελλάδα που συχνά η εμφάνιση μετράει περισσότερο από την ουσία, η νέα A-Class έχει στο χέρι της όχι μόνο το καλύτερο φύλλο, αλλά ολόκληρη την τράπουλα. Μπορεί να μην είναι Σειρά 1 στην οδήγηση, ούτε A3 στη λειτουργικότητα, και πιθανώς ούτε και V40 στην συνολική ιδέα. Είναι όμως Mercedes, και αν και αναμένουμε λεπτομέρειες επί της ουσίας, το πιθανότερο είναι να μην υστερεί. Το ερώτημα όμως είναι το εξής: Υπάρχει αγοραστής της κατηγορίας που δε θα επηρεαστεί από το σήμα στο καπό; Και δεν έχει η A-Class το βαρύτερο από τα τέσσερα, τότε ποιός; Από την άλλη, με τόσο ώριμο και σκληρό ανταγωνισμό, μήπως το σήμα δεν είναι αρκετό; Μήπως τα περισσότερα χρήματα για την αγορά αυτών των μικρομεσαίων δημιουργούν και απαιτήσεις που το σήμα δεν ικανοποιεί από μόνο του; Όμως υπάρχει λόγος η νέα Α-Class να υστερεί σε αυτές τις απαιτήσεις; Αν έχει το συνολικό πακέτο με το μέρος της, τι μπορεί να κάνει ο ανταγωνισμός για να τη σταματήσει;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

ford
LEAO TEST